Jogosítvány automatikus megújítása

2021-04-27
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

A Totalcaron volt egy cikk a napokban, ami másokat is érdekelhet. A cikk lényege, hogy februártól új funkcióval bővült az ügyfélkapus online ügyintézés: kérheted, hogy a lejáró jogosítványodat automatikusan újítsák meg és postázzák ki.

A magyarorszag.hu főoldalán az okmányok menüpontban válaszd ki a vezetői engedély menüpontot, ott az automatikus megújítás lehetőségét:

Majd itt az ügyintézés indítását válaszd.

Ami fontos: add meg az elérhetőségeidet itt is, hogy tudjanak értesíteni, ha bármi gebasz van. (Igen, tudom, elvileg a regisztrációkor is megadtad ezeket az adatokat. Itt úgy tűnik, még egyszer meg kell adni.)

Az orvosi vizsgálatra ugyanúgy szükség van, mint egyébként, azt nem úszod meg, de az orvos fel tudja tölteni a rendszerbe a vizsgálat eredményét, így azzal további teendőd nincs.

Ha van digitális képed és aláírásod a rendszerben az elmúlt három évből, akkor azt fogják használni. Ha nincs, akkor "Ezt intézheti akár otthonról a videotechnológián keresztül történő egységes arcképmás- és aláírás felvételezés szolgáltatáson keresztül, vagy befáradhat bármely kormányablakba/okmányirodába, önálló képfelvételezési eljárás céljából. Az okmánykiállításhoz szükséges fénykép- és aláírásadat elektronikus úton történő elkészítéséhez a www.magyarorszag.hu weboldalon az „Okmányok” menüpont alatt talál további információkat."

(Megjegyzem, az Okmányok menüpont alatt én semmilyen további információt nem találtam a fénykép és aláírásadat elkészítéséről, ha valaki megtalálta, ossza meg a közzel az infót. Mindenesetre biztató, hogy otthonról is elvégezhető. A Totalcar szerint ügyintéző segítségével webkamerán keresztül megy a dolog, de leírást nem találtam hozzá.)

Amit nyersz vele: nem kell egyrészt munkaidőben bemenned egy okmányirodába, minden megy automatikusan, másrészt fizetned sem kell a négyezer forintot a kiállításért. Ha van egy ilyen új szolgáltatás és ráadásul ingyenes, használjátok ki.

Ha már ott voltam, gondoltam lekérdezem az okmányaim érvényességi idejét is, ha már erre külön menüpont van (Okmányérvényesség ellenőrzése), mert jó tudni, meddig érvényes még például az útlevelem.

Na, az vicces volt.

Ahhoz, hogy megtudjam, meddig érvényesek az okmányaim, egyesével elő kell vennem őket és PONTOSAN meg kell adnom a rajtuk szereplő sorszámot és minden más adatomat, beleértve az anyám nevét is.

De itt még nincs vége, egy captcha is vár a kérdőív végén, mert mit lehet tudni, hátha egy robot lépett be a fiókomba és ő akarja tudni, meddig érvényes a személyim.

Az a vicc jutott eszembe, amikor a vásárban bolhaírtó port árulnak, amit úgy kell használni, hogy el kell kapni a bolhát, két ujjra kell fogni, szétfeszíteni a száját és bele kell gyömöszölni a port a szájába, amitől megfullad.

Ha a két ujjam között van a bolha, akár össze is nyomhatom.

Ha előveszem az összes iratomat, hogy minden adatot felvigyek belőle a rendszerbe, beleértve az okmány számát és minden személyes adatomat, akkor akár meg is nézhetem rajta az érvényességet, nem? Picit sokkal egyszerűbb, mint ez a teljesen agyonkomplikált, túlokoskodott rendszer.

Ha szabad adni egy tippet, akárhányszor belépek, a főoldalon automatikusan írja ki a rendszer, melyik iratom meddig érvényes még. Sokkal egyszerűbb és még értelme is van. Szívesen.

Még itt-ott egy kicsit savanyú, még egy kicsit sárga, de legalább a miénk a rendszer. 🙂

(Update: állítólag azért lehet ennyire nyakatekert, mert nem csak a saját okmányom érvényességét kérdezhetem le itt, igaz, ahhoz is kell az eredeti okmány adatai. Nem tudom, így van-e, de akkor csinálhatnának egy sokkal egyszerűbbet a saját okmányaimnak.)

