Ford hitelre: mi lehet benne a trükk?

2017-05-19
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Az elmúlt hetekben számtalanszor belefutottam a Ford reklámjába, miszerint 3,99 millióért vehetek egy Ford Focus-t, ha igénybe veszem hozzá a Ford Credit ajánlatát. (Ugyanígy vehetnék például Mondeo-t is 6 millióért.)

Aki már elmúlt 30 éves, még emlékszik a 2008 előtti időkre, amikor is sokkal olcsóbb volt hitelre autót venni, mint készpénzért. Ennek oka az volt, hogy olyan magasak voltak a hitelkamatok, hogy a futamidő alatt a kedvezmény sokszorosát kifizette a vásárló a kamatokra. A kereskedőt nem is érdekelte, keres-e az autó eladásán, amikor a hitel eladása sokkal nagyobb üzlet volt ennél. Az autókereskedők átalakultak hitel-kereskedőkké, az autó csak egy járulékos plusz teher lett, amit azért tartottak, hogy el tudják adni a busásan jövedelmező hiteleket.

Mivel a reklámban említett Ford Focus listaára 5,13 millió forint, kíváncsi voltam, itt is hasonló trükk van-e a dolog mögött. Hiszen itt is csak akkor kapjuk meg az autót ennyiért, ha hitelt is kérünk hozzá.

Úgyhogy álruhát öltöttem és elmentem egy Ford szalonba érdeklődni.

Megtudtam, hogy nincs mögötte trükk, illetve csak egy pici.

Első körben a szalon automatikusan elengedi a listaárból szokásos elengednivalókat, így a valódi ára az autónak 4,23 millió forint. Ennyiért tudnánk elhozni a reklámban szereplő legalapabb járművet készpénzért.

(Nem értem, mire jó ez a bohóckodás a listaárral. A Skodánál is úgyanígy jártam, ott is egyből 1,1 milliót engedtek a listaárból, már indulásnak. (Cikk) Az autó presztízsét akarják növelni, hogy a valódi ár felett 20%-kal hirdetik? A vásárlót akarják megtéveszteni, hogy csak ő csak most alapból kap 20-25% kedvezményt? Van olyan ember, aki új autót akar venni és nem tudja, hogy a listaárnak semmi köze a valósághoz? Aki érti, mire jó ez az egész, elmagyarázhatná a hozzászólásokban.)

Ha kérem hozzá az akciós hitelt is, akkor a Ford Credit további 230 ezer forintos kedvezményt ad a már lealkudott vételárból. Így jön ki a reklámozott 3,99 millió forint.

Minimum 2 évre minimum 20%-ot kell felvenni, vagyis a példánkban 800 ezer forintot, havi 36,7 ezer forintos törlesztő mellett, THM 10,89%.

Ekkor visszafizetünk 881 ezer forintot (800 ezer Ft tőke és 81 ezer Ft kamat), tehát még mindig jobban jártunk 149 ezer forinttal, mintha készpénzért hoztuk volna el. A hitelfelvétel egyéb költségeit is figyelembe véve is bőven 100 ezer forint felett nyertünk a dolgon. (Sőt, a hitelt bármikor lezárhatjuk hétezer forintos egyszeri költség mellett, akár az első hónap után is, így akár 200 ezer forintot is lehet a nyereségünk.)

Megkérdeztem, hogy mi a jó ebben a Fordnak? Azt válaszolták, hogy annyira sokan megégették magukat az autóhitellel a válság alatt, hogy senki nem akar hitelt felvenni, ezért van ez az akció, hogy az emberek visszaszokjanak az autóhitelre. (Pontosabban lízingre, de ez most annyira nem lényeges.)

Éltem a gyanúval, hogy csak a legfapadosabb autót lehet ilyen hitelre venni, amit szinte senki nem vesz meg, de nem, bármelyik felszereltségre lehet ajánlatot kérni hasonló ár mellett.

Szóval semmi trükk nincs benne, ez tényleg ennyi és nem azért, mert a kamatokon jön vissza busásan a haszon. Sőt, ki is tudod cselezni a rendszert, mert akár egy hónap múlva is elő tudod törleszteni az egészet, így még a kamatokra sem megy el a pénzed.

Azonban egy kicsi trükk mégis van benne. Ha felmész a Ford Credit oldalára itt, rájössz, hogy van hitel (lízing) akciós 2,5%-os THM-re is, igaz, akkor a 4,23 milliós ár a kiindulási alap. Lehet olyan futamidő és olyan alacsony önerő, ahol jobban megéri inkább azt a verziót választani.

(A cikk nem arról szól, hogy akkor vegyél új autót hitelre, mert ne. De ha új autót vennél egyébként is, érdemes végiggondolni, hogy így jobban jársz-e. Kapcsolódó cikkek: Milyen autót engedhetsz meg magadnak? Az élet autó nélkül)

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
145 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ismét egy remek cikk gratula ez az álruhás oknyomzás kifejezetten tetszik.
Példamutató kezdeményezés a Fordtól, remélem a többi forgalmazó is átveszi és vége nem arról fog szólni a hiteles új autó, hogy nyúzzuk meg a magyar lakosságot mint 2008 előtt.
Én személy szerint örülnék neki, ha az ország autóparkja frissülne korszerűsödne. Egyre jobban van létjogosultsága új autó vársárlásának, (tudom értékveszteség, elmaradt hozam... stb) de azt is figyelembe kell venni, hogy a 2010 években gyártott autók már nem olyanok mint az 1990-es vagy 2000-es évjáratúak. Iszonyatos pénzek mennek el a szervízdíjra. Így már jobban megéri venni egy új autót amire akár 7 év garanciát is adnak. Még az új Suzuki swifteket is többe nézem mint a 10-15 éves toldozott foltozott középkategóriás lélekvesztőket.

Ne haragudj, hogy nem ehhez a témához szólok hozzá, de kíváncsi lennék a véleményedre ezzel kapcsolatban: onlinepenztarca.hu
Szívesen olvasnék ezzel kapcsolatban is Tőled egy cikket.

Az autó az,amit soha nem vennék hitelre.

Szerintem azért van a listaár, hogy a valódi árát kedvezményesnek érezd, és ne alkudj tovább. Meggyőződésem, hogy aki jól tud alkudni, az el tudja érni, hogy 3,99 millióért kp-ra is megkapja ugyanezt. A Suzuki is épp ezt csinálja, van egy listaáruk, ami pl. új Swift esetén valami irreálisan magas, 3,8 vagy 3,9 millió, és van egy ajáblott fogyasztói ár (szintén a weboldalukon ugyanott feltüntetve, ahol a listaár), ami 3,15 millió. Ez csak egy példa, mert az összes modellre így van. Mikor a Totalcar egyik modelljüket egy fapados Dacia-val hasonlította, ami viszont nem alkuképes, mert ők meg alapból alacsony árral, alulkínalattal, és relatív hosszú várakozási idővel dolgoznak, akkor a Suzuki esetében beletettek az ár összevetésénél egy minimális alkut, amennyit megkaphattak volna a szalonban az ajánlott fogyasztói árhoz képest.

@Peti
Ez csak egy kupon, amivel egy online bolt próbálja magához kötni a vásárlókat. Semmi olyan ami cikket érdemelne. És az a bolt is úgy add minden termékére akciót, hogy a reális ár felé ír egy nagyobbat, és áthúzza. Összességében eléggé erőltetetten nyomják a dolgot.

@Expat, nem vitatom, hogy jobb az új autó, de anyagi szempontból nézve miért jobb az "iszonyatos pénzt" értékvesztésre és márkaszervizes olajcserére kifizetni, mint szervizdíjra?
Szerintem meg van a helye a tizenéves autóknak és az újaknak is.
A 10 évessel nyilván nem területi képviselők mennek havi 10ezer km-t, hanem családok, nyugdíjasok éves 10ezret.
Ilyen használatnál sztem nem csak pénzkidobás egy új autó, de még csak nem is környezetbarát eldobni egy teljesen használható tizenévest.
Egyébként van olyan típus, ahol még tizenévesen sem mennek el csilliárdok szervizre, pl. a Toyota Prius 2 első darabjai már túl vannak a 10 éven, de félmillió km-ig általában nincs gond velük, szóval akár még egy 8 éves extaxi is tökéletes lehet családi autónak, nem romlik el, csak olajcsere és megy, jól felszerelt, keveset fogyaszt. Persze nem német, ami a legtöbb magyarnak AZ AUTÓ...

Expat:
Tökéletesen körülírtad, és meg is indokoltad, miért "van létjogosultsága" (csak hogy a te szavaidat használjam) 3-5 éves használt autót venni új helyett. 🙂
Minden igaz azokra is mint, amiket előnyként kihoztál, cserébe az 50%-os értékvesztés nem a tiéd.
Pl. nálunk 2 év múlva lesz esedékes az autócsere, nézelődöm is, de csak szórakozásképp. Pl. én sokallom az új és a 3 éves Octáviák közötti 3 milliós árkülönbözetet azért, hogy az első 3 évben nem nálam volt a kocsi. És itt most egy közép kategóriás autóról beszélünk.
Feljebb lépve, amit a főnököm megvett 2 éve autót, azt ma már jobb felszereltséggel 7 millióval olcsóbban tudnám megvenni (itt várok még 2 évet és fogom én is ezt a típust választani egyébként).

"most ezer forintot ajándékként bele is teszünk, mely hétről hétre 500 forintot kamatozik neked."

Innentől kezdve hiteltelen az egész onlinepenztarca :DDD

"Tökéletesen körülírtad, és meg is indokoltad, miért “van létjogosultsága” (csak hogy a te szavaidat használjam) 3-5 éves használt autót venni új helyett.
Minden igaz azokra is mint, amiket előnyként kihoztál, cserébe az 50%-os értékvesztés nem a tiéd"

ez ismerősi körben úgy nézett ki, hogy vettek autót 2-10 éves kor között, és folyamatosan költik rá a pénzüket.
Mi meg megvettük (kaptuk) a G astra Classe-t 2005-ben, és a következő gyári hibái voltak azóta: termosztát csere (45k), gyújtáshíd (40k rémlik itt is) és most 11 évesen kellett benne szivattyút és hűtőradiátort cserélni, mert megette az idő (100 k körül volt).
Ezen kívül a kezdeti időkben elvittük évente szervízbe (ott is jó sok átcseszés volt) és pár éve évente én cserélem az olajat, szűrőket, nem egy nagy etap.
Nem bántam meg az új autót, ha csere lesz, szerintem újat veszünk. Most hajtok Skodákat, Golfokat nagy tetszenek..

de használtban szinte csak levetett cégeseket lehet kapni... azok meg olyanok is a ritka kivételtől eltekintve...

@Expat, ma Magyarországon magánszemélyek 99%-nak teljesen irracionális döntés új autót venni! A Nyugat Európában élőknek viszont az a racionális, ha új autót vesznek és 5 év múlva vagy 100 000 kilométer után eladják.
Nyugat Európában az embereknek a szabad ideje többet ér euróban kifejezve, mert többet keresnek. Ezen kívül a szerviz munkaigénye is nagyságrendileg több euróban számolva.
Kelet Európában viszont alacsonyak a keresetek és olcsó a szerviz. Egy kelet európainak sokkal jobban éri meg egy 5 éves használt nyugati kocsit venni, mint egy teljesen új autót. Ez alól kivétel maximum a nagyon sokat kereső és nagyon elfogat ember, akinek a szabad ideje rengeteget ér!
Kelet Európában ha minden szempontból teljesen ingyenes hitellel adnák az autókat, akkor sem érné meg élni a lehetőségekkel. Ingyen ebéd, azonban ahogy jól tudjuk nincs.

Az autószalonokban tényleg az a cél, hogy az ott mondott árat már kedvezményesnek érezd, mintha csak neked súgta volna meg az értékesítő.
Más kérdés, hogy 2017-ben ez már nem annyira működik. Simán a hasznaltauto.hu -n is meg lehet találni azokat az árakat, amiket a szalonban is mondani fognak. Én is azt szoktam először megnézni, csak az új autókat listázva. Bár én is inkább a pár éves használt mellett vagyok. A garancia az oké, csak éppen márkaszervizben kell olajat cseréltetni tripla áron.

Megmondom őszintén nem értek az autókhoz, vannak jobb modellek általában japánok, meg rosszabbak. De ez a megveszem az autót a szalonból és kigurulok vele már csak a felét éri mítosz ez még mindig él? Csak mert mindenki 2-3 éves autót akar venni gombokért, de még senki ismerősömnél nem láttam volna, hogy megcsinálta volna így az évszázad bizniszét. Az 5 éves is jó nem állítom, de meddig, amíg 10 éves lesz? Ha tudom, hogy ilyen sok éves koráig akarom használni akkor már lehet érdemesebb 0km korában hozzájutni és akkor legalább az elején nem szivattam meg magam a szerelőkkel.

Én is alaposan utánanéztem ennek az ajánlatnak. Ez valójában a Merkantil Bank lízingterméke, változó kamatozással. Ha felfelé mennek a kamatok (lefele már nem nagyon tudnak) akkor szépen emelkedik a havi fizetendő. Továbbá lízing esetén az autó nem kerül a tulajdonodba. A hülyének is megéri 100ezer forintért.

Egy újabb autós cikk, ahol se perc alatt eljutottak a komnentek az új vs használt vitához. 🙂

Szerintem ez az ajánlat akkor jó, ha az ember pont egy Focus-t akart venni újan, nem túl erősek az alkudozási készségei és spórolna ~200k forintot. Ekkor simán megéri.

Egyébként szerintem sem való az új autó a lakosság zömének. Aki meg mégis megteheti, az racionálisan jobban jár(na) egy 2-4 évessel, de ugye vannak, akik fontosnak tartják a külsőségeket. Uram bocsá', menőzni szeretnek.

A pár éves autó előnye az, hogy már tudottak a tipikus bajai, hogy milyen motorral érdemes venni stb. Aki kinézte a típust, majd veszi a fáradságot és keres hozzá egy megbízható szakszervizt (nem márkaszervizt), annak igen alacsonyan tarthatók a szervizköltségei, hosszú ideig élvezhet egy jó autót, miközben az értékvesztést meghagyta a "menőző" első tulajnak. Saját tapasztalat (is).

Egyetlen EGY oka van ennek: Az importőr (Ford) pénzt pumpál át az anyavállalat tulajdonában levő hitelintézetnek (Ford Credit). Hitelkihelyezést generál, azaz mesterségesen szépítik a bank számait az importőr terhére. Aki dolgozott már multinál magas beosztásban rálátva a pénzügyekre és a döntések hatterére az nem kérdezi meg miért. De segítek, nem a sales növelése az elsődleges cél...

Ennyi!

Ha senki nem vesz új autót, akkor miből lesz 2-3 éves használt? Amúgy nekem egy 12 éves középkategóriás autóm van, naponta használom, olaj+szűrők cseréjére járunk, és ennyi. Miért is kellene lecserélnem? (A pénzem meglenne rá).

Sziasztok,

Sokakhoz hasonlóan Én is a használt autó mellett állok. 2010-ben vásároltam egy 320-as BMW-t (VW-t akartam, de a kereskedő azt mondta, hogy ismeri a szüleim így nem ajánlja a kinézett autót így lett a BMW). Olaszból behozott állitólag 150000km-el. A normál cseréken kívül (fék, lengéscsillapító...) nem kellet rá költeni 5 évig. Majd jött egy 250k nagyobb javítás és azóta ismét jól működik.
320k km van benne és nem is tervezem még cserélni. Jól megy, kényelmes és még mindig nagyobb a konfortja mint az új alsó-közép kategóriában kapható autóké.
Használt autó vásárlása lutri tud lenni, de ha jól sikerül (becsületes nepper vagy ismerőstől) akkor sokat spórolhatunk vele.

Érdekes meglátás az autó vásárlási összeg maximalizálása 6havi nettó bérre. Jelenleg nem ezt az irányt látni az utakon.

@Topfly (08:26)
"Nyugat Európában az embereknek a szabad ideje többet ér euróban kifejezve, mert többet keresnek. "
Vagyis az a magyar akinek van elég pénze új autót venni, szintén "többet" keres, drága a szabad ideje, tehát megéri neki új autót venni.
Végső következtetés: új autót annak éri meg venni, akinek van elég pénze arra, hogy új autót vegyen. 🙂

Hááááá vidám dolog is amikor a márkaszervizben a megszentelt csavarhúzóval körbejárás&olajcsere 200 K HUF-tól indul... 😀

Sziasztok!

1 ok a sok közül a magas listaár és az eladási ár különbségére (még 2008 -ban mondták az egyik autószalonban):
>>> Javítja az önerőt, ha hitelt kell felvenni a kocsihoz.

Pl.: listaár 3,7 M; eladási ár 3 M. Ha van 1 M önerőd és hitelt vennél fel, akkor (anno 2008-ban) ez azt jelentette, hogy megvettél egy 3,7 M értékű kocsit 1,7 M önerővel (46%), ha nem így lett volna akkor egy 3 M értékű kocsit veszel 1 M önerővel (33%).
>>>> azaz a banki hitelbírálatkor hitelképesebb vagy a magasabb önerővel.
Ha mindössze 0,5 M Ft önerőd van, akkor 32,4% 16,6% az arány.
Lehet pont ennyin múlik a hitelképesség.....

@Expat
A magyar autókról elmond mindent, hogy még mindig sikk nem évszaknak megfelelő gumival vezetni vagy 4 évszakot használni (igen, egy jó négy évszak, jobb mint egy szar téli vagy nyári, csak annak darabja több, mint amennyit a gazda a teljes szettre szán). A másik, hogy itt sem láttam túl sűrűn a fillér**szó autósoktól a fékbetét/féktárcsa csere költségeit az "éves költések" között - lásd azokat, akiknek az üzemanyagon kívül nem kel költeni a kocsijára. Én hiába tudok megállni, ha belém jön a 20 éves opel/bmw/tökmindegy a gyári fékbetéttel/tárcsával és tükörsima gumival.

@szocske

Mi pár hete vettünk egy 10 éves autót 70 ezer km-rel bő 1 millióért. Évi 7500 km-t tervezünk menni vele. Drágábbat és újabbat akkor vettünk volna, ha annyi pénzünk lenne, ami mellett 3-4 millió Ft szinte nem észrevehető összeg, vagy ha sokkal többet autóznánk.

@Én is akarok kommentelni
Én is úgy gondoltam, mint te, amíg el nem kezdtem nézelődni, igaz az Octavia-nál olcsóbb kategóriában. Már rég nem igaz, hogy 5 éves autót féláron meg lehet venni, inkább 7-8 évesek vannak az új ár feléért. De az újonnan számomra elérhető árú autókból valójában szinte egyáltalán nincs 3-5 éves korú kínálat, mert a többség eleve úgy gondolja, hogy megveszi újonnan, és 10+ évig használja majd. Ebben a gyér kínálatban meg a legtöbbet nem véletlenül adják el fiatalon.

Szóval igen, papíron durván mutat az, hogy mennyi egy új autó amortizációja az első években, de vásárlói szempontból ez csak egy elmélet, hogy ezt egy 3-5 éves korú autó vásárlásával megúszod, mert egyszerűen nincs ilyen kínálat.

Többen mondják ezt a több százezres márkaszervizes olajcserét, kíváncsi lennék, hogy ez csak városi legenda, vagy tényleg vannak ilyen márkák/szervizek. Nekem pont Forddal van tapasztalatom (fiatal, még több évig garanciális fordot vettem ezért márkaszervízbe hordom), ott a ford honlapján fent vannak a fix árak az első 5 év kötelező szervizeire, és persze drágább mint a sufni szerelő, de nem százezres tételek... Az enyémre azt hiszem 45-65 között van attól függően melyik év, 27% áfával assistance-al szerintem nem sok.

A magas listaár 3 okból van:
- flottás eladásoknál magas kedvezményt tudjnak adni a listaárból, 20%+
- re-export megakadályozása. Belföldi forgalmihoz kötik az akciós árat
- mindenki így áraz, a többség ezért követi. Kivétel Mazda és Dacia így hirtelen.

S nincs olyan garancia, aminél az olajcserét is garancia keretein belül oldják meg?

@expat
Ez azért is van mert, ha bele gondolsz, magánszemély (msz) 2008 óta gyakorlatilag csak a felső/luxus kategóriában, illetve a Dacia/Lada vonalon vett szinte új autót. A kettő közötti szegmenst a használt piacon a céges, illetve a külföldről behozott autók fedik le. Normális használt autót találni a 10 évnél fiatalabb kategóriában már szinte lehetetlen. De sajnos a céges autóknál is ez a helyzet, mert sok vállalatnál elővételi joga van a használójának, ezzel is motiválva a kulturált használatot. Ezeket meg vagy rögtön az alkalmazott veszi meg, vagy vmi barátja-rokona.
Nagyon nehéz manapság igazolt előéletű használt autót venni itthon. Ezért jó esély van rá, hogy a kövezkező években felpörög az új autó értékesítés.

