Új lakossági bankszámla-csomagok

2020-03-22
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Amint tudjátok, elindult az azonnali fizetési rendszer, ahol a belföldi bankszámlák között a nap 24 órájában másodpercek alatt teljesülnek a 10 millió forint alatti megbízások.

Azonnali fizetési rendszer

Az MNB elképzelése szerint a bankok majd kijönnek új számlacsomagokkal, ahol ingyenesek, vagy csomagban vannak fizetve az utalások, ami azt jelenti, hogy egy havi fix összegért annyit utalsz, amennyit csak szeretnél.

Ezzel egy icipici, illetve tulajdonképpen hatalmas baj van, amit úgy hívnak, hogy tranzakciós adó. A banknak kőkeményen fizetnie kell az utalások után ezt az adót, így esze ágában sincs az embereket arra biztatni, hogy minél többet utalgassanak.

Ha viszont a vásárlónak fizetnie kell az utalások miatt, a kártyahasználat viszont neki ingyenes, soha nem fognak elterjedni a bankkártyás fizetést kiváltó egyéb lehetőségek.

Szóval a bankok kijöttek az új csomagajánlatokkal, de sok köszönet nincs bennük, a havi díj jellemzően 7-800 forint körül van, gyakran feltételekkel és ebben még benne sincs a bankkártya éves díja.

Ha valakit mégis érdekelnek az új csomagok, a napi.hu összeszedte őket ebben a cikkében.

Köszönjük Lajosnak a cikkajánlást.

Previous Post
Mi lesz ebből?

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
55 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

A kedvező s népszerű Erste Privilégium L ről voltam kénytelen váltani, megszünés miatt.

Sok összehasonlító oldalt végigolvastam, de sajnos a hirdetmények átnyálazásától nem óvnak meg, ezek az elvileg nagyon hasznos oldalak.

A bankmonitor agyba főbe reklámozza a cib eco t, de a hirdetményt azért érdemes átnézni. Persze ha nem utal az ember 20 ezer felett, s szereti a fapados netbankot, akkor akár jó is lehet.

Nálam a tranzakciós költség minimalizálása fontos volt, ezért az otp smart t választottam.

Felkészült voltam, de még így is picit meglepődtem hogy a kártyaigénylésnél van kártya kiállítási díj. Nahh m1, jól választottam sok-mindenben körözi a vetélytársakat, főleg úgy hogy mindenki pocskondiázza a drágasága miatt. Drága bármi lehet, ha nem vagyunk körültekintőek.

Mivel az Otp-s lakossagi szamlamrol kb. ilyen 270 forint akkor is az utalas dija, ha csak a kollega szulinapjara dobjuk ossze az 500 forintokat, ezert mar 3 darab ilyen utalasnal megerne.

"Nálam a tranzakciós költség minimalizálása fontos volt"
Ha neked ez fontos lett volna, akkor

Premium Gold 2.0 Számlacsomag

vagy csak nem néztél utána minden ajánlatnak...?

@gabor Én is Privilégium L-es vagyok (még) és utódként a CIB Eco-t választottam. Direkt rákérdeztem mindenhol, elvileg ugyanúgy ingyen van az utalás korlátlan számban, mint az Ersténél. Ha megnézed a bankmonitoron, ott is így van írva. A sima CIB ECO díjcsomag feltételeit felülírják a bankmonitoros kedvezmények, így nincs 20.000 Ft-os utalási korlát sem.
Hamarosan megkapom a kártyám (remélem) és tesztelni fogom, mert nekem is a havi százezrek elutalása miatti kevés költség volt a szempont.

Egyébként nem értem, hogy miért kell valaminek csillivillinek lennie, ha a fapados is tökéletesen ellátja a feladatát? Minél igénytelenebb a felület, annál gyorsabb. Nekem az számít, nem pedig a malmozás a gép előtt 🙂

Cib econal nem ingyenes a korlatlan netes utalas? Honnan veszed,h nem?

És jött a járvány. Ki tudja, hogy milyen unortodox ötletekkel rukkol majd elő a kormány? Pénzre nagy szüksége lesz most is, azt meg valahonnan szerezni kell.

Ugyan nem új csomag, de a Gránit Bajnok plusz ad havi 990 Ft-ért és 280 e-res jováírásért sok mindent fixen. A kp felvét 4 db.

A kp. felvét ingyenessége fintech megoldásokkal tovább tolható, ha erre van szükség.

Az azonnali utalás még magával hozhatta a debit kártyák számának redukálását, ha az ember biztonsági okok miatt nem tart nagyobb összeget azon a számlán, amihez kártya is kapcsolódik. Persze limitekkel, zárolással is lehet növelni a biztonságot.

A tranzakciós adó már tényleg korlát. Azért valószínűsíthető, hogy a 20 ezres limit után a következő lépcső a kivezetés lehet.

@gabor Jó kérdés, mivel a sima mezei kondíciós listában valóban van 20K limit, mint illetékmentesség, de ezt felülírja a bankmonitoros kedvezmény, miszerint nincs ez a korlát. Én ebből indultam ki, meg a bankban is egybehangzóan mindenki ezt mondta, még a Kezitcsókolom is a telefonban 🙂 Ő meg mint Kiszámolótól tudjuk, nem hazudhat. De kiderül majd májusban.

Én 6 hónapja CIB ECO számlát használok. Bankmonitoron keresztül nyitottam. Az alap kondíciók a CIB oldalán olvashatók, a bankmonitoron pedig az ezen felül érvényes kedvezmények. Fél év alatt már több millió forintot utaltam, kisebb-nagyobb összegekben. Eddig sem az utalásért, sem másért nem vontak le egy forintot sem. És ha jól emlékszem ezek a kedvezmények (nekem) 2 évre szólnak.

@Gábor
2020-03-22 at 11:27
Erste Privilégium L-ről, Prémium Gold 2.0-ra "kell" váltani.
Szerintem.

Nekem is kb 6 hónapja Bankmonitoros CIB-es számlám van. Tranzakciós adó bármilyen nagyságú és mennyiségű utalásnál 0. Bankkártya díja 4316 Ft / év. Ha nyilatkozol havi első 2 kp felvét 150k-ig ingyen utána egységesen 775 huf. Withsave akcióban 6 hónapra 3% kamat lekötés nélkül a megtakarítási szlán. Ami bosszantó, hogy állandó átutalást csak a régi netbankos appal lehet intézni és 300 ft alkalmanként a változtatás. Nekem eddig bejött, habár az biztos hogy ez a piacon a legokádékabb kinézetű kártya...

Csatlakozom Idegenhez, én november óta használok CIB Eco-t és minden 0 Ft 2 évig. Bankmonitoron keresztül nyitottam és egész gyorsan is ment. Két év után pedig ismét körül lehet nézni.

Dettó. Tavaly április óta van nekem is, nagyobb utalások is mentek (lakásvásárlás, stb.), semmi költséget nem vontak le miattuk. És tényleg két évre szól. A netbankjukkal sincs semmi bajom, sőt még tetszik is a letisztult felület. Működni meg működik.

OFF sry

Mikor ér el oda bankrendszer, hogy ne kelljen bemennem a bankba egy hitelszerződést aláírni?
Babavárót veszek fel, ráadásul közvetítőn keresztül és mégis be kell másznom a bankba az asszonnyal együtt...

Sziasztok! Én is Privilegium L csomagról váltok CIB ECO-ra. A CIB-es számlát december végén nyitottam, az ERSTE-s meg február végén elég hosszadalmas tortúrával sikerült megszüntetni (bár még ketyeg a 30 napos felmondás, mert volt bankkártyám is). A Privilegium L nekem teljesen megfelelő volt, de amit az ERSTE a számlamegszüntetés során művelt, az kritikán aluli. A megszűntetés hetében többször voltam benn a fiókban, mint addig összesen a 3,5 év alatt.

Most már átköltöztem a CIB-re, egyelőre tetszik, bár az online felület túlságosan fapados és még lassú is (szerintem). Bankmonitoron keresztül 2 évig kvázi ingyen lehet bankolni. Ami nem tetszik, hogy a nagyobb összegű kp felvétel nem ingyenes, és nem lehet azzal sem játszani, hogy több részleteben veszem fel ATM-en keresztül.

"A banknak kőkeményen fizetnie kell az utalások után ezt az adót, így esze ágában sincs az embereket arra biztatni, hogy minél többet utalgassanak."

Miert is gondoltam, hogy a matolcsy vezette mnb kepes gondolkodni is?

Idegen irasahoz +1, tenyleg igy van, a bankmonitor tajekoztatoja korrekt, reszletes es ertheto, a privilegium l-et is naluk kotottem 2015ben es most az ecot is, 2 evig van dijmentesseg ha a feltetelek teljesulnek

Azt szerenem kérdezni h a bankmonitoron keresztül nyitott CIB Eco fixen 2 évig díjmentes, azután mire lehet majd számítani, esetleg van rá mód h azután is ezek a feltételek legyenek érvényesek?

Akinek van lehetősége (olyan cégnél dolgozik) annak a Raiffeisen dolgozói csomagjai is jók lehetnek. Korlátlan számú utalás ingyenes, nincs havidíj, ha havi x összeg (pontosan nem emléxem de minimálbér környéke) érkezik a számlára, csoportos beszedés is ingyenes. Kp felvétel saját automatából ingyenes, bármennyi. Talán 300 ezerre fel lehet emelni a limitet de napi 300k-val egy hét alatt le lehet venni egy használt autó árát ingyen ha minden nap meglátogatod az automatát.. De van valami spéci lehetőségük is, hogy valami nem túl magas összegért (pár 100ft) fel lehet emelni a kp felvét limitjét egy napra és a felvétel akkor is ingyenes.

Ami még jó a csomagban, hogy ha egyszer megvan akkor nem szűnik meg akkor sem, ha céget váltasz és az új céggel már nincs ilyen szerződésük. Legalábbis nekem anno ezt mondta az ügyintéző, mikor a régi díjnullázóról váltottam.

Masfel éve használom a cib ecot és soha nem voltam egyetlen csomaggal sem ennyire elégedett. Havi százezreket utalok és full ingyenes egy nagy 0 a koltsegem.
Nekem nagyon bejön az app is. Jól kezelhető, minden a helyén van, nézegetni én sem szoktam órákig, nem arra való. A kartyadij is egy nagy nulla.
Egyetlen problémám, hogy év végén lejár a két év és nem tudom, hogy hogyan találok ilyen kivételes 0-as csomagot.

Kedves Kiszámoló!

Most szembesültem vele hogy a Prémium Önkéntes Nyugdíjpénztár tagdíja kötelező havi 10.000 Ft lett 2020. január 1-től.
Még a munkáltatóm szorgalmazta annak idején és 10 éven keresztül fizetett be a számlámra cafateria gyanánt ami fél éve megszűnt. Azóta az én gondjaimra van bízva a befizetés amit nem terveztem.Szép kis meglepetés lett. Sokallom azt a havi 10.000 Ft-ot. Csak azért írtam le mert talán mást is érdekelhet.
premiumnyugdijpenztar.hu/befizetek

Tavaly februárban nyitottam bankmonitoros CIB ECO számlát. Most márciusban azonban levonták a 2.évi bankkártya díjat, mikor ugye az is 2 évig ingyenes. Az ügyfélszolgálatot hívtam, 1 héttel később jóváírták. Erre majd figyeljetek.

Az állandó átutalások módosítása/törlése 300FT/alkalom. Ez nem ingyenes az első 2 évben sem.

Ha valamiben nem is elsők, de legalább élen járnánk, azt szinte ezer százalék, hogy valamivel nagyon durván elcsesszük. Ékes példája ennek a tranzakciós adó.

Most félreteszem az összeesküvés-elméletet, miszerint az állam kartellezik a kártyatársaságokkal, szimplán hülye, mint úgy általában. Lehetne fizetni QR kódokkal, mint Kínában, NFC-s hülyeségek* meg túlbonyolítás nélkül.

* Majd akkor térjünk vissza rá, ha a telefonomat odatartva megyek be az otthonomba (kaputelefon), munkahelyemre (chipkártya) fizetek a kereskedőknél, illetve ha van kocsim, azt is azzal nyitom ki.

Amíg ez nem valósul meg, addig ez az egész egy orbitális bullshit, ráadásul már az előtt szénné hackelhető, több sebből vérző, hogy univerzális megoldást kínálna.

Szia Miklós!

Én úgy látom h a bankok nem akarják lenyelni a tranzakciós adó költségét, amit utalások után kell fizetniük, azt inkább a felhasználóra terhelik. (Aki persze nem akarja kifizetni, ha máshogy ingyen fizethet) A másik oldalon viszont jóval többet kifizet a kártyaszolgáltatóknak. Ebbe nekik mi az üzlet?
Valamint nem lesz végre valami hatósági szigor hogy lassan minden költségnek ne adjanak egy új nevet és egy újabb oldalt a díjszabásban hogy miért és mikor számíthatják fel? Totál átláthatatlan rengeteg díjszabás... és a könnyítés érdekében akár két-három havonta kiadnak egy újat.

Melyik a legkedvezőbb feltétel nélküli, basic bankszámla + kártya (jó lenne a csak virtuális kártya is telefonba, nyilván a plasztikot is meg kell venni) most vészhelyzet idejére, azaz, hogy az ember ne készpénzzel vásároljon a boltban, hanem kártyával (vagy telefonnal)?

Nyilván valamelyik európai fintech. A minap megnéztem pár hazai bank ajánlatát, az európai fintech-ekhez képest túlbonyolított kondíciós táblák és megannyi apróbetű. Mit is várt az ember itthon?

Esetleg online nyitható, ez már elérhető itthon. Blog, cikk a témában, ha nem Kiszámoló?

Telefonnal, vagy plasztikkal fizessünk higiéniai szempontból? Kicsit elbozonytalanodtam, a telefon ellen fogok érvelni. A boltban úgyis tisztátlanok leszünk, ha a tisztátlan kártyával fizetünk, nem oszt, nem szoroz. Viszont ha otthon, tiszta állapotban amúgy is nyomkodjuk a telefonunkat, lehet, jobb, ha a boltban elő sem vesszük.

OFF
Mi az oka, hogy a kincstárból való kiutalásnál nincs azonnali átutalás? A hétvégén adott megbízás ma 9:38-kor érkezett meg. Még csak nem is a 7:30-assal jött, hanem két órával később.

A másik két értéknapos megbízásom átért az egyik számlámról a másikra rendben 7:30 után 1-2 perccel.

Sziasztok,

Szintén Erste Privilégium L-ről váltottam CIB (bankmonitoros) Eco-ra. Már 2 hónapja használom, eddig semmilyen extra v rejtett költség nem volt. Annyi minimális kellemetlenség, hogy az appjuk valamiért eddig többször nem volt elérhető, de egyébként eszméletlenül egyszerűen ment a számlanyitás pl, minden papír nélkül stb. Szerintem jelenleg ez a lehető legjobb választás.

Privilégium L után a Sberbank prémiumra váltottam. Ehhez is sajnos olyan cégnél kell dolgozni, hogy lehetőség legyen rá.
Ingyen utalás netbankból, havi 3 db ATM tranzakció ingyenes bármilyen ATM-ből (max 3 x 800e HUF). A kártya fizetős egyedül, mastercard gold (évi 5000).
A netbank kicsit szokatlan, a csop. besz.-t csak telefonon lehet rögzíteni.

Vajon a Privilégium számlákból miért csak az újabbakat (2015. ápr. utániakat asszem) szüntették meg?
A régebben kötöttek megmaradtak továbbra is. Illetve a nagyon régi "szupernulla" számla is megvan még annak, aki annó olyat nyitott.
Egyik ismerősnek szupernulla van. Még akkor kötötte kb, mikor én a K&H zérót sok-sok éve. Azóta most a zéró megszűnésekor kötött privilégium L is megszűnt, neki még mindig megy a szupernulla. Kicsit irigylem érte. 🙂
Jó lenne, ha a bankoknak kötelező lenne meghatározniuk, hogy az adott feltételek minimum meddig érvényesek (a privilégiumnál ez megvolt). Akkor a K&H zéró helyett a szupernullát választottam volna.

@Bob
"a Prémium Önkéntes Nyugdíjpénztár tagdíja kötelező havi 10.000 Ft lett 2020. január 1-től."

Ha nem fizetsz tagdíjat, akkor a hozamból levonják 120 000 Ft működési és likviditási alapba kerülő részét. Évi 7600, havi 633 Ft-ot. Ezt lehet számlavezetési díjnak tekinteni.

Ha befizeted az évi 120 ezret, akkor kaphatsz 24 ezer SZJA visszatérítést. (Ha egyébként fizetnél SZJA-t.) Cserében hosszú ideig (10-20 év) meg kell elégedned a pénztár által elért hozammal. Ami akkor hátrány, ha más módon magasabb hozammal tudnál befektetni.

Átviheted a pénzed másik pénztárba. Van ahol 4-5 ezer a havi tagdíj és hasonló a százalékos levonás. Ez 3000 Ft + utalási költségbe kerül. Kérdés, hogy melyik pénztár ér el majd nagyobb hozamot.

Nagyjából ezek a lehetőségek.

@Bob a havi 10 ezer ft-ot akkor is sokallni fogod amikor ennyi lesz a nyugdíjad ? Vagy akkor már kevesellni fogod...

Az MKB áthárítja a tranzakciósadót.
4 utalás költségmentes, onnantól 96 Ft.

@Tomi a bankellenes

Miért "akarná" lenyelni a tranzakciót díjat bármelyik bank? Ez egy költség. "Eloszthatná" az összes ügyfélen, de nyilván mindenkinek jobb, ha direktben azok fizetik, akik "élvezik" a szolgáltatást. Ez alapján azt is elvárhatnád, hogy a MOL benyelje a benzin különböző állami terheit.
A kártyaszolgáltatóknak meg nem ő fizet, hanem a kártyaelfogadás végpontjai, tehát jellemzően a kiskereskedelmi egységek, akiknek még mindig megéri ezért mondjuk 2%-ot fizetni, mert a készpénz _biztonságos_ tárolása és szállítása ennél többe kerülne nekik. És akkor a készpénz egyéb költségeiről még nem is beszéltünk, ha érdekel részletesebben, akkor ajánlom az MNB egyik tanulmányát, ami ugyan 2011-es, de a "lényege" nem változott.

mnb.hu/letoltes/mt93.pdf

Ill.:

"Hatósági szigor"-on mit értesz? Hogy kötelezzék a bankokat, hogy veszteséggel dolgozzanak? Az is egy megoldás (addig a pár napig, amíg ki nem vonul az összes bank innen)...
De pont aktuális amit írtál, megnézheted, hogy miért kontraproduktív az ilyen "hatósági szigor":
https://kiszamolo.hu/ezert-nem-lesz-tobbe-szemelyi-kolcson/

A költségeket jellemzően arra számítják fel, amit igénybe veszel (amit nem annyira lehet, azt "átalánydíjban").
Ha kérsz a sajtburgeredbe bacont is, akkor kifizeted a felárat. Megoldás persze az is, ha eleve felszorozza a normál sajtburger árát a cég annyival, hogy kijöjjön belőle átlagban a bacon is, de akkor egyrészt azok fognak problémázni akik nem kérnének bele bacont és "feleslegesen" kifizettetik velük az arányosított felárat, másrészt akkor mindenki baconnel kérné, aztán a "vége" az lenne, hogy a sima sajtburgert bacon-os árban adnák.

Mennyit hívogatott az Erste egy időben, hogy váltsak szupernulláról privilégiumra... Egyszer be is mentem a bankfiókba megkérdezni, hogy a nulla költségnél mennyivel lenne az kedvezőbb, erre csak azt tudták ajánlani, hogy VIP ügyfél lennék. Sose vágytam VIP lenni, így maradtam a szupernullánál.

@nyman a kincstárnál nem vezették be az azonnali átutalást.
Amúgy fura, hogy a Gránitbank jellemzően kimarad ezekből az összehasonlításokból, pedig szerintem is nekik van a legjobb csomagjuk az CIB Eco után. Igencsak versenyképes az ajánlatuk a cikkben említett csomagokhoz képest.

gaborr
valószínűleg azért, mert a Gránit nem fizet jutalékot (vagy egyáltalán nincs megállapodása a közvetítővel), így aztán szépen kihagyják az "összehasonlításból".
Tisztességes alkuszcég feltüntetné egy nem túl eldugott helyen, hogy az összeállítás nem teljeskörű, csak a ... bankok ajánlatai szerepelnek benne. Ilyen a c'est la vie 🙂

@l
>Mivel az Otp-s lakossagi szamlamrol kb. ilyen 270 forint akkor is az utalas dija,

OTP ‍♂️
Már 15 évvel ezelőtt sem értettem, miért marad még bárki 70éves kor alatt annál a pénznyelőnél.

@torzsmokus
"270 forint ... az utalas dija"
Az semmi, a Takarékbanknál mi van, én ma dobtam egy hátast.
Default számlacsomagokban bankon kívülre utalni:
0,3% min. 3000(!!!!!)Ft + 0,3% max. 6000 Ft trilleték -> élvezet befizetni mondjuk a havi rezsit 5 szolgáltatónál, az laza 15 ezer. 😀

Sziasztok!

Privilégium L-ről váltanék.
Az ECO-val, meg a Prémium Gold 2.0-val a legfőbb gondom, hogy 30 km-es közelembe, nemhogy fiók simcs, de ATM-se.
A kissebb, hogy nagyon szertem a sok ingyenes alszámlát, a Mobil fizetést és a Net és a Mobilbankot. Adott esetben az ATM-es kp felvétet. Egyszóval elégedett vagyok. Egyedül az Andrid Pay hiányzik.
A felsoroltak miatt inkább a CIB felé húzok.
Néhány kérdésem van:
Az ECO-nál van mobil fizetés androiddal, vagy csak az ApplePay-t támogatják?
Lehet itt is alszámlákat létrehozni, ezeken gyűjtögetni a pénzt?

Az Ersténél a "Szabadon" egységáras utalásos számlát ajánlgatják az elős évben havi 690-ért (utána 990). Kaptam egy hirdetményt, de ebben meg a kézpénzfelvét nem szerepel.
Köszönöm!

OFF sry

Mikor ér el oda bankrendszer, hogy ne kelljen bemennem a bankba egy hitelszerződést aláírni?
Babavárót veszek fel, ráadásul közvetítőn keresztül és mégis be kell másznom a bankba az asszonnyal együtt...

Sziasztok! Én is Privilegium L csomagról váltok CIB ECO-ra. A CIB-es számlát december végén nyitottam, az ERSTE-s meg február végén elég hosszadalmas tortúrával sikerült megszüntetni (bár még ketyeg a 30 napos felmondás, mert volt bankkártyám is). A Privilegium L nekem teljesen megfelelő volt, de amit az ERSTE a számlamegszüntetés során művelt, az kritikán aluli. A megszűntetés hetében többször voltam benn a fiókban, mint addig összesen a 3,5 év alatt.

Most már átköltöztem a CIB-re, egyelőre tetszik, bár az online felület túlságosan fapados és még lassú is (szerintem). Bankmonitoron keresztül 2 évig kvázi ingyen lehet bankolni. Ami nem tetszik, hogy a nagyobb összegű kp felvétel nem ingyenes, és nem lehet azzal sem játszani, hogy több részleteben veszem fel ATM-en keresztül.

Nekem is kb 6 hónapja Bankmonitoros CIB-es számlám van. Tranzakciós adó bármilyen nagyságú és mennyiségű utalásnál 0. Bankkártya díja 4316 Ft / év. Ha nyilatkozol havi első 2 kp felvét 150k-ig ingyen utána egységesen 775 huf. Withsave akcióban 6 hónapra 3% kamat lekötés nélkül a megtakarítási szlán. Ami bosszantó, hogy állandó átutalást csak a régi netbankos appal lehet intézni és 300 ft alkalmanként a változtatás. Nekem eddig bejött, habár az biztos hogy ez a piacon a legokádékabb kinézetű kártya...

Szia Miklós!

Én úgy látom h a bankok nem akarják lenyelni a tranzakciós adó költségét, amit utalások után kell fizetniük, azt inkább a felhasználóra terhelik. (Aki persze nem akarja kifizetni, ha máshogy ingyen fizethet) A másik oldalon viszont jóval többet kifizet a kártyaszolgáltatóknak. Ebbe nekik mi az üzlet?
Valamint nem lesz végre valami hatósági szigor hogy lassan minden költségnek ne adjanak egy új nevet és egy újabb oldalt a díjszabásban hogy miért és mikor számíthatják fel? Totál átláthatatlan rengeteg díjszabás... és a könnyítés érdekében akár két-három havonta kiadnak egy újat.

A kedvező s népszerű Erste Privilégium L ről voltam kénytelen váltani, megszünés miatt.

Sok összehasonlító oldalt végigolvastam, de sajnos a hirdetmények átnyálazásától nem óvnak meg, ezek az elvileg nagyon hasznos oldalak.

A bankmonitor agyba főbe reklámozza a cib eco t, de a hirdetményt azért érdemes átnézni. Persze ha nem utal az ember 20 ezer felett, s szereti a fapados netbankot, akkor akár jó is lehet.

Nálam a tranzakciós költség minimalizálása fontos volt, ezért az otp smart t választottam.

Felkészült voltam, de még így is picit meglepődtem hogy a kártyaigénylésnél van kártya kiállítási díj. Nahh m1, jól választottam sok-mindenben körözi a vetélytársakat, főleg úgy hogy mindenki pocskondiázza a drágasága miatt. Drága bármi lehet, ha nem vagyunk körültekintőek.

"Nálam a tranzakciós költség minimalizálása fontos volt"
Ha neked ez fontos lett volna, akkor

Premium Gold 2.0 Számlacsomag

vagy csak nem néztél utána minden ajánlatnak...?

Mivel az Otp-s lakossagi szamlamrol kb. ilyen 270 forint akkor is az utalas dija, ha csak a kollega szulinapjara dobjuk ossze az 500 forintokat, ezert mar 3 darab ilyen utalasnal megerne.

Cib econal nem ingyenes a korlatlan netes utalas? Honnan veszed,h nem?

Ugyan nem új csomag, de a Gránit Bajnok plusz ad havi 990 Ft-ért és 280 e-res jováírásért sok mindent fixen. A kp felvét 4 db.

A kp. felvét ingyenessége fintech megoldásokkal tovább tolható, ha erre van szükség.

Az azonnali utalás még magával hozhatta a debit kártyák számának redukálását, ha az ember biztonsági okok miatt nem tart nagyobb összeget azon a számlán, amihez kártya is kapcsolódik. Persze limitekkel, zárolással is lehet növelni a biztonságot.

A tranzakciós adó már tényleg korlát. Azért valószínűsíthető, hogy a 20 ezres limit után a következő lépcső a kivezetés lehet.

"A banknak kőkeményen fizetnie kell az utalások után ezt az adót, így esze ágában sincs az embereket arra biztatni, hogy minél többet utalgassanak."

Miert is gondoltam, hogy a matolcsy vezette mnb kepes gondolkodni is?

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram