Volt egy olvasói észrevétel, ami a Medicina Egészségpénztár új szolgáltatásáról szólt, amit le kellett mondanod, ha nem akartad kifizetni.
Erre reagált most a pénztár:
Fontosnak tartjuk, hogy a Medicina Egészségpénztár tagjai minél részletesebben megismerjék szolgáltatásainkat, hogy hosszú távon partnereik lehessünk. Célunk, hogy érthető és átlátható legyen a Pénztár működése és szolgáltatásai. Ezért igyekszünk választ adni a bejegyzésben szereplő kérdésekre, valamint tisztázni a téves információkat.
Cikkben szerepelő kérdések, állítások, és a Medicina Egészségpénztár azokra adott válaszai, magyarázatai:
1. „...egyre több pénztárnál megszavaznak mindenféle plusz fizetős szolgáltatást, amit automatikusan kifizetsz, ha nem figyelsz. Miután alig valaki böngészi át az egészségpénztári egyenlegét plusz akkor már úgyis késő, így jól lehet keresni ezekkel a kéretlen extrákkal. Főleg, ha a legtöbben nem is tudnak arról, hogy mindenféle extráért fizetnek, így aztán nem is fogják igénybe venni.”
Mivel az egészségpénztárak piacán piaci verseny uralkodik, ezért a feltételek azt diktálják, hogy akik versenyben szeretnének maradni, azok extra szolgáltatásokat vezessenek be, melynek célja, hogy Pénztártagjaik még elégedettebbek legyenek. Az extra szolgáltatás igénybe vétele nem kötelező elem, csupán lehetőség a Pénztártag számára, amit, ha nem igényel, lemondhat. Mivel Pénztárunk büszke erre az új szolgáltatáscsomagra, melynek ára is igen kedvező, ezért minél több csatornán igyekeztünk tagjainkat erről tájékoztatni, így:2017. november 2. óta olvashatnak róla honlapunkon az „Aktuális információk” menüpontban,a szolgáltatás lemondó nyilatkozatról ismételten felhívtuk tagjaink figyelmét november 28-án a „Közeledik az év vége, ne feledkezzen meg az alábbi határidőkről:” cikkben, valamint a decemberi hírlevélbena tájékoztatást emailben elküldtük 2017. novemberi, decemberi, és 2018. januári hírlevelünkben, valamint 2017. novemberében levélben és elektronikus iratban küldtünk erről tájékoztatást tagjainknak.
2. „Ezt kiküldték emailben is 2 hete, de esélyes, hogy jópáran át fognak siklani felette, mert a trükk a szokásos spamlevél második oldalnyi apróbetűjében van elrejtve, virágnyelven.”
Erre a válaszunk egyrészt, hogy a fent leírtak alapján többször, több csatornán is tájékoztattuk Pénztártagjainkat, így ez csak azoknak a figyelmét kerülhette el, aki szándékosan nem olvassa tájékoztatásainkat. Másrészt, ha elolvassák az anyagokat – a honlapon szereplő információ itt és itt olvasható, a hírlevelek pedig itt és itt olvashatók, a tájékoztató levelet mellékelten küldjük – akkor azokból kiderül, hogy az információ egyértelműen és tisztán lett megfogalmazva azzal a céllal, hogy a kedves olvasó azt mindenképp be tudja fogadni és megértse, nem kis betűk használatával, hanem a szokásosan használt betűtípussal.
3. „A lényeg, hogy jövőre lesz egy assistance kártya pár, szerintem nem túl jó ár/érték arányú szolgáltatással.”
Azt, hogy egy szolgáltatás mennyire jó ár-érték arányú, mindenki maga dönti el. Mi úgy gondoljuk, hogy havi 130 (évi 1.560) Ft-ért a kínált szolgáltatások kifejezetten kedvezőek. Rendkívül rosszindulatúnak tartjuk, hogy a bejegyzés írója egy darab szolgáltatást emelt ki a csomagból és arról mondott egyedül véleményt, amely ráadásul természetesen nem a csomag legnagyobb értékű tétele. Ha figyelembe vesszük az egyéb szolgáltatásokat is, mint pl. az asszisztencia szolgáltatást és a csoportos élet- és egészségbiztosítást, akkor mi kifejezetten jó ár-érték arányúnak tartjuk a szolgáltatást, éppen ezért kínáljuk Tagjainknak.
4. „Viszont a trükk, hogy ezt az egészet nem megrendelni kell, hanem automatikusan mindenki megkapja, és csak ha az ember NEM akarja, hogy innentől levonják tőle automatán az 1560 Ft éves díjat, akkor van rá egy hónap nyilatkozni, űrlapot tölteni, aláírva postázni…”
Azért ajánlottuk fel minden tagunk számára a szolgáltatást automatikusan, mert kifejezetten előnyösnek, és rendkívül kedvezőnek tartjuk. Ezzel a tagok kényelmét kívántuk szolgálni, hogy ne őket terhelje az extra adminisztrációs feladat. Visszautasítjuk azt a vádat, hogy ez egy trükk lenne, hiszen mindent megtettünk annak érdekében, hogy tagjaink figyelmét felhívjuk erre a lehetőségre és időben tájékoztassuk őket a lemondás menetéről, amennyiben mégsem kívánnának élni vele.
5. (Azt nem tudom mennyire legális, hogy ezt az egészet egy közgyűlési alapszabály módosítással oldották meg, anélkül, hogy a tagok explicit erre leszerződnének. Persze erre a közgyűlésre se meghívó nem jött, de még a weboldalra is elfelejtették kirakni. Ennyi erővel teljes vagyonelkobzás is bekerülhetne az alapszabályba és aki nem tiltakozik időben, az így járt…)
Ez a zárójeles rész pedig kifejezetten rossz indulatú és súrolja a jóhírnévsértés határát. A Medicina Egészségpénztár a mindenkori hatályos jogszabályok alapján működik és pénzügyi intézet lévén szigorúbb, a Magyar Nemzeti Bank ellenőrzése alá tartozik. Mivel az Egészségpénztár nem egy profitorientált vállalkozás, hanem egy nonprofit szervezet, ezért a Pénztár Alapszabályát érintő új szolgáltatás bevezetésénél nincs mérlegelési lehetőség, hogy tagonként szerződik-e, hanem jogszabály alapján kizárólag Alapszabály módosítással és elfogadással van erre mód. A pénztár legfőbb szerve küldöttközgyűlés, mely a tagok által választott testületen keresztül a tagok összességéből áll. A közgyűlési meghívó a pénztár honlapján minden esetben, így a hivatkozott esetben is közzé lett téve, mely itt olvasható.. A közgyűlés (vagyis a tagok képviselete) döntött tavaly októberben az új szolgáltatás bevezetéséről az Alapszabály módosítással, amely szabályosan zajlott le. Természetesen a közgyűlés csakis legális ügyeket szavazhat meg. Mint látható, a Pénztár szigorú szabályok és jogszabályok alapján működik, melyektől nem térhet el és igyekszünk mindent megtenni annak érdekében, hogy a változásokról időben, részletesen, érthetően és több csatornán tájékoztassuk tagjainkat.
Összességében a szolgáltatás célja az volt, hogy még többet tudjunk kínálni tagjainknak az éles piaci versenyben, és hogy ők elégedettebbek lehessenek a Medicina Egészségpénztár szolgáltatásaival.
Üdvözlettel,
Medicina Egészségpénztár
Ez a magyarázkodó levél a "házhoz jön a lóf@szért" tipikus esete
Mi majd tudjuk mi a jó az ügyfélnek ezért megkíméljük az adminisztrációtól és beletúrunk egy kicsit a pénztárcájába mert nagyon megéri neki higgye el. 😀 Hát köszi.
Egyébként az MKB Pannonia Egészségpénztárnál én is találtam valami biztosítást amit nem kértem. Abban a pillanatban mondtam is lefele és szerencsére sikerült is megoldani zokszó nélkül.
"Azért ajánlottuk fel minden tagunk számára a szolgáltatást automatikusan, mert kifejezetten előnyösnek, és rendkívül kedvezőnek tartjuk. Ezzel a tagok kényelmét kívántuk szolgálni, hogy ne őket terhelje az extra adminisztrációs feladat."
1. Azt, hogy egy szolgáltatás mennyire jó ár-érték arányú, mindenki maga dönti el. 😉
2. Az adminisztrációt egy egyszerűen hívással is el lehet intézni (lásd UPC csomagváltás).
csak atfutottam a cikket, de az MKB egeszsegpenztar is csinal valami hasonlot, itt csak havi 83 forint, de alapbol vonjak ha nem mondod le kulon.
"azért ajánlottuk fel minden tagunk számára a szolgáltatást automatikusan, mert kifejezetten előnyösnek, és rendkívül kedvezőnek tartjuk".... ez jópofa,..majd én eldöntöm mit tartok előnyösnek és kedvezőnek.
Nem került hozám közelebb a pénztár. Maximálisan az "áldozattal" értek egyet.
Ki nem állhatom ezt a majd "mi tudjuk mi neked jó" hozzáállást.
Miklós, gratulálok, komoly tényező lettél 🙂
Valószínű a cikk után megugrott a lemondó/átlépő nyilatkozatok száma, így fájó pontra léptél.
A családban volt még 1 medicinás tagság, már az egyik pillanatról másikra háromszorosára növelt működési költség elvonás óta terveztük megszüntetni, de olyan kevés pénz forgott rajta (volt a családtagnak másik pénztári tagsága is párhuzamosan), hogy eddig megmaradt, most ez volt az utolsó csepp, erről a csodás kéretlen szolgáltatásról lemondás mellett ment postán az átlépési nyilatkozat is.
Aki a családomban csak a Medicinánál volt tag, az már évekkel ezelőtt váltott.
A témához konkrétabban: ha tényleg annyira jó termék lenne, akkor minden ügyfél lelkesen megrendelné, nem kellene alapszabály módosítással rákényszeríteni a figyelmetlenekre.
En meg betiltanam azt, hogy barmit lehessen ugy bevezetni hogy tegye fel a kezet aki nem keri. NEM. Van valami amit alairtam, ha ahhoz kepest valtozas van, akkor azt csak az kapja aki keri, ne pedig az, aki nem mondja hogy nem keri.
Hehh. 🙂
Legalább annyi eszük lehetne, hogy csendben maradnak.
Most magamba szállok és azt hiszem a végén majd úgy ítélem meg, hogy az lenne nekik a legjobb, ha havi kétszázezret utalnának a számlámra.
En is eroltetettnek erzem ezt a magyarazkodast. Anno ugyan olvastam a hirlevelben es terveztem is lemondani, de vegul a cikk emlekeztetett ujra, es meg is tettem.
Elszenvedoje voltam a PPO csalasnak ( aki nem emlexik forum.index.hu/Article/showArticle?na_order=&na_start=1667&na_step=500&t=9198287, illetve homar.blog.hu/2010/01/12/tomeges_feljelentesek_a_rendorsegen_a_ppo_csalas_miatt ), ott is volt egy felhasznaloi feltetelek modositasa opcio.
Ugyhogy azota minden ilyet inkabb rossz szandeknak erzekelek.
Egyes bankok, szolgaltatok is szoktak igy trukkozni. Azt tartom jonak, amit alkalmaz 1-2 bank es szolgaltato, hogy felhivja a figyelmet a valtozasokra es az egyseges szerkezetben kiemeli pirossal a valtozasokat.
Én ebből annyit vettem le, hogy először bevallottan trükkösen lehúznak mindenkit, utána ők vannak feljebb, ha emiatt valaki szól.
Prémium egészségpénztárnál vagyok, de nekem a negyedéves hozamok nagyon gyanúsak: állandó 1.2M egyenleg és
2017. I és II. negyedéves hozam 4000-5000Ft ez szerintem ok, de:
2017. IV. negyedéves hozam: 500Ft, 2017. III. negyedéves hozam: 800Ft, ami már nem ok.
Hogy lehet 5-10-szeres különbség(!) a negyedéves hozamok között? Valami itt tuti nem stimmel! (Irtam a pénztárnak, de szerintük ez ok)
Másnál is ennyire gyatra az utolsó két félévi hozam a Prémium egészségpénztárnál?
Pont most terveztem valami egészségpénztárba belépni, melyik az amit ajánlanátok?
"csak azoknak a figyelmét kerülhette el, aki szándékosan nem olvassa tájékoztatásainkat."
Na ez a legalja.
A hülye hirleveluk nemolvasása még nem beleegyezés szerződéskötesre.
Remélem lesznek olyan ügyfelek akik "szándékosan" jelentik a dolgot az MNB-nek és a GVH-nak...
"a Pénztár Alapszabályát érintő új szolgáltatás "
Ez beh szép mellébeszélés, a kígyó a saját farkába harap...
A vonatkozó törvények gondolom tiltják hogy nem kötelező jelleggel vezessenek be "szolgáltatást". Vagy mégsem...
A hozzászólásokban szóba került az mkb ep hasonló "automatikus" biztosítása, ami azért havi 83 Ft-ért nem rossz.
mkbep.hu/tagoknak_egeszsegbiztositas_gyik.html#u10
Azt hozzá kell tenni, hogy formálisan az egészségpénztárak nem a bankokkal, szolgáltatókkal tartoznak egy kategóriába, mivel, ahogy írja is a levél, nonprofit szervezet, nincs tulajdonosa, a tagok önszerveződésén alapul. Elvileg. Tehát pl. az MKB egészségpénztárhoz _elvileg_ semmi köze az MKB-nek, nem tulajdonosa. Úgyhogy az egészségpénztári tagok csak maguknak és egymásnak tehetnek szemrehányást bármiért.
Tessék összefogni, küldöttet választani, elmenni a közgyűlésre és átvenni a hatalmat.
Aztán jól át lehet irányítani a teljes összeget az alapkezelőtől a családi céghez:-)
Kedves Medicina,
Biztos olvassák a kommenteket is.
Ha én akarok valamit, majd kérem, Önök maximum ajánlhatják. Jól néznénk már ki, ha a pincér mondaná meg mit egyek.
Olyan tipikusan szép magyar közleményt adtak ki, hogy öröm volt olvasni. Így most már biztosak lehetnek abban, hogy aki eddig bizonytalan volt, az otthagyja Önöket, ami teljesen érthető.
Ha az ember sunyizni próbál és lebukik, akkor húzza meg magát, fogja be a pofáját és örüljön ha nem húzzák karóba. De nyilván Önöknek ez idegen.
@Tibor: a magánnyugdíjnál is bejött ez a taktika
Mikor itt olvastam az előző cikket olyan buta voltam, hogy rögtön lemondtam ezt a szolgáltatást, de így már látom hogy ez igazából nekem jó...
Kedves Medicina, most mit csináljak?: Lemondjam a lemondó nyilatkozatot vagy csak kérjem ezt a plusz szolgáltatást, melyikkel kapom meg gyorsabban?
Kész vicc...
Ki is töltöttem az átlépő nyilatkozatot inkább...
“ Ez a zárójeles rész pedig kifejezetten rossz indulatú és súrolja a jóhírnévsértés határát. “
...Nem túl szimpatikus hozzáállás egy cég részéről. Nagyon fájhat nekik az elvándorlás.
AKK: orulj a pozitiv hozamnak, a Patika EP-nel az utolso negyedevre 1,2 millional kb. -1600 Ft hozam jott ki. Allitolag a penztar fennallasa ota eloszor tortent ilyen, a HOLD Alapkezelo Zrt. (aki a tagi vagyon befekteteset vegzi) tajekoztatasa szerint az intezmenyeknek kibocsatott allampapirok kicsivel 0% alatti hozamot hoztak, es ebben van a tagok vagyonanak 90%-a.
Tud valaki esetleg tobbet arrol, milyen allampapirok lehettek ezek? A lakossagi allampapirok persze sokkal jobban kamatoznak, az allampapir.hu-n is azok vannak fent.
A Medicina Egészségpénztár jó hírnevét jobban sérti a saját közleményük, mint bármi más, ami itt valaha le lett írva róluk.
Ez a duplablöff nem? 😀
Csak erre rápacsálnak, mert rossz helyen próbálják magyarázni a bizonyítványt.
Amúgy annyi a szerencséje, hogy abban az értékhatárban ahol az én befizetéseim mozognak (100k-300k/év) kb. mindegy hogy melyik pénztárat használod (a befizetés utáni levonás +-1%), és eddig a számlabefogadással elég jó a tapasztalatom velük.
Vagy valaki tud mondani minden szempontból kiemelkedő egészségpénztárat?
Valószínűleg nem kevesen léphettek át.
Igen. házhoz jöttek a lóf@szért. Régen én is náluk voltam, de a 2-ről 6%-ra emelésénél leléptem.
'Azt, hogy egy szolgáltatás mennyire jó ár-érték arányú, mindenki maga dönti el.'
'Azért ajánlottuk fel minden tagunk számára a szolgáltatást automatikusan, mert kifejezetten előnyösnek, és rendkívül kedvezőnek tartjuk.'
Nincs itt valamiféle ellentmondás? 🙂
Egészen más hangvételű tud lenni, ha valaki több tízezer ember (pénztártagok) felhatalmazottjaként -, vagy pedig egy küldöttgyűlés nevében reagál a bejegyzésre. Jelen esetben én inkább ez utóbbit látom, melyből némi sértődöttség is kiolvasható. A fenti levelet úgy is meg lehetett volna fogalmazni, hogy annak tartalmi mondanivalója nem változik, ugyanakkor korrekt magyarázattal szolgál. És talán az a gesztus is belefért volna a végére, hogy esetleg elnézést kérnek azoktól, akiknek a figyelme véletlen átsiklott a változtatások felett.
Ehelyett:
"... ez csak azoknak a figyelmét kerülhette el, aki szándékosan nem olvassa tájékoztatásainkat."
"...az információ egyértelműen és tisztán lett megfogalmazva azzal a céllal, hogy a kedves olvasó azt mindenképp be tudja fogadni és megértse, nem kis betűk használatával, hanem a szokásosan használt betűtípussal."
Nem túl szimpatikus megfogalmazás.
Megneztem a Premium Egeszsegpenztarnal, szinten alapbol be van kapcsolva egy ugynevezett "vedohalo" keretlen biztositas.. ugyan csak havi 85ft es honlapon lemondhato
Emailben küldtem lemondó nyilatkozatot még december végén, mégis beterhelték a 12*130Ft-ot (előre az egész évit) január elején.
Most megnéztem, és sajnos rossz email címre küldtem a levelet. 🙁
Azt hiszem, ezt most buktam.
Holnap majd a hentes meg kiküld 3 kg farhátat minden nyugdíjasnak, mert kurva jó az ára. Akinek nem kell, az töltsön ki egy lemondó nyilatkozatot és személyesen adja le a XXIII. kerületben, minden szerdán a 23:12 és 23:13 közötti ügyfélfogadási időben. Menjenek a sunyiba!
@AKK
"Másnál is ennyire gyatra az utolsó két félévi hozam a Prémium egészségpénztárnál?"
Igen, sőt...
Ha kéred e-mailben megkaphatod a Hold Alapkezelő magyarázkodó levelét.
Nem vartam, hogy elismerjek, hogy elsosorban a penztar erdeke volt (es nem a tagoke), hogy a szolgaltatast automatikusan bekapcsoljak. De egy szolgaltato eseteben a legjobb vedekezes NEM a tamadas.
A nyilatkozat egyaltalan nem profi, erezheto rajta a sertodottseg. Azt varnam, hogy egy ilyen “lebukas” utan minimum elnezest kernek az okozott kellemetlensegert (megha tenyleg a legjobb szandek is vezerelte oket), es lehetove teszik, hogy online egy kattintassal lemondhato legyen a szolgaltatas, az elore levont dijak jovairasaval.
@AKK
Bocsi, bocsi. Összekevertem a Patikával.
No, ott mínuszok is vannak.
Az EP - hozamokkal kapcsolatban: OTP-nél vagyok, volt már kettő "nulla közeli" hozamú negyedéves időszak, mindkettőnél voltam olyan kekeckedő, hogy írtam nekik, hogy ez most komoly-e. 🙂 Korrektül válaszoltak mindkettőnél, és a teljes évre vonatkozó teljes hozamok vizsgálatát javasolták (ami valóban kb. 1,6%-ra jött ki nekem éves szinten, ami azért tényleg nem olyan rossz [ez már nettó hozam ugye, ráadásul ezt beszámítják a 6 havi, önsegélyző egyenlegébe is mindig]).
Nem mondom, hogy gyertek át, de én magam nem bántam meg a váltást (Premium-os voltam előtte), igaz, volt akkor egy "visszautasíthatatlan ajánlat"-uk (20% kp-t utaltak vissza az első befizetésből, ha ÖNYP-be is beléptem, így vittem hozzájuk mindkettőt).
Én is azon bénák közé tartozom, akik a szabadidejüket nem a Medicina honlapjának olvasgatásával töltik és a spam levelüket sem olvastam el, valószínűleg már töröltem nincs meg. A kiszámoló-t már sokkal szívesebben olvasom a szabadidőmben is, de sajnos a decemberi cikk valószínűleg a karácsonyi hajtás miatt elkerülte a figyelmem és már csak erre a cikkre lettem figyelmes. Úgy is be akartam menni hozzájuk számlákat leadni, ma megtettem.
Rákérdeztem, hogy mi ez a 12x130 Ft. Elmesélte ezt a fantasztikus csomagot. Mondtam, hogy köszönöm szépen a lehetőséget, de nem kérem. (Számomra tényleg useless, a cég fizeti utánunk a Medicover-t, ami sokkal többet tartalmaz, a biztosítás meg egy vicc)
Ekkor mondta, hogy december 31-ig lehetett lemondani, ha most lemondom, akkor április 1-ével megszűnik és a hátralévő hónapokat feloldják a zárolás alól. Magyarul, csak 390 Ft-ot bukok. Folyt köv.
... Veszett már több is Budán, gondoltam. Elvettem egy lemondó űrlapot. A biztosítékot nálam ez az űrlap verte ki: gyakorlatilag az első fele szól arról, hogy te ezt a szolgáltatást lemondod, a második fele meg arról, hogy hozzájárulsz, hogy a személyes adataidat kiadhatják a Telki Kórház Kft-nek, az NN biztosítónak, stb.
EZT TALÁN NEM ELŐTTE KELLETT VOLNA MEGKÉRDEZNI?
A XXI században, a személyes adatokkal való visszaélések fénykorában élünk, a csapból is a GDPR folyik, ők meg itt hanyag módon utólag akarják jóváhagyatni, hogy valószínűleg már kiadták a személyes adatainkat harmadik feleknek.
Ezt esetleg megnézhetné a blog jogásza, komolyan érdekelne, hogy mi a véleménye róla.
Én mindenesetre áthúztam mindhárom pontot, és nagy betűkkel odaírtam mindháromhoz, hogy "NEM JÁRULOK HOZZÁ", nem jogászként, másnak is ezt javaslom.
folyt köv.
A másik érdekes kérdés, amire csak itthon lettem figyelmes, a következő bekezdés:
"... A szolgáltatási időszak a lemondó nyilatkozat beérkezési hónapjának utolsó napjáig tart". Akkor mégis mi a fenéért fizetek április 1-ig? Túlélem annak a 260Ft hiányát, de akkor is...
Összefoglalva:
- Véleményem szerint a nagyon-nagyon-nagy többség számára egy egészségpénztárnak egyetlen funkciója van: adó-visszatérítés. Ezért ha egy egészségpénztár különböző bürokratikus akadályokat görget a tagjai életébe mint pl kötelező hirdetmény és spam olvasás, felesleges levelezgetés, akkor az nem jó egészségpénztár.
- Az előzőek miatt a "mondja le aki nem kéri" megoldás nagyon vacak, bármely plusz szolgáltatásról is legyen szó.
- A fenti válaszlevelüket és a hangnemét nagyon... amatőrnek, dilettánsnak de semmi képen sem professzionálisnak tartom.
- Szerintem a személyes adatkezelésük megérne még egy misét
Ha már itt tartunk nincs valakinek egy összehasonlító elemzése egészségpénztárakról :)?
Ezek az automatikus dolgok fel tudnak cseszni. :).Pl. ha kötsz egy éves utasbiztosítást kártyához, ha nem mondod le 1 vagy 2 hónappal a lejárat előtt, automatikusan hosszabítanak. Ha fapadost veszel, eleve drágább csomaggal szàmolnak sokszor neked kell kimolyolni, hogy lehet kiszedni a baromságaikat. Ez egy ilyen világ lett sajnos. Régen azt választottad ki, mi kell pluszban, most meg azt, mi nem kell. Ezt érdemes lenne nk-i szinten szabályozni.
A Premiumnál, a csodakártya és a költség a jó. Az OTP-nél a webes felület.
A Premiumnál sok mindent csak papíron lehet intézni, van két hasonló automatikusan bekapcsolt szolgáltatás, akkor tuti nem lehetett weben lemondani, egy papírra, kézzel kellett egy kérelmet írni nekik (az ügyintéző szerint)...
Még lekötéshez szükséges nyomtatványt is alaposan eldugták a weboldalon a Prémiumnál, meg nem lehet egy hónapra előre megadni a lekötést, szóval mindent megtesznek hogy ne kösd le... 🙂
Én vagy fél éve gondolkodtam azon, hogy átlépek hozzájuk, csak annyi minden volna, hogy a gondolattól nem mentem tovább. Tök jó, most nem kellett elvándorolnom.
Nálam most a KGFB lemondás húzta ki a gyufát: online, aláírás nélkül köthetek szerződést. A biztosítónál lehet webfiókom is, ahová szorgalmasan be is rakják az ajánlatot, a szerződést stb. Mindenféle módosítást is kérhetek ott. Igazolást is. DE lemondani nem lehet, csakis alárt és faxolt/csatolt módon. Telefonon sem. No most ez azt jelenti, hogy csak azért kellene nyomtatnom, hogy lemondjam azt, amit amúgy online megköthetek és fizethetek. (Itthon nincs is nyomtatónk).
Amúgy sem véletlenül akarok váltani, mert nagyon barátságosan a bonus előrelépéssel is EMELTEK évfordulóra olyan 6e-t... Találtam 12e-rel olcsóbbat, amúgy is ott van a cascom is.
Én egy ideje (pontosabban mióta a Medicina felemelte 6%-ra a működési költségeket) a Patikába tolom a pénzt. Úgy rémlik, hogy %-ban nem ők a legjobbak, viszont minden Novemberben van egy születésnapi akciójuk, amikor fix díjért (kb egy ezres) ingyen (azaz 0% költség mellett) befizethetsz annyit amennyit akarsz. Amikor váltottam, ennél jobb ajánlat nem volt a piacon.
Pozitívum a Medicinához képest:
1. olcsóbb lásd fent
2. amikor a törvény engedte, hogy önsegélyező pénztár elemeket is kifizessen, egyből bővítették a kifizethető elemek körét, míg a Medicina szerintem még ma sem. Ez nagyon jó ott ahol gyerek születik, mint nálunk.
3. lazábban kezelik a kedvezményezetteket, pl nem kell előre regisztrálni őket
Negatívum a Medicinához képest:
1. lassabban utalnak, a Medicinánál számlabeküldés után pár nappal mindig a bankszámlánkon volt a pénz,
2. kicsit bürokratikusabbak, pl minden beküldéshe
Sziasztok. Volt hozzászólás az MKB-Pannonia Egészség- és Önsegélyező Pénztárról is.
Én tagként azt mondom: ez egy egészségbiztosítás, ami nekem kifejezetten megéri. A havi díja mindösszesen 83 forint (!!) (ez kb. 3-4 zsemle, havonta), évi összesen (!!) 996 HUF.
A részleteket megnézhetitek a pénztár honlapján, ha érdekel benneteket, ilyenekre fizet, hogy Képalkotó diagnosztikai vizsgálatok, Egynapos sebészeti beavatkozások, Kiemelt kockázatú betegségek szolgáltatása (35 betegségre).
Megjegyzem: szerintem ez nem fedezi a teljes vizsgálati költségeket, de nagyban hozzájárul. Ha pl. rákbeteg leszek, akkor nem minden forintot én fizetek, hanem a biztosítás alapján is jut nem kevés pénz a költségekre. Nekem ez a a tudat már megér havi 83 forintot... 🙂
@Alfa: Nálam pillanatnyilag a Patika és az MKB játszik. Előbbire megy a tagdíjon felüli plusz befizetés (nov.), utóbbira pedig az adójóváírás.
Patika +: minimális levonások (novemberi befizetés)
MKB +: alacsony havi tagdíj, rugalmasság, és - "félig-meddig" - banki háttér
Az MKB-nál a számlákat, nyomtatványokat bármelyik fiókjukban átadhatom, a lekötéseket pedig online is elintézhetem. A Patikánál mindez csak postai úton kivitelezhető. Azon felül eddig úgy tapasztaltam, hogy az ügyintézés is lassabban megy náluk. A Patika kártyára, és társkártyára is például 1-1 hónapot kellett várnom. Az MKB-nál ugyanez meg volt 2 hét alatt.
Viszont állítólag a Patika rugalmasabban intézi az elszámolásokat. Kíváncsi leszek, mert van 2 olyan orvosi kezelésről szóló számlám, amit nem tökéletesen töltöttek ki, és az egyik elvileg nem elszámolható. Ha netán elfogadnák, azzal nagyot nőnének a szememben.
Én évek óta az MKB pénztárnál vagyok, igaz nem ők a legolcsóbbak. Viszont sosem volt velük gondom. A netes oldaluk részletes és jól használható. A számlákat 1-2 hét alatt kifizetik. Ha kérdésed van az ügyfélszolgálattól még aznap válaszolnak.
Döbbenet. Mennyivel jobb lett volna, ha nem írnak semmit. Minden egyes pontban megerősítették ami a blogon van.
Ezzel a levellel berobbant a Medicina a szorakoztato iparba 🙂
Eros kezdes.
Érdekes dolog ez a nonprofit kérdés is, mivel a befolyó pénz működési alapba kerülő részét azért mégiscsak elkölti a pénztár és a pénz for-profit cégekhez, illetve személyekhez kerül.
2016-os adatok alapján (honlapon elérhető):
A működési alap kb. 30%-a (kb. 110 MFt) egyébként személyi kiadásokra megy el, ami gondolom a 20 részmunkaidős alkalmazott és a 12 választott tisztségviselő között oszlik meg.
Ebből
53 MFt megy el bérköltségre (20 részmunkaidős alkalmazott),
4,6 MFt jutalomra,
25 MFt tiszteletdíjra (12 tisztségviselő?)
és 5 MFt egyéb személyi jellegű ráfordításokra.
A maradék 24 MFt a járulékokra megy el.
Tehát azért a tisztségviselők sem nonprofit dolgoznak azon, hogy a tagok számára szerintük hasznos szolgáltatásokat vezessenek be.
Érdekes még megjegyezni, hogy
2016-ban 20e fővel csökkent a tagok száma (86e-ről 66e-re), így érthető, ha a megmaradtaktól kell többet beszedni.
@százegy
Ez a bosszantó trükközés nyugaton is dívik. Itt Németországban az internet- és telefonszolgáltatóknál lejárat előtt 3 hónappal le kell mondani, mert ha nem teszed, nem ám csak egyszerűen tovább fut a szolgáltatás, hanem automatikusan EGY ÉVRE (!!!) hosszabbítasz... Áramszolgáltatónál dettó, csak ott 6 héttel előtte kell.
Felháborító, de nem tudsz semmit tenni ellene. Rá kell állni fejben, és mindent követni, szolgáltatótól függően évente/kétévente a legolcsóbbra váltani (telefon, internet, gáz, áram, biztosítás, stb.). Ha nem figyelünk, lehúznak bennünket, így hát figyelünk!
Ui.: az utolsó mondat akár a Kiszámoló blog rövid mottója is lehetne... 😀
@Bálint Tamás
"Rá kell állni fejben, és mindent követni, szolgáltatótól függően évente/kétévente a legolcsóbbra váltani (telefon, internet, gáz, áram, biztosítás, stb.)."
Én az ilyen határidőkre be szoktam állítani a gépemen egy alarmot kb. egy évre előre. Vagy pl. havonta, hogy az ingyenességhez utaljak a bankszámlámra.
Sok free program van, ami ezt tudja.
Nem felejtek el semmit, mert nem is jegyzem meg. 🙂