Kiszabadítottunk egy szellemet a palackból a múltkori cikkel, miszerint a bankok szeretnek sok pénzhez jutni jól elrejtett és nem kommunikált költségekkel. S közben széttárják a karjukat, hogy mi ezt megemlítettük az egyik háromszáz oldalas dokumentum 212. oldalán. Hogy miért nem sikerült megemlíteni a költségek között is a termék leírásánál? Mert akkor miből élnénk meg?
Gábor a Vodafone-nal járt pórul. Ha korlátlan csomagod van, mindenkit mindenhol ingyen hívsz, akkor nyilván a hívásátírányítás is ingyenes, hiszen az sem más, mint egy hívás. Főleg, hogy le van írva, hogy azt mondja: "hívásátirányítás: ingyenes".
De próbálták felhívni az ügyfélszolgálatot a biztonság kedvéért, azonban erre egy óra kevés volt, ezért inkább ellenőrizték a kondíciós listában külön, ott nem volt leírva, hogy lenne költsége a hívásátirányításnak.
De mint kiderült, hogy végig kellett volna nézni az ÁSZF nyolc mellékletét is, mert az egyik közel 800 oldalas mellékletében dugták el a választ. S a helyes válasz több, mint felháborító.
Következzen az ő levele:
Először is köszönöm ezt a remek blogot, rendszeresen olvasom és rengeteget tanultam belőle.
Érdeklődéssel olvastam az Egy másik bankos lehúzás című cikkedet. Egy hasonló, másik díjszabásra mutogatós lehúzásra szeretném felhívni a figyelmedet, ezúttal nem a bank-, hanem a mobilszektorból. Szerintem sok embert érinthet, ha hasznosnak találod, kérlek közöld le.
Családtagomnak nem nyilvános flottás korlátlan díjcsomagja van a Vodafone-nál. Hosszabb utazást tervezett egy EU-n kívüli országba, így a "baráti" roamingdíjat elkerülendő azt találtuk ki, hogy a telefonját átirányítjuk az enyémre, hogy amíg ő külföldön van, hozzám jöjjenek be a hívások.
Próbáltunk utánanézni a költségnek, de a honlapjukon nem találtuk meg a díjcsomagot (nem nyilvános ugye), az ügyfélszolgálatot lehetetlen elérni (egy óránál rövidebb várakozási idő alatt legalábbis még sosem sikerült - ez mondjuk önmagában is megérne egy posztot), üzletbe meg nem akartunk emiatt bemenni.
Megnéztük az online fiókját, ahol a hívásátirányítás mellett nagy betűkkel oda volt írva, hogy ingyenes. Logikus is, hiszen korlátlan díjcsomag. Átirányítottuk, ő elutazott, a hívásai nálam csörögtek. Aztán egyszer csak kaptunk egy számlát a szokásos havidíj háromszorosáról. Igen, a hívásátirányítás volt az: 50 Ft-os percdíjjal számlázták ki, és hogy még szebb legyen, percenként számlázással! Miután hazajött, bementünk az egyik üzletbe, és kértünk egy kondíciós listát a díjcsomagról. Ezen sem volt feltüntetve a hívásátirányítás díja, csak annyi, hogy a listában nem szereplő tételek díjai az ÁSZF Díjszabás mellékletében találhatóak.
Vagyis még nem is a 119 oldalas ÁSZF-ben, hanem annak a nyolc mellékletének az egyikében, a 731 oldalas 2. számú melléklet 120-ik oldalán.
Megkerestem, és valóban ott volt a hívásátirányítás 50 Ft-os, perc alapon számlázott percdíja. Tehát egy flottás, korlátlan csomagban minden ingyen van, napi ötszáz percet is beszélhetsz bármilyen irányba, ha olyanod van, ezer SMS-t küldhetsz, de hálózaton belül is 50 forintért tudsz hívást átirányítani. Szigorúan perc alapon, mert ha már ilyen kisstílű, szánalmas módon megkopasztunk, akkor jó alaposan tesszük.
Szerintem ez a gyakorlat felvet néhány kérdést:
1. Milyen alapon számolnak fel hívásátirányítási díjat egy korlátlan díjcsomagban? Ha ő engem felhív, az ingyenes, de ha valaki más hívja őt és nálam csörög, az már fizetős? Mégis milyen extra költsége van ezzel a Vodafone-nak?
2. OK, számoljanak fel valami hívásátirányítási díjat, na de 50 Ft-ot percalapon??? Amikor a kártyás díjcsomagjukban is csak 19 Ft a percdíj? Milyen alapon kér a Vodafone egy automatikus átirányításért sokszoros díjat egy normál módon indított híváshoz képest?
3. Miért nem lehet ezt a költséget feltüntetni a normál, 3 oldalas kondíciós listában? Miért kell nekem egy másik, többszáz oldalas kondíciós listából kikeresnem? Már csak azért is illene feltüntetni, mert szerintem az emberek többsége szerintem nem számít arra, hogy egy korlátlan díjcsomagnál a hívásátirányítás fizetős.
4. Miért szerepel az online fiókban, hogy a hívásátirányítás ingyenes? Gondolom úgy értették, hogy az aktiválás ingyenes. Nem szándékos félrevezetés ez?
5, Hol van ilyenkor a Fogyasztóvédelem nevű sóhivatal, miért tehetnek meg ilyet a cégek? Attól még, hogy jogilag védhető egy eldugott költség, hiszen végül is le van írva a 3100 oldal ÁSZF és mellékleteiben valahol, fogyasztóvédelmi szempontból egyértelmű megtévesztés. Miért nem teszik kötelezővé, hogy minden költséget világosan, transzparensen és könnyen érthetően feltüntessenek a cégek, ami egy átlagfogyasztót érinthet egy átlagos felhasználás mellett?
Nagyon pipa vagyok emiatt, és erősen gondolkodtam egy NMHH feljelentésen, de mivel végül is a másik kondíciós listában ott van a díj, aligha adnának nekem igazat. És nincs kedvem a hívásátirányítás díján felül még a beadvány 3000 Ft-os díját is feleslegesen kifizetni. Pedig nagyon megérdemelné a Vodafone a büntetést, mert ez minimum megtévesztő gyakorlat, és nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy nem szándékos. Valahol be kell hozni a kieső roamingdíjakat…
Az már csak hab a tortán, hogy a hívásátirányítást sem a telefonról, sem az üzletben nem sikerült feloldani, csak az ügyfélszolgálat tudta végül törölni (a szokásos 1 órás várakozás után). Azt mondták, hogy a telefonról beállított hívásátirányítások gyakran "beragadnak", úgyhogy legközelebb inkább az ügyfélszolgálaton keresztül csináljam. Pedig ha már egyszer ilyen szép összeget számláznak érte, akár meg is csinálhatnák normálisan a rendszert. Én telekomos vagyok, rengetegszer használtam már a telefonról beállított hívásátirányítást és még sosem "ragadt be".
Ez pont olyan mint az ingyenes EU roaming, ahol külföldről ingyen hívhatsz egy helyi számot itthonról meg 80 Ft-ért ugyanazt. Vagy hogy a nem EU roaming esetén akár 100-1000* haszonnal adhatja tovább a perceket vagy kilobyteokat a szolgáltató.
Szabályozási hiányosság. Amire nem terjed ki ott lehúznak. Garantáltan. A hátóság kezében a labda.
Mondanám, hogy váltani kell, de a többi sem jobb. Döbbenetes, hogy a Vodafone évek óta nem tud kirukkolni egy működő mobil appal.
Ami alap, hogy hűség szerződést egyik bandával sem írok alá.
Még egy tanács, ha telefonon hívnak jó ajánlattal, biztos, hogy nem szabad elfogadni. Írják le!
A magyar piac teljes káosz, szabad rablás, verseny kizárva, új szereplőket nem engednek be.
Kafka megnyalná mind a tíz ujját...
Én tv-internet előfizetés mellé vettem 1 tabletet gyereknek. Rámsóztak 1 sim kártyát, h lesz netem és a 3as csomag olcsóbb. Tv internet számla valóban olcsóbb lett kb. 300 forinttal, de külön jött 1 számla a simre 3200. Kiváncsian várom a panasz elbírálását. Hab a tortán, h nem bírták összekötni, a szokásos netes felületen semmi nem látszik. T egyébként.
Dehát ők leírták: A hívásátirányítás mint funkció (szolgáltatás) az díjmentes (nem kérnek havi 250Ft-ot a szolgáltatás biztosításáért -> régen a hívószámkijelzés mint szolgáltatás fizetős volt), de a használat az már díjköteles.
Ja, leírták. A normál tájékoztatóban csak annyit sikerült, hogy díjmentes, de a 781 oldalas melléklet 120. oldalán már kiderült, hogy úgy ingyenes, hogy 50 forint/perc. De itt is csak a lábjegyzetben sikerült leírni. Az apróbetűs apróbetűsében. Ilyen a korrekt ügyféltájékoztatás, na.
Érdemes a Vodával vitatkozni, személyesen hasonló eset (on-lány azvan hogy 1 Ft, számlán meg az, hogy 10 Ft) utáni szerény, de szívós levelezés (ha nem tévedek, panaszbejelentés a megfelelő szó) után, minegy 2 hónp múlva jóváírták.
Deha a oldalon az van, hogy ingyenes, akkor ingyenes és kész, nem?
Tőlük akkor szokott felmenni a pumpa, amikor a 3ezres korlátlan netes csomagom helyett ajánlanak 3500-ér 2 G netes csomagot, mint sokkal kedvezőbbet 😀 minden negyedévben kb.
Miért lenne 3.000 Ft az NMHH ügyintézés díja?
Apum a Vodával MMS miatt küzdött, még annak a hőskorában.
Szerintük (és a hívás részletező szerint is) egyetlen rohadt másodperc alatt több száz példány videót tartalmazó MMS-t küldött el egy számra. Amit később felhívva kiderült, hogy soha nem kapott MMS-t. De ez technikailag se nagyon lett volna lehetséges.
Azt a tizenpár ezer forintos tételt mindig görgette maga előtt apu. Minden hónapban hívták, hogy hátralékja van, ő meg érvelt, hogy egy nem MMS képes telóval elvileg küldött, de a másik fél szerint soha meg nem kapott üzenetek jogosságát firtatja. Elkezdték minden hónapban újra kivizsgálni az ügyet. Majd egy jó év után elmaradoztak a hívások a témában, és az egyenleg is rendeződött.
Én a Telekommal jártam meg.
Feltöltőkártyás voltam náluk. Kaptam egy üzenetet, valami akciójukról, hogyha most 5000 Ft-tal feltöltöm az egyenlegem, akkor 100 GB netet adnak 2 hétig ajándékba.
Mivel pont vidéken voltam, kapóra jött a dolog. A 100 GB netet meg is kaptam, csak azt nem írták, hogy amíg tart a meglévő Maraton 5 GB netem, addig a 100 gigából nem fogyaszt...
Jelenleg a Diginél vagyok, mindenkinek tudom ajánlani.
„ Hol van ilyenkor a Fogyasztóvédelem nevű sóhivatal, miért tehetnek meg ilyet a cégek?”
Mi lenne ha írnál nekik. Vagy a kisujjukból szopják ki, hogy téged megtévesztettek?
Proaktív hozzáállás mondjuk? Hogy a felügyeleti szervek vennék a fáradságot és körmére néznének a cégeknek? Hogy hoznának törvényeket, hogy a költségeket átlátható és mindenki számára érthető módon az ügyfelek tudomására kell hozni? MINDEN költséget, ami egy átlagos felhasználót érinthet.
Ezért vannak ám ezek a hivatalok, nem azért, hogy a bejelentésekre 30 nappal később írjanak egy levelet, hogy minden jogszerű volt, a 2. számú melléklet 120- oldalán ott volt a költség.
A fene megette ezeket a hivatalokat, ha ilyeneket egyáltalán megengednek, hogy megtörténjenek az országban.
Én ezt véletlenül megtaláltam. Azt kerestem, hogy tudom beállítani a hívásátirányítást. Megoldani még nem sikerült, de az árát megtudtam.
Csak hogy leszek átirányítva, még nem tudom.
Az egyik kollegam amerikaba utazott nyaralni, es a ceges telefonon netezett egy kicsit. Korlatlan, nemet vodafone elofizetes volt, USA-ba belepes utan gondolom csak egy rovid SMS-t kuldtek neki tajekoztataskeppen. 2000€-s szamlat kuldott neki a vodafone (2013-at irunk), amit a fonok vegul 6 reszletben vont le a fizetesebol.
Off: ma megkaptuk a tavalyi babakötvény befizetések utáni jóváírast, mint kiderült, már a megemeltet. Azért leírhatták volna egyértelműen, hogy visszamenőleges hatályú törvénykezés lesz már megint, fizessünk nyugodtan többet be.
Kicsit off: Költözés miatt esedékes lesz hamarosan egy új vezetékes internet előfizetés. Vodafone és Telekom lehetne, mint szolgáltató, de lényegében mindkettő ugyanazon az optikai kábelen szolgáltat. Vodafone 6000-ért, a Telekom pedig 8000-ért adja a gigabites netet. Mondjuk a T-nél csökkenthető a havidíj, ha kérek mellé telefont is, akkor 7200 lenne.
A mostanában sokat szidott Vodafone ügyfélszolgálat miatt lehet inkább kifizetnék 1200-zal több havidíjat. Persze ha nem kell hívnom az ügyfélszolgálatot, akkor "kidobott" pénz.
Mit gondoltok? Vagy nehéz így általánosítani?
A DIGI-nél pár hete a szolgáltató bekapcsolt gépnél, titokban belépett a gépemre és letiltotta a modemet. Elment a netem és nem tudtam újra belépni.
Telefonon felhívtam őket, hogy elment a netem. Azt mondták, hogy ha nálam van a hiba, 4 ezer forint a kiszállás díja.
Kínlódtam egy órát a géppel, mire megtaláltam, hogy a modem le van tiltva.
Simán levettek volna 4 ezerrel és még be is jöttek volna, amolyan light-os házkutatásra! Ezek bűnözők!
A Vodafone mobilszolgáltatása illetve annak ügyfélszolgálata egy nagy rakás ...nulla. Hiába keresem a pozitívumait, nem találom. Nem régóta vagyok ügyfelük, de ha ez nem javul, akkor nem is sokáig maradok.
Átérzem, hogy ez valóban probléma.
Bár kihallottam a sztoriból, hogy kicsit trükközni szeretett volna, mert az egyenes út túl drága lett volna... és végül a trükkös is az lett...
De, pár éve nagy divat volt a voip használat, ami még ma is tart sok embernél. Elég lett volna kb. 3-4000 Ft-ért feltölteni egy kiválasztott szla-t és arról telefonálni szinte fillérekért... (még mindig 3-4 Ft/perc, de vannak akciók is). Vagy kombinálni egy vezetékes számmal. Lakhely szerinti körzetszámost 100 Ft/hó havidíjért adtak/adnak. Külföldön a hívásfogadás általában ingyenes. Legrosszabb esetben elég hazacsörögni és várni a visszahívást.
Bár EU-n kívüli országnál valóban át kell nézni minden apróbetűt, de ez egy saját körzetszámos vezetékes számmal könnyen kiküszöbölhető lenne... Internetet, ingyen wifit pedig szintén nem lehetetlen találni külföldön.
"Ja, leírták. A normál tájékoztatóban csak annyit sikerült, hogy díjmentes, de a 781 oldalas melléklet 120. oldalán már kiderült, hogy úgy ingyenes, hogy 50 forint/perc. De itt is csak a lábjegyzetben sikerült leírni. Az apróbetűs apróbetűsében. Ilyen a korrekt ügyféltájékoztatás, na."
Ezek szerint akkor le volt írva, nem? Illetve van még az a dolog, hogy van egy szolgáltatás havi alapdíj - ha jól értem ez ingyenes - de a szolgáltatás, ha megtörténik, akkor az már csengetős.
Ha még a 120 oldalon sincs leírva, az a baj.
Ja, jogszerű, de nem tisztességes.
"Szerintük (és a hívás részletező szerint is) egyetlen rohadt másodperc alatt több száz példány videót tartalmazó MMS-t küldött el egy számra. Amit később felhívva kiderült, hogy soha nem kapott MMS-t. De ez technikailag se nagyon lett volna lehetséges. "
Itt is alap fogalom zavarok vannak, és úgy megy az észosztás.
A SMS, MMS küldésnél, ha azt kapod vissza, hogy üzenet elküldve, azt nem azt jelenti, hogy a címzett megkapta, hanem azt, hogy az üzenetközpont kapta meg. Ez az első fázis.
A második meg az, hogy az üzenetküldő központ megpróbálja kikézbesíteni.
Régebben, haa küldtél triviális nem létező számra SMS-t pl "111111", akkor azt beszámlázták, hogy már van valami basic inteligencia figyelés is, hogy ilyen ne történjen meg (pl +36 után nézik a számhossz, amit 10v 11 digit lehet)
folyt.
Vodafone:
Volt, hogy napokig nem értem el őket, úgy hogy két telefonról próbálkoztam. 1-1,5 órás hívásokkal.
Nem tudtam egy számlát megszüntetni. Személyesen nem lehetett, csak telefonon..(WTF)
Majd ezek után nem szüntették meg a számlát, és a következő havidíjat is kiszámlázták. Majd megmondták, hogy fizessem be, és majd valamikor jóváírják. Végül már nagy anyázás közepette, újra kiállították a számlát.
És ez csak egy.
Sajnos a Telenorrral (Pannon most meg Yettel) még rosszabbak a tapasztalataim.
Csak azért vagyok náluk, mert olyan olcsó a flotta, hogy el tudom viselni ezt a kellemetlenséget évente max egyszer.
Fogyasztóvédelem:
Sajnos csak egy felesleges sóhivatal. Eddig még SOHA nem kaptam, bármilyen rám nézve pozitív választ, vagy segítséget.
Ha napi egy negatív (de csak is igaz) facebook kommentet írok, az adott cég bejegyzései alá, akkor hamarabb célt érek...
folyt.
de akkor is fizetned kell - jogosan - ha
- létező számra küldted el az SMS-t/MMS-t de az épp ki van kapcsolva és az adott üzenet érvényességi idejének lejárta előtt nem kapcsolják be, vagy
- a címzett átrakta a SIM kártyáját olyan készülékbe, ami nem tud MMS-t fogadni, vagy rosszul van beállítva. És ezért természetesen a szolgáltató a felelős.
- (MMS esetén) kiment roamingolni, olyan helyre, ahol nincs gprs roamingja az adott szolgáltatónak, stb
Hihetetlen milyen világban élünk.
Ha jól értettem, akkor az nem volt vita tárgya, hogy apu elküldte az x db üzenetet, csak az a probléma, hogy ezeket ki is kellett fizetni.
(Erre szokta azt mondani volt tanult kollégám, hogy az ügyfelek a szolgáltatóktól készüléket kapnak, de hozzá való észt már nem.)
" Hol van ilyenkor a Fogyasztóvédelem nevű sóhivatal"
Ezt miért kérdezi a levélíró? Megkereste a fogyasztóvédelmet? Mit válaszoltak?
Nyilván ha egy hivatal nem vesz észre valamit, akkor fel kell hívni rá a figyelmét, nem csak panaszkodni, hogy hol van.
Szóval engem érdekelne a folytatás is, hogy a levélíró megkeresi a hivatalt, és megírja a fejleményeket, mert ugye megtette ezt, és nem csak addig terjedt a felháborodása, hogy ír a Kiszámolónak?
Vodafone... Egy szolgáltatást szerettem volna lemondani, ami neten lehetetlennek bizonyult (csak szüneteltetni lehet, miért?), ezért betelefonáltam. Sikerült vonalat kapnom, ami náluk már eleve egy jó teljesítmény. A mobilos hölgy kedves volt, közölte, hogy a szolgáltatás nem hozzájuk tartozik, hanem az otthoni fiókhoz, átkapcsolt. Ott is kedvesek voltak, közölték, hogy nem hozzájuk tartozik, hanem a mobilosokhoz, visszakapcsoltak. Ott megint közölték, hogy nem hozzájuk tartozik, menjek inkább be személyesen az egyik fiókba, ott intézzem. Bementem. Ott mondták, hogy személyesen nem lehet lemondani, csak telefonon... Kétszer próbáltam meg elérni őket, fél-háromnegyed óra alatt nem kaptam vonalat. Végül írtam nekik egy (talán kicsit gúnyos hangvételű) levelet. Kb 2 hét múlva egyszer megcsörgettek, hogy esélyem se legyen felvenni, majd írtak egy mailt, hogy sikerrel jártam. Halleluja.
A Vodafone-ra minden héten ki lehetne szabni egy 100 milliós bírságot, hogy észhez térjenek. Sima SIM kártya vásárlásnál (cégest vittem át magánba) meg sem említik, hogy a csomaghoz egy év hűség van (készülék nélkül), csak mert adtak 500 ft kedvezményt a havi díjból, amit nem kértem... telefonos ügyfélszolgálat elérhetetlen, személyes full inkompetens. Ők csúszhatnak egy-másfél hónapot a számla kiállítással, de ha te csúszol pár napot a befizetéssel a használhatatlan mobil app miatt, akkor kapod ra késedelmi kamatot. Ezek után benyújtasz egy panaszt, amit immár két hónap elteltével sem sikerült megválaszolni. Mindemellé még rendes térerő sincs, házon belül. Több telefon is van és előfordul, hogy ki se csöng, olyan alacsony a térerő és mindez Budapesten, nem ám mucsaröcsögén. Egy szánalom ez a cég, a telekommunikció Ryanair-je...
@ferke Telekom optikai kábelt húz be, majd otthon CAT5/6 kábellel illetve wifin szórja a router az áldást (nálam így megy 1 Gigabites csomag -mármint kábelen, a wifi az jó ha 100Mbit/sec, nyilván a router is f.s, meg a falak is útban vannak). Vodafone viszont még mindig koax kábelezik. Utóbbit csak hallottam, így majd akinek van vagy cáfol vagy megerősít...
@tamas Én úgy láttam, hogy nem MMS képes telefonról "küldött" MMS-t. Ebben az esetben egyik érv sem állja meg a helyét.
@Tamás - Szerintem félreértetted, amit Vegyszer írt. Pont arról volt szó, hogy olyan telefonnal kapcsolatban akarták MMS-küldéssel kapcsolatos költségekkel megterhelni az ügyfelet, amely telefon nem is alkalmas MMS üzenetek küldésére, tehát nem volt jogos a követelés. Valamint végül el sem ismerték, hogy hibáztak, csak szép csendben abbahagyták az ügyfél zaklatását.
dolgoztam a magyar vodanal sok, sok evvel ezelott, IT reszlegen. Folyamatos kuzdelem volt, hogy alapveto dolgok a rendelkezesunkre alljanak es ne fossa ossze magat a TELJES szamlazas, mert pl minden ejjel leall egy adattoltes, mert NINCS ELEG HELY EGY SZERVEREN, de storaget beszerezni nem prioritas. prioritas a szekhaz csini reklammal valo lefedese volt milliokert.
mindig mindenki azt hitte, a voda ugy van kitalalva, hogy lehuzzon. nem, megerositem, hogy szimplan ennyire szar volt a rendszer, mikozben a vezetes meg eluldozte a szakembereket, mert azok visszapofaztak, nem csak bologattak. Egesz egyszeruen nem volt eleg jo ahhoz a voda szamlazasa, hogy tudatosan lehuzzon. Deszkak es szigszalagok tartottak ossze az egeszet, meg ejjel 3kor szerverek elott izzado informatikusok, akiket a marketing, sales, HR csicskakent kezelt.
@Kiszamolo
"jogszerű, de nem tisztességes."
A NER mottója.
Nem kell az NMHH-hoz menni, az ügyfélkapun keresztül ingyenesen be lehet adni fogyasztóvédelmi panaszt.
Arra hívd fel a figyelmet, hogy az egyik helyen ingyenesként tüntetik fel a hívásátirányítást, míg az ÁSZF mellékletben eléggé eldugva ezzel ellentétes információ van, ez szerinem megtévesztő piaci gyakorlat.
Nem tudok most neked §-ot hozni a Ptk-ból vagy máshonnan, de azt bogarássza ki a Kormányhivatal. Egy próbát megér, és ingyen van.
Az új Ptk. meg a fogy.véd törvény eléggé fogja a fogyasztók kezét, szerintem van esély rá, hogy sikerül. Ez a módszer pedig felháborító, ezért is nyaggassák egy kicsit a Vodafont legalább, hátha lesz eredménye.
tobb vodas elofizetotol is hallottam , h a voda iden meg nem kuldott nekik szamlat.
kivancsi vagyok hogyan fogjak intezni , ha eljutnak a szamlazasig
Vodafone-al eddig csak rossz tapasztalatom van. Egyszer véletlenül megfeledkeztem az egyik számlájukról, jött is a fenyegető levél, hogy kikapcsolják a szolgáltatást és végrehajtásra megy az ügy ha továbbra sem fizetek stb. Kaptam 500 ft "büntetést" is a csúszásért. Ezt érdemli az ügyfél, aki minden hónapban időben befizeti a számlát, de egyszer benéz valamit? A szolgáltatás emellett rendszeresen akadozik, napokra leáll, ha hívom az ügyfélszolgálatot akkor karbantartásra fogják. Legútóbb konkrétan egy teljes hétig használhatatlan volt a tévé, de semmi kompenzáció, a számla ugyanúgy jött, de még egy "bocsi" sem érkezett. Ha ők hibáznak az rendben van, bezzeg ha az ügyfél. Telekomnál hasonlót sosem tapasztaltam, idős szüleim betelefonálnak az ügyfélszolgálatra, hogy nincsen internet és fél órán belül küldenek valakit, aki a legnagyobb türelemmel visszadugja a routerbe a kicsúszott kábelt.
Kb 5 eves sztori. Új céges telefont kaptam, ami csak 1 sim-es.
At szerettem volna iranyitani a magán Vodafone szamomat a ceges Telekomra.
Mivel az sms atiranyitasrol nem találtam infot, besetaltam hozzájuk.
Elmondtak, hogy SMS-t nem lehet atiranyitani, a hívás halozaton belül ingyenes, de azon kívül percdijjas.
Atsetaltam a telekomhoz, ugyanaz volt a helyzet, ezért atszerszodtem hozzajuk.
Par nap múlva lehuzott a számlámról a Vodafone kb 25e ft büntetést, mert még 2 hét lett volna hatra a husegidombol, amiről nem tudtam és nem is szólt az ugyintezo.
Felhivtam őket, hogy ez nem volt szép, 15 év után ne így váljunk már el. Ha szolnak, vártam volna 2 hetet.
Mondták hogy tegyek panaszt írásban.
Megtettem, majd 2 het múlva hivtak, hogy nincs igazam, de méltányosságbol vissza adják a pénzt. Így is lett, megkoszontem és békében elvaltunk.
"Mammut
Miért lenne 3.000 Ft az NMHH ügyintézés díja?"
Jogsérelmi kifogás díja 3000 Ft.
Érdeksérelmi kifogás ingyenes.
Volt egy hasonló szitum velük még amikor egyetemre jártam. Mivel alig volt bevételem, ezért eléggé zavart, hogy nem 1500-at kellene fizetnem, hanem kb 10000-et. Amikor bementem a voda ügyfélszolgálathoz, nem tudtak segíteni, hanem azt mondták, hívjam a 4 jegyű központi számot. Mondtam, hogy nem hívom, hanem hívja fel nekem az ügyfélszolgálatos. Felhívta, átadta a telefont, beszéltem valakivel, aki nem tudta megmondani, hogy miért annyi a számlám amennyi, aztán össze vissza kapcsolgatás után, nagynehezen meglett (kb 40 perc alatt),hogy a hívásátirányítás miatt volt. Mivel előtte megnéztem, hogy az ÁSZF-ben azt írták, hogy a hívásátirányítás csoporton belül ingyenes, ezért ezt bemondtam, amire az ügyfélszolg. mondta, hogy az rám nem vonatkozik. Gyorsan rákerestem telón, hogy az ÁSZF-ben a csoport fogalma nincs definiálva, így mattot kaptak és jóváírták a zsét.
Voda (nem publikus) Flottásként kaptam 1500 Ft hátralékra felszólítást még tavaly, SMSben, hogy még véletlenül se lehessen megkifogásolni. (iCsekken előtte mindig fizettem a teljes számlát egyben, így nem lehetett hátralékom) Kapcsolattartón keresztül, állítólag számlarendszerbeli technikai hibára hivatkozva azt kérték, fizessem be, és adnak 3000 Ft kedvezményt majd kárpótlásul.
Ezt hónapokon keresztül nem kaptam meg, kapcsolattartó ismételt közbenjárására sem.
Azóta kapcsolattartó nem elérhető, levélben írt panaszomat érdemben nem vizsgálták meg, mert Flottás vagyok és kellene egy biztonsági kód, ami nekem nincs, telefonon szintén nem foglalkoztak velem, mondván Flotta esetében nem én vagyok a szerződő fél, ők csak közvetetten szolgáltatnak és ez alapján küldenek számlát nekem. Kapcsolattartó elérhetetlen.
A kör bezárult.
Pofátlan egy társság.
A dunakeszi Auchan előterében van egy hamburgeres, ahol ki vannak írva az árak nagy táblákra, 1000 Ft, 2000 Ft, stb. Odamész a pénztárhoz, megrendeled, kifizeted, mondanak egy számot, majd pár perc múlva kiabálják, hogy mehetsz érte, a szokásos ügyemenet.
De amikor fizetsz, akkor nem 1000 meg 2000 forintot fizetsz, hanem 1100-at és 2200-at, mert a pénztár mellé egy sajtpapíron ki van írva, hogy 10% szervízdíjat számolnak fel. 1.) Nincs szolgáltatás, amiért felszámolját a díjat, 2.) nem azt a bruttó árat fizeted, ami ki van írva, és 3.) nyilvánvaló tisztességtelen a versenyelőny a többi ott lévő étkezdével szemben, akik tényleg a bruttó árat írják ki, de lehet, hogy nem hozzájuk mész, mert az pont 100, 200 Ft-al drágább. 4.) Ehhez a részéhez nem értek, de simán el tudom képzelni, hogy ez adócsalás is, mert a "borravaló" nem úgy adózik, mint az étel.
Lepattantam a fogyasztóvédelemről...
Telenor, előfizetés megszűntetve. Mielőtt letelt volna az 5 év a megszüntetéstől számítva, behajtó cegtől felszólítás, hogy tartozom 2500 Ft-tal ami azóta 5000 Ft lett. Mondom az mégis hogyan, mikor nem is lehet tartozással előfizetést lemondani, megszüntetni. Soha egy felszólítás, soha egy értesítés csak a behajtó cég. Mindez úgy, hogy a házastársam náluk volt üzletvezető akkoriban, hát nekünk lett volna a legkellemetlenebb 2500 Ft-on rugózni. Fogyasztóvédelem tehetetlen, befizettem nem volt sem időm sem kedvem levelezni 5000 Ft-ért.....
@bobo
"Azt mondták, hogy ha nálam van a hiba, 4 ezer forint a kiszállás díja."
Ez (gondolom) a kötelezően elmondandó szöveg része. Nekem is elmondták, pedig már a telefonos ügyintéző látta, hogy az ő routerük (ami nem nálam a lakásban van) nem elérhető.
És a nálad van a hiba, az nem arra vonatkozik, hogy a lakásban, hanem hogy a te eszközödben.
Pl. nem sikerült jól begépelni a jelszavad, vagy a modemüket a gépeddel összekötő kábelt megrágta a nyúl.
Hogy a te esetedben mi lett volna, az jó kérdés. Ennyi alapján nehéz eldönteni.
„Mégis milyen extra költsége van ezzel a Vodafone-nak?“ – semmilyen, csakúgy mint egy bármilyen hívás sem okoz extra költséget a szolgáltatónak. Az infrastruktúra fenntartása a költség, függetlenül attól, hogy éppen hány hívás megy át rajta. Persze ha több a hívás, előbb-utóbb bővíteni kell az infrastruktúrát.
A használatalapú számlázásnak akkor van értelme, ha szűkös az infrastruktúra, ezért takarékos használatra kell ösztönözni a felhasználót. Ha gyakorlatilag korlátlan kapacitások állnak rendelkezésre, akkor érdemes inkább havidíjat számlázni (máskülönben a power user átmegy az első havidíjas konkurrenciához).
@ferke cáfolom az előttem hozzászólót, optikát húzott be a vodafone. Ügyfélszolgálat nehézkes, de szerintem nem lesz rá szükséged. Én az olcsóbbat választanám.
Azert egy olyan elfert volna a vegen, hogy levontam a tanulasokat, rajottem, hogy nincs ingyen ebed es a szolgatato mellett, ha csak reszben is, de en is hibaztam.
Amugy en is pipa lettem volna..
@bobo Azért hisztériát se kellene kelteni. A számítógépedre senki sem lép be, honnan vetted ezt a marhaságot? A szolgáltató bármikor eléri a saját modemét, azon frissítéseket tud telepíteni, akár korlátozhatja is. Ehhez neki nem kell a számítógéped. De hogy a gépedre belép? Nem gondolod, hogy ez adatvédelmileg és etikailag is aggályos lenne? Meg mégis milyen protokollon, és porton tenné ezt? Nyitva hagytál nekik egy telnetet, vagy mi? Gondolkozz már.
@lsv A Voda (ex-UPC) koaxot használ igen. Mi ezzel a gond? A gigabitet simán viszi.
@m-tamas
"egyik helyen ingyenesként tüntetik fel a hívásátirányítást, míg az ÁSZF mellékletben eléggé eldugva ezzel ellentétes információ van"
Ordas geciseg, de nem így van. Az átirányítás szolgáltatás (beállítása) valóban ingyenes. A használatnak percdija van.
@bobo
"titokban belépett a gépemre és letiltotta a modemet"
És erre bizonyítékot is találtál, hogy a digi volt és nem más probléma miatt nem látta a géped a routert, vagy csak gondoltál egyet, hogy biztosan ők játszottak Mr. Robotosat? 😀
"be is jöttek volna, amolyan light-os házkutatásra! Ezek bűnözők!"
Igen, általában a szolgáltatók ellenállhatatlan vágyat éreznek arra, hogy letiltsák a szolgáltatást, majd a szerelőiket mindenhova beküldjék "házkutatásra" (édes Istenem) és utána majd jól kikérdezik őket, hogy ott mit láttak. Hátha van mozdítható vagyontárgy.
Most jut eszembe, múltkor jött a garanciális karbantartásra a klímás és döbbenten csodálta a terráriumomat. Azt hiszem ideje lecserélni a zárakat, sőt feltenni még 12 darabot. De az is lehet, hogy meghekkeli benne a jószágot távolról. Még nem tudom.
@sanyi mondjuk az a több vodás előfizető kicsit nézzen utána mit mulasztott el, mert változott a számlázás (kiléptek a dijnetről, most már a saját online felületükről kell fizetni, ha online akarod, de oda regisztrálni kellett, meg beállítani ezt, azt). Én kaptam számlát, egy UPC-sként lettem Vodás, szóval net, tv van tőlük, nem mobil.
E.R.Ö.V. Zrt. - a vízszámlánk kb. 9.000.- Ft. Ha egy héten belül nem fizetem ki a fizetési határidőhöz képest, jön a fizetési felszólító levél 1.000.- Ft-ért. Azt, hogy emailt küldjenek, meg sem merem kérdezni. Igazi szocialista iparvállalat, ami 30 évvel a rendszerváltás után szép teljesítmény.
(Így a 9.000.- Ft-os követelés kamatozik kb. 577%-os éves kamattal.) És a fizetési határidő kb. hónap 26.-a, amikor már a legtöbb ügyfél a kövi havi fizetésére vár.
Ennél még csak a Cetelem volt(?) jobb, amikor 7.-e volt a hiteltermékek fizetési határideje. És persze sok ember 10.-én kap fizetést. Tehát bejött a késedelmi díj, ami pár ezer forint.
És még azzal is fokozták, hogy a csekkes ügyfeleknek leírták, hogy nem a csekk befizetésének dátuma számít, hanem a beérkezésé. Ami 2 munkanap, ezt vállalja a posta. Így ha valaki 7.-én még be is fizette a csekket, attól még kapott késedelmi díjat.
Szent ég! Ezeket a történeteket még olvasni is fájt, mi megy ezeknél a szolgáltatóknál. Igazából nekem is van sztorim, egyiket leírom. Sok éves, már nem aktuális, csak emlékezetes, és ahogy látom, most is megy a lehúzás, pepitában. Sztori: Egyik szolgáltató, akkor feltöltőkártyás sim, internet hozzáférés a kártya egyenleg keretéig. Így volt a szerződésben, így is reklámozták. A trükk az volt, hogy akkor számlázta ki és vonta le az egyenlegből az adatforgalom árát a szolgáltató, ha befejezte a készülék a netezést. Igy lett nekem az akkor 3000ft-tal feltöltött sim-en 30ezer forint elméletileg lehetetlen mínuszom. Igen, mert a teló online maradt, technikailag neteztem. Nem szakította nullára ért egyenlegnél a szolgáltató az adatkapcsolatot, hagyta menni. Értesítés közben, sms, bármi? Semmi róla. Hogy derült ki? Mikor legközelebb feltöltöttem a kártyát, az elérhető egyenlegem -27 ezer volt.
OFF hozzászólás, de a Vodafone-ról eszembe jutott az én történetem a Telekommal. Céges flottában volt a telefonszámom, ahonnan kiváltam és magán úton vittem tovább a hívószámot. Már magához a bejelentéshez is kellett kismillió papír, de ezt most engedjük is el. Január 30-án irattam át a szerződést a cég nevéről a saját nevemre. Erre jött a szokásos átváltási költség, a saját díjcsomag havi költsége, SIM kártya díja, pedig E-SIM kártyát kértem és kaptam 🙂 és mindezeken felül a teljes január havi céges flottás díjat is nekem számlázták ki. Amikor éltem a panasszal és megkérdeztem, hogy ez mégis hogy van, annyi választ kaptam, hogy náluk ez bevett szokás és ha nem tetszik forduljak a fogyasztóvédelemhez vagy a bírósághoz...
Szép hozzáállás, de hát végül is igazuk van, hiszen még 1,5 nap hátra volt a januárból egyértelmű, hogy nekem kell fizetni a cég helyett a költségeket....
T lejáró otthoni előfizetést (nulla emlékeztető) négyszer mentem be üzletbe újrakötni (telefonos ügyfélszoli esélytelen). Háromszor lukra futottam (hiába ment végig az ügyintézés, egyre nagyobb számlák jöttek), negyedszer az ügyintéző hölgy - egy arcomba ásítás után - megoldotta miután elkérte a számomat, hogy "ne kelljen mindig újra elmondanod a sztorit az ügyintézőnek"; én pedig elég határozottan jeleztem, hogy ha még egyszer be kell jönnöm akkor kő kövön nem marad.
T szolgáltatásáthelyezés (új helyen pár nappal azelőttig élő szolgáltatás volt) a honlapon leírtak szerint két héttel előre bejelentés után sem történt meg. Kiderült, hogy három hétre vállalják.
T wifi problémáknál a kiszállási díjjal fenyegetés meg az előző szerelő után annyit javasolt az aktuális szaki, hogy vegyek rendes routert a T-s helyett és használjam azt. T...