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
64 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

asszony ma volt pont megujitani a jogsit, ezzel egyszerubb lett volna lehet de legalabb nemet jogsija lesz igy. Szemelyes ugyintezes, de orvosi papir nem kellett

Az okmányok lejártáról mindig kapok üzenetet az ügyfélkapun keresztül. Ausztriában nem kell a jogosítványhoz orvosi. Lejárat előtt besétáltam a hivatalba, telón átküldtem egy fényképet ott helyben, 15 perc múlva kisétáltam a 20 évig érvényes osztrák jogsimmal. Ebben benne volt az is, hogy lekérték az adatokat a magyar hatóságoktól, láttam a nyomtatványt angol nyelven. Mindez nagyon laza hangulatban telt. Ha lejárt a jogsi, vagy nem sima B kategória, akkor már más a helyzet.

Ha jól veszem ki a screenshotból, nem csak a saját okmányának az érvényességét kérdezheti le az ember. Captcha azért kell, hogy ne lehessen autómatizálni és a fél világ adatait lekérdezni.

Amire te szeretnéd használni, arra egy külön form kellene, ez nem arra van, szerintem ügyfelek okmányának érvényességének ellenőrzésére találták ki, ha csak az adatok az ismertek és nem egy scannelt képen kapod.

Némi gyakorlati tapasztalat: pár napja próbáltam, mert pont kapóra jött, hogy nem kell külön bemenni ezért a kormányhivatalba. Az orvosi vizsgálat eredményét látja a rendszer, a képet és az aláírást viszont nem, pedig kb. két hónapja csináltattam útlevelet, amihez készült kép is. Próbáltam ezt az online képkészítést, de az ügyintéző azt mondta, hogy erre nem alkalmas, csak arcképes azonosításra. Azt javasolta, menjek be az okmányirodába, ott készítenek képet... Mondom köszi. Végül segített panasz e-papírt írni, arra azt válaszolták, hogy vonjam vissza a nyilatkozatomat és próbáljam újra megtenni. Ez megvolt, azóta kommunikációs hibákat dobál. Szóval az ötlet kitűnő és remélem jó is lesz, de egyelőre sok a gyermekbetegség.

Update: sokszori próbálkozás után sikerült, gyártják az új jogsit.

Az online fényképkészítés funkció még nem működik.
"Hamarosan". Megvárjuk.

Az okmányellenőrzés nem azért van, hogy MÁSOK okmányait ellenőrizhesd (pl. lakáskiadás miatt)?

Ha ott van a kezemben, mert kell a száma is, mit is tudok meg pluszban a rendszerből? Maximum azt, hogy nem hamis.

Nevetséges az egész rendszer. Van ez a magyarország.hu az ügyfélkapu, valami dokumentum tár is van, ha üzenet jön. Ráadásul ki be kell lépegetni belőle. Egyszerre nehogy már kettőben ben legyen az ember. Gondolom túl egyszerű lenne, ha egy oldal alatt kezelnék az összes szolgáltatást ...

Miklos, en kapok ertesitest lejaro okmanyokrol, forgalmit (muszaki) is beleertve. Van valahol ilyen ertesitesi opcio.

Tudom, hogy van, én is kapok, csak mondom ha már lehet, megnézem, hogy áll az útlevelem, hiszen nem használtam már lassan másfél éve és ugye sok országba akkor sem léphetsz be, ha fél éven belül jár le az útleveled. De könnyebb lesz előkeresni, mint itt ellenőrizni....

Szerintem a bolha nem a száján keresztül lélegzik.

Ráadásul még az is.... 🙂

magyarorszag.hu/szuf_hirek_segitseg#segitseg
Arcképes, videotechnológián alapuló azonosítás
magyarorszag.hu/szuf_hirek_segitseg#hir_reszletek,8f6d311e-73bb-4380-8185-addea87ced5a

Én egy file-ban tartom az összes iratom számát, hogy ha valamikor számítógép előtt szükségem van rá, akkor ne kelljen elővennem őket...

Az okmányirodai 4000 ft-ot a háziorvosokon akarják megspórolni, ugyanis az ő feladatuk lenne az adatok manuális bevitele a miniHIS rendszerbe, ingyen.

De legalább elindult valami, még ha egy vírus is kényszerítette ki. Minél kevesebb személyes ügyintézés. Ami mostanában pláne nem egyszerű, mert Kormányablakba csak időpont foglalással lehet menni, az meg errefelé úgy működik, hogy lényegében bármilyen ügytípust próbálok intézni, 1-1,5 hónapra van az első(!) szabad időpont. Az okmánynepperek persze most is ki-be járkálnak...

Na ez nekem lehet pont jól jön mert Angliaban élek és tavaly júliusban lejárt a jogsim, és nem tudtam hazamenni megujitani...

Fantasztikus lenne, ha nem kellene a régit leadni... 🙁
Nekem most érkezett meg, viszont kaptam mellé egy levelet, hogy 15 napom van leadni a régit (a járvány miatt, a válsághelyzet végétől számítva). Úgyhogy vagy mehetek ugyanúgy be az okmányirodába, vagy adhatom fel postán, ami vagy megérkezik vagy nem. 🙂

"Ha ott van a kezemben, mert kell a száma is, mit is tudok meg pluszban a rendszerből? Maximum azt, hogy nem hamis."

Mert mondjuk ott lehet a kezedben egy érvénytelen. Nekem is van most két lakcím kártyám, az egyik érvénytelen nyilván. Költöztünk és lehet már online igényelni újat, postán megkapod és a régi is nálad marad.

umte: ha nalad marad az elvileg baj, 8 napon belul le kell adnod a kormanyablaknal vagy postazni nekik. Gyakorlatban gondolom senkit nem erdekel. Most igenyeltem online ott irtak.

"Maximum azt, hogy nem hamis."

Ez mondjuk nem tűnik haszontalan információnak.

@elegedettlen-ugyfel : "Egyszerre nehogy már kettőben ben legyen az ember. Gondolom túl egyszerű lenne, ha egy oldal alatt kezelnék az összes szolgáltatást …"

Ha be vagyok jelentkezve, elérem az összes szolgáltatást, nem kell ki/be jelentkezni. Fordulj a támogatáshoz, ha ilyen gondod van. Úgy kéne működnie, ahogy egy Google, Facebook stb. azonosításnak, ott sem kell ki/be jelentkezned a különböző szolgáltatásokhoz.

Ha egy oldal alatt lenne az összes szolgáltatás, sokkal kevésbé lenne stabil, és nehezebben lenne karbantartható. (Pl. meghal a földhivatali lekérdezés, akkor nem tudsz jogsit újítani.) Nem véletlenül működik így szinte minden nagy rendszer.

@elegedettlen-ugyfel : egyetértek.
Tökre látszik, hogy átgondolatan az egész, fogalmatlan jogászok toldozzák foldozzák az állami folyamatok omladozó épületét és ha valami korszerű eszközt bevetnek, akkor kb. azon a szinten használják mint amikor kb. 15 éve a digitális iratkezelés azt jelentette hogy beszkennelnek minden papírt, küldözgetik őket aztán felhasználásnál megint kinyomtatják.
Majd ha ügyintézésnél
a) szinte soha nem kell papír
b) nem kell 549-ik alkalommal is megadnom az anyám nevét és egyéb adataimat (ők is tudják én is tudom, miafasznak?)
c) a hülye állam is eljut odáig hogy nem a postára kell zarándokolnom a hivatali tértivevényes levélért, hanem email értesítőt küld irat érkezésről,
akkor lesz kettesalá a magyar állam színvonala.
Addig marad ez a lábon kihordott államcsőd, aka #jobbanteljesit.

Jó a kezdeményezés, és van mit csiszolni a folyamatokon. Nagy-Britanniai jogosítványt akarok honosíttatni, úgy hogy a még érvényes magyar jogosítványomat belügyminisztérium őrzi. Ezt csak egyetlenegy központi okmányirodában csinálják, szabadnapot kivettem, autóztam odavissza 6 órát, azért hogy egy igénylőlapot alá tudjak írni amivel kikérik a Belügytől a jogosítványt, majd valamikor menjek fel ismét, szabadság autózás hogy át is vegyem. Interneten nem lehet intézni, másik kormányablakban nem lehet intézni, postázni se tudják. mIndezt 2021-ben és covidban. Legjobb, hogy ide erre az ügytípusra nem lehetett online foglalni, csak a 1818-on, ami persze nem jól adta meg az időpontot. Ilyenkor elgondolkodom, hogy ez munkahelyteremtés vagy csak szimplán vezetési probléma.

@alfa " mint amikor kb. 15 éve a digitális iratkezelés azt jelentette hogy beszkennelnek minden papírt, küldözgetik őket aztán felhasználásnál megint kinyomtatják."
Ügyészségen ezen felül ugyanúgy mozgattak is papírokat pl irattárba. Ha meg nem sikerült jól a szkennelés akkor akár az egész papírkupacot ugyanúgy oda-vissza a rendőrséggel mintha nem futották volna le már a digitális kört

Jó informatikai rendszereket alkotni nagyon nehéz. Elenyészően csekély méretűek azok a problémák, amiket ti -mint ügyfelek- láttok az egészből. Én a másik oldalon dolgozom. Az állami bürokrácia egészen más területén, mint amiről a cikk szól, de a problémák hasonlóak lehetnek. Alapvető hiányosságokkal rendelkező rendszereket kell használnunk.
Egy kiragadott szemléletes példa: Beérkezik elektronikusan egy ügy. Ügyfél megkapta a visszaigazolást a beküldésről, de az ügyintéző egyáltalán nem látja az ügyet. Eltűnt az éterben! Ügyfél kis idő elteltével panaszkodik, hogy nade mivanmár, miért nincs elintézve az ügy és akkor jön a varázsló (az informatikus) és előbányász a rendszer bugyraiból többszáz (!) beragadt ügyet, aminek nagy részére már régen intézkednie kellett volna a hivatalnak. Vicces ugye? Hát nekünk egyáltalán nem az.

Kedves @alfa , ehhez a jogászoknak kevés köze van, meggondolatlanul ne bánts másokat.

Az elektronikus ügyintézésben még vannak bajok, még nincs meg mindenhol a kétirányú interakció és teljes interaktív ügyintézés szintje, sok a redundancia.

De én úgy látom, ezen folyamatosan dolgoznak, állami szférában, bíróságokon is nagyon nyomják az e-ügyintézést, a külső folyamatokban és amennyire rálátunk a belső folyamatokban is.

Sorra kötik össze a nyilvántartásokat (hogy ne kelljen mindenhol 5x megadnod az adataidat), van eSZJA, iCsekk, stb., szóval azért haladunk is 🙂

A közigazgatás nagyon lassan mozdul, mert működés közben kell megújulnia, a kultúrát nagyon nehéz változtatni. De én úgy látom egyre jobbak ebben, az ügyintézők is egyre rugalmasabbak, és naprakészebbek az újításokkal. Nem kapok jutalékot, viszont szerettem volna, ha árnyaltabban néznénk a képet.

@magnum na, akkor nem olvastam el valamit. Mondjuk mikor megjött az új, akkor megsemmisítettem a régit, de nyilván, ha akarnék, simán vissza tudnék élni vele.

@jelentektelen-hangya sajnos ez a SSO nem igazán működik zökkenőmentesen. Valami nem kerek a cookie kezelésükkel, én szinte mindig inkongnitó ablakban használom és bejelentkezek ha kell, szerencsére nem kell napi szinten.

@ugyintezo És mégis, Észtországnak már másfél évtizede működik megfelelően, úgy, hogy minden részére kiterjed. Pedig nekik kevesebb lakosuk van, mint nekünk állami bürokratánk.

Aki okmányneppert lát a kormányablakban, tegyen bejelentést a Kormányhivatal vezetőjének és/vagy a Nemzeti Védelmi Szolgálatnak.
Akár le is fotózhatja. Ügyintéző személyleírása, esetleg neve.

@nvsz mi az az okmánynepper??

Arról nem is beszélve, hogy a háziorvos nem tölti fel az eeszt-be, így nem látja a rendszer. 3x könyörögtem neki. Saját bevallása szerint is kötelező neki. Na de nehogy már egy háziorvosnak kelljen ezt megcsinálnia - mondta ő. Eredmény: +4000 Ft, nem beszélve a sorban állásról. Időpontot online időpont foglalón keresztül csak 1 hónappal későbbre (!) kaptam. A rendszer jó, de a magyar az magyar marad.

Sikerült eljutnom a video chat-ig és azt az információt kaptam, hogy az arckép és aláírás feltöltés várhatóan jövőhét szerdától lesz elérhető az "okmányok -> jogosítvány" menü alatt

Kedves @alfa , ehhez a jogászoknak kevés köze van, meggondolatlanul ne bánts másokat.

Az elektronikus ügyintézésben még vannak bajok, még nincs meg mindenhol a kétirányú interakció és teljes interaktív ügyintézés szintje, sok a redundancia.

De én úgy látom, ezen folyamatosan dolgoznak, állami szférában, bíróságokon is nagyon nyomják az e-ügyintézést, a külső folyamatokban és amennyire rálátunk a belső folyamatokban is.

Sorra kötik össze a nyilvántartásokat (hogy ne kelljen mindenhol 5x megadnod az adataidat), van eSZJA, iCsekk, stb., szóval azért haladunk is 🙂

A közigazgatás nagyon lassan mozdul, mert működés közben kell megújulnia, a kultúrát nagyon nehéz változtatni. De én úgy látom egyre jobbak ebben, az ügyintézők is egyre rugalmasabbak, és naprakészebbek az újításokkal. Nem kapok jutalékot, viszont szerettem volna, ha árnyaltabban néznénk a képet.

Jó informatikai rendszereket alkotni nagyon nehéz. Elenyészően csekély méretűek azok a problémák, amiket ti -mint ügyfelek- láttok az egészből. Én a másik oldalon dolgozom. Az állami bürokrácia egészen más területén, mint amiről a cikk szól, de a problémák hasonlóak lehetnek. Alapvető hiányosságokkal rendelkező rendszereket kell használnunk.
Egy kiragadott szemléletes példa: Beérkezik elektronikusan egy ügy. Ügyfél megkapta a visszaigazolást a beküldésről, de az ügyintéző egyáltalán nem látja az ügyet. Eltűnt az éterben! Ügyfél kis idő elteltével panaszkodik, hogy nade mivanmár, miért nincs elintézve az ügy és akkor jön a varázsló (az informatikus) és előbányász a rendszer bugyraiból többszáz (!) beragadt ügyet, aminek nagy részére már régen intézkednie kellett volna a hivatalnak. Vicces ugye? Hát nekünk egyáltalán nem az.

Jó a kezdeményezés, és van mit csiszolni a folyamatokon. Nagy-Britanniai jogosítványt akarok honosíttatni, úgy hogy a még érvényes magyar jogosítványomat belügyminisztérium őrzi. Ezt csak egyetlenegy központi okmányirodában csinálják, szabadnapot kivettem, autóztam odavissza 6 órát, azért hogy egy igénylőlapot alá tudjak írni amivel kikérik a Belügytől a jogosítványt, majd valamikor menjek fel ismét, szabadság autózás hogy át is vegyem. Interneten nem lehet intézni, másik kormányablakban nem lehet intézni, postázni se tudják. mIndezt 2021-ben és covidban. Legjobb, hogy ide erre az ügytípusra nem lehetett online foglalni, csak a 1818-on, ami persze nem jól adta meg az időpontot. Ilyenkor elgondolkodom, hogy ez munkahelyteremtés vagy csak szimplán vezetési probléma.

@alfa " mint amikor kb. 15 éve a digitális iratkezelés azt jelentette hogy beszkennelnek minden papírt, küldözgetik őket aztán felhasználásnál megint kinyomtatják."
Ügyészségen ezen felül ugyanúgy mozgattak is papírokat pl irattárba. Ha meg nem sikerült jól a szkennelés akkor akár az egész papírkupacot ugyanúgy oda-vissza a rendőrséggel mintha nem futották volna le már a digitális kört

@ugyintezo És mégis, Észtországnak már másfél évtizede működik megfelelően, úgy, hogy minden részére kiterjed. Pedig nekik kevesebb lakosuk van, mint nekünk állami bürokratánk.

@magnum na, akkor nem olvastam el valamit. Mondjuk mikor megjött az új, akkor megsemmisítettem a régit, de nyilván, ha akarnék, simán vissza tudnék élni vele.

@jelentektelen-hangya sajnos ez a SSO nem igazán működik zökkenőmentesen. Valami nem kerek a cookie kezelésükkel, én szinte mindig inkongnitó ablakban használom és bejelentkezek ha kell, szerencsére nem kell napi szinten.

umte: ha nalad marad az elvileg baj, 8 napon belul le kell adnod a kormanyablaknal vagy postazni nekik. Gyakorlatban gondolom senkit nem erdekel. Most igenyeltem online ott irtak.

@elegedettlen-ugyfel : egyetértek.
Tökre látszik, hogy átgondolatan az egész, fogalmatlan jogászok toldozzák foldozzák az állami folyamatok omladozó épületét és ha valami korszerű eszközt bevetnek, akkor kb. azon a szinten használják mint amikor kb. 15 éve a digitális iratkezelés azt jelentette hogy beszkennelnek minden papírt, küldözgetik őket aztán felhasználásnál megint kinyomtatják.
Majd ha ügyintézésnél
a) szinte soha nem kell papír
b) nem kell 549-ik alkalommal is megadnom az anyám nevét és egyéb adataimat (ők is tudják én is tudom, miafasznak?)
c) a hülye állam is eljut odáig hogy nem a postára kell zarándokolnom a hivatali tértivevényes levélért, hanem email értesítőt küld irat érkezésről,
akkor lesz kettesalá a magyar állam színvonala.
Addig marad ez a lábon kihordott államcsőd, aka #jobbanteljesit.

Sikerült eljutnom a video chat-ig és azt az információt kaptam, hogy az arckép és aláírás feltöltés várhatóan jövőhét szerdától lesz elérhető az "okmányok -> jogosítvány" menü alatt

@nvsz mi az az okmánynepper??

Arról nem is beszélve, hogy a háziorvos nem tölti fel az eeszt-be, így nem látja a rendszer. 3x könyörögtem neki. Saját bevallása szerint is kötelező neki. Na de nehogy már egy háziorvosnak kelljen ezt megcsinálnia - mondta ő. Eredmény: +4000 Ft, nem beszélve a sorban állásról. Időpontot online időpont foglalón keresztül csak 1 hónappal későbbre (!) kaptam. A rendszer jó, de a magyar az magyar marad.

Aki okmányneppert lát a kormányablakban, tegyen bejelentést a Kormányhivatal vezetőjének és/vagy a Nemzeti Védelmi Szolgálatnak.
Akár le is fotózhatja. Ügyintéző személyleírása, esetleg neve.

Némi gyakorlati tapasztalat: pár napja próbáltam, mert pont kapóra jött, hogy nem kell külön bemenni ezért a kormányhivatalba. Az orvosi vizsgálat eredményét látja a rendszer, a képet és az aláírást viszont nem, pedig kb. két hónapja csináltattam útlevelet, amihez készült kép is. Próbáltam ezt az online képkészítést, de az ügyintéző azt mondta, hogy erre nem alkalmas, csak arcképes azonosításra. Azt javasolta, menjek be az okmányirodába, ott készítenek képet... Mondom köszi. Végül segített panasz e-papírt írni, arra azt válaszolták, hogy vonjam vissza a nyilatkozatomat és próbáljam újra megtenni. Ez megvolt, azóta kommunikációs hibákat dobál. Szóval az ötlet kitűnő és remélem jó is lesz, de egyelőre sok a gyermekbetegség.

Nevetséges az egész rendszer. Van ez a magyarország.hu az ügyfélkapu, valami dokumentum tár is van, ha üzenet jön. Ráadásul ki be kell lépegetni belőle. Egyszerre nehogy már kettőben ben legyen az ember. Gondolom túl egyszerű lenne, ha egy oldal alatt kezelnék az összes szolgáltatást ...

Update: sokszori próbálkozás után sikerült, gyártják az új jogsit.

Az okmányellenőrzés nem azért van, hogy MÁSOK okmányait ellenőrizhesd (pl. lakáskiadás miatt)?

Ha ott van a kezemben, mert kell a száma is, mit is tudok meg pluszban a rendszerből? Maximum azt, hogy nem hamis.

asszony ma volt pont megujitani a jogsit, ezzel egyszerubb lett volna lehet de legalabb nemet jogsija lesz igy. Szemelyes ugyintezes, de orvosi papir nem kellett

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram