Április végén új autómegosztó szolgáltatás indul Budapesten, különféle BMW típusokat (i3, 2-es sorozat, Mini, stb.) lehet kibérelni percenként 99-129 forintért, hosszabb távra óradíjjal még olcsóbban. Aki az alábbi linken regisztrál, most ingyenesen megteheti, sőt kap 25 ajándék percet. (Nem tudom, meddig fog élni az ajánlat. Elvileg én is kapok ingyen perceket, de nyilván nem fogom elhasználni, mert május közepéig érvényes a mostani állás szerint.)
Árak, regisztráció és további információk itt találhatóak.
(Ez az első ilyen szolgáltatás, amire regisztráltam. Egyrészt kipróbálni a különböző modelleket, másrészt egyszerűen és óradíjra kibérelni autót vidéki utakra. Remélem, jó áron lesz. Budapesten akkor se járnék autóval, ha sokat fizetnének érte.
Update: közben megtaláltam a hosszabbtávú bérleti díjakat, a Budget lényegesen olcsóbb. Fényévekkel. Fizetek nagyon magas óradíjat, de ezen túl még 200 kilométer felett 100 Ft/km plusz még percdíj is?! Ezt remélem még átgondolják, mert ez így inkább a rossz vicc kategória. Ennyiért egy taxis is elvisz, ha megegyezünk előtte.
Nekik egyszerű, indexet nem kell beépíteni. 🙂
Berlinben, Bécsben, Münchenben, Hamburgban használom őket és nagyon jó. Leginkább a barátságos ügyfélszolgálat jön be.
A 30 ingyen perc a tankolásokért eléggé nice, pláne ha az ember elektromos autóval van úton ami gyakran merül. Meg a töltőállomásoknál mindig van egy szabad hely, nem úgy mint a parkolóhelyeknél.
Ma délelőtt regisztráltam. Pár perc, és még ingyenes volt. Az ndex cikk miatt szerintem hamarosan kimerül a "keret", érdemes megejteni.
Szerintem, ha vidéki egy napos útra mész, akkor olcsóbban kijössz egy hagyományos autóbérléssel.
A másik dolog, amit észrevettem, hogy pl Bécsben centre pontosan ilyen árakkal bérelhetsz autót. Emiatt relatív drágának tartom a pesti árazást.
3-as sorozat sajnos nem lesz, pedig jó lenne. (1-es lesz)
Engem az érdekelne hogy a regisztráció érvényes-e a külföldi Drivenow-ra is?
úgy gondolom, hogy ilyen árakkal nem konkurrenciája a Limo-nak, Greengo-nak. vagy sürgősen árat fognak csökkenteni, vagy mehet a levesbe.
Gaborr, a MOL Limonál is nagyon megy az A merci 99 ft/percért, pedig a VW sokkal olcsóbb.
@Bindi, jól értem, ha bedugod tölteni a bérautót, akkor kapsz 30 perc ingyenes autóhasználatot? Teljesen jó modell, tuti kevesebbe kerül, mint a töltögető személyzetet fizetni.
DU fél 4kor regeltem, még ingyenes volt 🙂
Megvan a 25 perc is
Köszi a tippet Kiszámoló
Job done. Árban nem lesz versenyképes, de akinek nem mindegy, hogy miből látjátk kiszállni, az úgyis kifizeti a felárat.
Amit nem értettem, hogy a kártyaadatok megadásánál írtam be vouchert elméletileg +25 extra percért (azóta van saját is :)), viszont az appban csak egyszeri 25 ingyenes perc játszik. Na majd ha megérkeznek az autók, kiderül.
Azért az bájos hogy a percdíjasban kb ott van, a több órás konstrukciókban pedig még drágább is a budapesti tarifa, mint mondjuk a berlini. Valahogy a 100 Ft-os extra kilométerdíj sem egy unique selling point. Negyedik szolgáltatónak jöhetne a car4way mondjuk, ott a Skodákkal igen barátságos egy hétvégi tarifa, péntek délutántól hétfő reggelig akár 20E Ft alatt.
@Kiszamolo miből gondolod, hogy megy a Merci? publikáltak valahol valami statisztikát? konkrétan rájöttek arra is, hogy elektromos UP-ot sem éri meg vásárolni, hanem legolcsóbb manuális UP-ok vannak már. Ebben a pillanatban 315 autóból 25 Merci, 59 eUP, 231 benzines UP. Ha menne, akkor szerintem sokkal több lenne Merci/eUP. Viszont az elektromos autókhoz nagyon sok emberi erőforrás kell, hogy mindig fel legyenek töltve, és baromi hamar lemerül. Kb kizártnak tartom, hogy rentábilis az elektromos nekik.
Lefedettségről ne is beszéljünk, míg Greengoval, Limoval hazaérek, Drivenow-al sétálhatok 1,5km-t. Kíváncsi vagyok hogyan alakul majd.
Gaborr, valami MOL limos emberrel volt interjú, ő mondta, hogy szépen bérlik azt is, sokan keresik a kényelmesebb autót.
@mb igen, a német regisztrációmat több országban használtam
@szocske igen, de az aksinak/tanknak 25% alatt kell lennie
@Kiszamolo a hagyományos bérlés lényegesen olcsóbb, pláne ha még pár CDP kódot is bevetsz
OFF
A telekom maraton 4 gb 3550 ft-ért mióta lett 3.5 gb ugyanennyiért? 🙂
Hogyan védekezik a cég autólopás ellen?
Ha éppen akkor lopják el, amikor én bérlem, mi történik utána?
Én leszek az első számú gyanúsított?
És ha megtörik, de nem tudom, ki a tettes, akkor is én leszek a hunyó?
Szerintem a taxi jobb ennél, nincs stressz a forgalomban. 3 órás csomag stb áráért már elvisznek a város másik felébe és vissza.
@tancolokkal-farkasolo hogy tudnak ellopni egy kocsit, aminek a koordinátái mindig élőben fenn vannak a neten, és ugyanúgy neten keresztül nyitják/zárják/indítják?
Ha vége a foglalásodnak, kocsi bezár, és nincs hozzá közöd, ha nem zártad be, akkor egyértelműen a te hibád, de mindezt látja a rendszer, és a kocsi indításához a saját (bérlő) PIN-kódod kell.
Ha meghúzzák, látszik, h állt-e a kocsi (vége volt a foglalásnak) amikor történt, vagy épp használtad. Elég kevés kérdéses helyzetet tudok elképzelni, de amúgy Casco, saját részed utanként 300ftot befizetve csökkentheted, ha úgy gondolod, pont akkor jönnek a gonosz ufókok, amikor te bérled a kocsit.
Én nagyszerű ötletnek tartom, itt Bécsben a taxi/saját autó egyik jó alternatívája városon belüli utakra. Használják is sokan.
Szerintem a nagyobb távokra azért árazzák ennyire túl, hogy ne legyen vonzó. Nem igazán érdekük, hogy valaki Pestről elvigye, aztán bármi okból Kisvágótöttösön tegye le. Mert közben máshogy oldotta meg a továbbjutását. Meg inkább itt pörögjön sok kis úton, mint szerte az országban.
Még sosem próbáltam autómegosztót, nem vagyok célpiac. 😀 De maga az ötlet tetszik.
Ilyen szolgáltatást kizárólag teljesen elektromos autókkal engedélyeznék. A forgalmat nem csökkentik (vagy csak minimálisan), parkolóhelyet ugyanúgy foglalnak, akkor legalább a lokális szennyezést csökkentsék.
Én értem, hogy drágább meg körülményesebb, lassabban térül meg, de helyezzük kicsit ezek elé a közérdeket.
Ezért is a GreenGo még a legszimpatikusabb, bár a töltögetési módszereik miatt rájuk is jogosan haragszanak.
@bidi Ez a cpd kód micsoda? Hogy lehet szerezni? Nyáron Rómában kellene bérelnünk egy hétre autót, de meglehetősen le vagyok hidalva az áraktól, jó lenne megolcsósítani. 🙂
A facebookon a DriveNow hirdeti az ingyenes regisztrációhoz az oldalt (április 28-ig érvényes) amit itt elérhető bit.ly/DriveNow_regisztracio
Csak osszatok tovább a saját linket, kaptok további ingyen 30 percet, ha rajtatok keresztül regisztrál valaki.
Az új regisztrálo is kap ingyen percet.
Én is regisztráltam, de csak azért, hogy kipróbálhassam az i3-at és a kabrió minit egyszer. Ilyen árakkal másra nem lesz jó, max. ha sos kell egy autó gyorsan eljutni a városban valahova, és nincs a közelben se limo, se greengo...
Szerintem is érdemes lenne csiszolni az árazáson, a 24 órás árak max. viccnek jók.
@emobiliti
teljesen egyetértek, ezért használom a Greengo-t + állítottam be 1 filtert a MOL limóhoz, h kizárólag e-autókat lássak
@krusty Miert, egy szetmatricazott bombibol olyan meno kiszallni? Mar tehetosnek szamitasz ha ki tudod berelni 8 percre de 2( perc ingyen voucherekre palyazol? Nem tudom hol es kit lehet lekenyerezni egy ilyen szekérrel de ez igy borzasztoan szanalmas.
@zs aprilis 1. ota vettem eszre. Igaz kozben a napi 1 gb meg pl. 1000 ft-rol 500-ra lement. Szoval valamit valamiert. Meg mindig jobb mint pl. voda.
@spurci A CDP az altalaban egy ceges vagy egyeb kedvezmenyt ado kod, de altalaban adott CDP csak adott kolcsonzonel mukodik, ill. a hasznalatanak feltetelei is vannak. Tehat ha mondjuk a nemet ADAC CDP kodjaval foglalsz, aztan a helyszinen kerik toled, hogy a tagsagi kartyad mutasd be, es nem vagy tag, akkor elveszik az esetleges arelony.
A CDP-k csak nagyon ritkan csokkentik drasztikusan az arakat. Ha az adott idoszakban nagy a kihasznaltsaga az adott kolcsonzonek, akkor draga lesz a berles. Megoldas lehet egyes esetekben, hogy nem a repteren berelsz, hanem egy varosi irodaban, mert ott nem szoktak ratenni a repter/vasutallomas kulon dijat, ami cegtol fuggoen 20-30% is lehet.
@emobiliti hát, én akár limót, akár greengot tettem le bárhol a városban gyakorlatilag 15 perc múlva már vitték is tovább. (igen, hajnal 3kor letéve is a külvárosban) és sokan használják úgy, hogy a napi BKVzást/bringázást kiegészítve, akár pl. ügyfelekhez egyeztetésre is...közvetve így csökkenti a forgalmat, hiszen napi 1-1 autóval megoldható ügyhöz nem kell egész nap autóznod.
Az pedig egy szép vizsgálat lenne, hogy mennyivel több elektromos autó tudná ugyanazt a rendelkezésre állást biztosítani, mint a bármelyik sarkon 5 perc alatt utántölthető.
@zs pár napja tűnt fel nekem is, március végén még 4 gigát töltöttem fel.
Pár félreértés:
- Bázakerettyén nem lehet letenni, csak a szolgáltatási területen velül. Max parkoltatni tudod.
- ÁSZF-et alaposan át kell olvasni. Én pl. csak az Up-okat viszem a Mol Limonál. Nem véletlenül.
- 5-ös BMW bérlésnél cca 3000 eurot zároltak a kártyán, és NEM jó fejek leadásnál.
- Budapesten belül a kisautók jobbak 🙂
@idsx
Az tényleg jó, hogy pörögnek az autók. Legalább jó a kihasználtságuk, nem a parkolók számát csökkentik.
De pont ez támasztja alá azt is, hogy a forgalmat nem csökkentik. +300 autó furikázik “állandóan” (cégenként). Ha olyan használja akinek amúgy otthon is áll egy a garázsban akkor legalább nem nő az autók száma.
Félre ne érts, támogatom, de csak elektromosként. Legalább olcsón meg lehet ismerkedni az elektromos autókkal. Azért az eUp után a robotizált kéziváltós benzines verzió egy szekér. 🙂
Hamarosan jönnek a rollerek is, a nyugati városokat már telerakták velük.
Félek az itteni közlekedési morál mellett itt csak gond lesz belőle.
@spurci keress rá a Googlen hogy “cdp codes”. Általában a cégtől közvetlenül bérelek (Hertz, Europcar, Avis stb) és nem egy brokeren keresztül.
Ha van egy olyan hely, voucher vagy gutschein, akkor a következő keresés pl Europcar gutschein lesz.
Az eddigi minimumok itt Németországban 40-50€ egy hétvégére a Europcarnál, illetve a Hertznél 30€ nap árat kaptam, ami egyirányú bérlésre is jó. (A városban kapom fel és a reptéren adom le)
@spurci pl Sixthez a DriveNow CDP itt van mietwagen-talk.de/forum/thread/12594-sammelthread-contracts-rabattcodes-f-r-sixt/
Ami nem csoda mert két éve a SIXT is tulajdonos volt a DriveNowban.
@bindi
Jól értem, járható koncepció az (nekem), hogy munkába járnék vele (15 perc max), ahol a sarkon van elektromos töltő, ha figyelek arra, hogy olyanba üljek ami le van merülve 25% környékére, hogy mire oda érjek alá menjen a töltöttség, akkor tulajdonképpen ingyen tudok utazni ha rádugom a töltőre?
Én egyébként a Limora vagyok regisztrálva az is ingyen volt a nyitásnál, és nem használom napi szinten leginkább azért próbáltam ki hogy megtudjam milyen egy elektromos automata autó.
Tudom, hogy sok autófun-nak nem tetszik, de akkora szintugrás még agy eUp-is egy benzineshez képest, hogy ezt a változást már nem lehet visszafordítani, olyan mint a 4:3-as katódsugárcsöves TV, nem volt vele baj, míg nem láttál egy lapos HDready-t.Kicsit lassabb lesz a váltás ennyi.
Csak elektromos megosztókat engedélyeznék Budapesten. MOL limo is úgy indult, hogy bővítik majd elektromos flottát, aha, bővítették belső égésűvel. Értem hogy neki jobb és könnyebb, de itt kellene a szabályzónak közbelépnie. Csak a greengo, elvi kérdés. Év végén jön ki az új up 300km hatótávval és 20e eurós árral.
A 4GB-os Maraton is megvan még, az Egyéb kategóriáb elrejtve.
Külföldi bérlésre az arguscarhire.com és a rentalcars.com gyűjtőoldalakat szoktam használni. Utóbbinál figyelni kell, hogy casco legyen az árban.
Nem tudom, en nem a belvarosban lakom, de aki ott is lakik, nem tunik tul tervezhetonek. Eloszor ugye el kell jutni egy parkolo kocsihoz, nem? Ha epp van a kozelben, beugrasz es mesz, de mekkora a valoszinusege hogy pont setatavolsagra lesz egy auto? Ha otthonrol indulnek sorozni, felenk kb. Nulla.
Szoval igen, kiprobalni es adhoc jelleggel, de kell az alternativa... Vagy nem jol latom?
@stanlee @bindi
Koszonom szepen a tanacsokat!
@naa kb a 3 zóna (MOL, Greengo, BMW) közepéről szoktam indulni és eddig max 10 perc sétára volt a legközelebbi autó (nyilván mind3 szolgáltatót végigcsekkolom indulás előtt). Időnként kiürül a zóna közepe és az autók többsége kirajzik a szélére, de nem statikus a kép, egy pár autó hamarosan megjelenik bent is
Tetszenek a hozzászólások, de néhányan elég szélsőségesen látjátok a kérdést.
Miért kellen csak és kizárólag elektromos autókat engedni? Csak hogy megfojtsuk a céget? Még egy ötliteres V8-as benzines is kevésbé szennyező carsharingben, mint egy elektromos autó privát használatban. Sokkal több ember használja, éves szinten több száz autót vált ki. Mivel többet van úton, kevesebb parkolóhelyet is foglal. Ha csak ilyen lenne a városban, kb. ötödére esne vissza az autóforgalom, lenne elég hely. Kit érdekelne, hogy drága, ha tiszta és élhető várost eredményez? A privát autók terheit is addig fogják emelni, amíg ki nem kopik.
Bécsben ki-be ugrálnak belőlük, folyamatosan látni őket közlekedni, a regisztráció pedig érvényes bárhol a világon. Én is így tudtam kipróbálni az i3-at, óriási élmény, ajánlom mindenkinek. Illetve azt is, aki csak a fotelből filozofál, menjen és béreljen egy autót!
@mikorka-kalman-okleveles-dugulaselharito-kisiparos
Köszi, király vagy, én meg nem találtam volna magamtól, gyorsan vettem még 4 gigát, mielőtt végleg megszűnik ebben a formában.
Néha használom a Mol Limót és a Gringót is. Volt már, hogy nem volt 2 km-en belül szabad autó, mentem taxival. Szóval 100%-ban nem lehet erre alapozni. Car sharing igénybevétel díja kevesebb, mint a fele, mintha taxival mennék. Van autónk is, de azzal nem megyek be a belvárosba, pláne este, mert lehetetlen parkoló helyet találni. A BKV jegyárak miatt eszembe sem jut kettőnél több, számolt átszállásnál tömegközlekedni, pláne, ha többen megyünk.
@pitom
Amit leírtál az csak a parkoló autók számát csökkenti a forgalmat nem. A tanulmányok szerint inkább növelik a forgalmat a car sharing megoldások.
De az önvezető autók is csak az autók számát fogják csökkenteni, a dugókat nem. Ezért (is) legyen elektromos.
Árversenyt nem fog okozni az új szolgáltató, de talán ráveszi a többit, hogy szolgáltatásban fejlődjön:
- a drivenow app alapból mutatja a sérüléseket az autón, nem kell a 20. felhasználónak is beküldeni
- start-stop rendszer van az autókban, nincs a kulcs visszarakással való szerencsétlenkedés (GreenGo)
- vannak fix csomagok (mondjuk sztem értelmezhetetlenül drágán)
- dinamikusan árazzák az autókat (ami nem pörög, annak leviszik az árát)
- vehető casco csökkentő opció (az alap 250.000 HUF elég kemény azért - de hát egy BWM nem olcsó műfaj 🙂 )
Amit nem értek, hogy a várakozás és a foglalás hosszabbítás miért nem ugyan annyiba kerül. Ráadásul utóbbival éjfél és reggel hat között lefoglalhatsz ingyen autót, ami nem értem miért olyan jó buli a cégnek. A sima várakozás meg értelmezhetetlenül drága.
Pár hét, és jöhetnek a tapasztalatok 🙂
vajon, ha kigyullad és leég az egyik bmw, akkor az majd minek számít?
@gaborr
Attól függ. Nem győzöm reklámozni az ÁSZF átolvasását. Pl. saját hibás balesetnél gazdasági vagy tényleges totálkár esetén az autó teljes vételárát (!) kérik a MOL Limonál. És van még sok más érdekesség is.
OFF
Tavaly augusztusban Kiszámoló is reklámozta a Magyar Posta epostabox-szolgáltatása (adott névre-címre érkező levelek felbontása, oldalképek digitális megosztása a címzettel) nyilvános tesztjének indulását, élvezetes diszkussziótól kísérve, sokan jelentkeztetek is rá. https://kiszamolo.hu/postai-level-elektronikusan/ Eljött a helyzet az életemben, amikor pont erre a szolgáltatásra lesz szükségem. Most, miközben már meg is rendeltem a Posta-hűségkártyámat, a posta.hu -n az epostaboxról kísértetiesen semmit sem találok. Tudtok valamit?
Valaki ossza meg a linkjét, hogy regisztráljak azon keresztül.
Én is meg ő is jól jár!
Legjobbakat
@jurta : Az epostabox 3 hónapos teszt volt, véget ért. Talán majd egyszer valamikor lesz belőle szolgáltatás. Vagy nem.
Az utcán láttam egy bérrobogót, rákerestem, Blinky city a rendszer neve, de 49 Ft-os percdíjjal nagyon drága.