Minden fogyasztási cikk egyre kevésbé tartós, az autók is. A 80/ 90-es években gyártott minőségi autók röhögve elmentek 20-30 évet ha meg voltak kímélve. A maiak örülhetnek a felének is. Azonban nagyon nehéz megkímélt autót vásárolni, lenyúlják őket a bennfentesek. A nyugatiak vagy azok a keleti gazdagok, akik eleve csak 2-5 évig akarnak megtartani egy autót, majd nagyon fognak rá vigyázni ugye?
Akármit veszel, újat vagy használtat, sok pénzt fogsz rá még elkölteni abban biztos lehetsz. Nem nagyon van Best buy.

"Többen mondják ezt a több százezres márkaszervizes olajcserét, kíváncsi lennék, hogy ez csak városi legenda, vagy tényleg vannak ilyen márkák/szervizek."

cseréltess VW-n, Toyotán fékbetéteket, esetleg tárcsát és hasonlítsd azt össze egy Opeléval..

Én is használtautó párti voltam, eddigi 2 autóm is az volt. Igazi nagypapa autók és kb félévig kerestem mindkettőt mire megvettem. A következő viszont új autó lesz remélem minnél később. Az ok pedig az autók bonyolultsága, ami magában hordozza a magas költségeket és ennél egyszerűbb megvenni egy sok év garis ujjat akár daciát ( nincs is nagyon használt) és használni 10 évig mondjuk vagy 5 évente még beszámítatni egy újba.

Kiszámoló, esetleg nem szeretnéd a mai környezetre optimalizálni az okos és buta úr autót vásárol című írásodat?
Idén vettem használt autót, és azzal szembesültem, hogy:
a, az alacsony alapkamat miatt autóhitel is olcsóbban vehető fel, mint pár éve (persze nem akartam hitelt felvenni, de azért párszor eljátszottam a gondolattal, hogy inkább hitellel egy új autó, mint hitel nélkül egy pár éves használt, és akkor az új maradt volna 10 évig, de végül nem így döntöttem)
b, az új autó árának bizonyos részéért már csak öregebbet kapni, mint amit a cikkben említesz, kb. ezt írta Zabalint is fentebb(érdekes lenne azt is vizsgálni, ha valakinek van erre ideje vagy kedve hozzá, hogy a használt autó kínálat csökkent, vagy a kereslet nőtt-e)

ügyvéd :

Hát nem tudom, én Kia ceed kombit vettem. Lehet kövezés lesz belőle, de készpénzre. Mivel ebből a típusból nem volt még akkor 3-5 éves, csak az előző szériából így újat vettem. Tempomat, seb. határoló, kétoldali automata klíma, ülés - kormanyfűtés, visszagurulás gátló, tolatóradar felszereltséggel volt 4.3M... Most 4 éves 30eKm-el. Olajcsere anyaggal szokott 25-30eFt lenni (pontosan nem tudom nincs előttem a számla) 7 év gari nekem ért annyit. Nem tudom te milyen kocsival jársz amibe 200k egy Olajcsere.... Ne essünk át a ló másik oldalára.

Azóta majd 1M-val ugrott az ára.... Mondjuk egy ilyen felszereltségű Ford mennyibe fájhat. Ford focus kombi hogy a méret nagyjából stimmeljen. 😉

Egy példa az előzőre hozzászólásra a 4 milliós Focus-hoz:
használtautón 2012-2014 közötti, 200k km futás alatti, 1500 cm motor feletti 5 ajtós benzines Focusokra keresve a találatok 2349000 Ft-tól kezdődnek, ami már szebbnek tűnik, az inkább 2,8 millió, ez már inkább 70%-a az új árnak - igaz, a felszereltséget nem néztem.

Illetve, a "csak 6 havi jövedelmedet költsd autóra" ökölszabályt betartva a lakosság nagyobb része szerintem még egy 4 milliós új autót sem engedhetne meg magának (itt ugye nettó 666 ezer Ft-ra jönne ki a havi jövedelem).

Azért egy lízing az nem hitel. A különbséget leginkább az érzi, aki már borult meg banki tartozással. Lízingnél semmi perc alatt viszi a tulaj (bank) az autót, hitelnél azért kap a lúzer egy-két fizetési felszólítást. A magam részéről kíváncsi lennék arra, is, hogy a konkrét példában pontosan milyen paraméterekkel zárja le a lízinget a user 7000 forintért?

@körtefa "S nincs olyan garancia, aminél az olajcserét is garancia keretein belül oldják meg?"

A Teslánál 😉

Nekem egy tanácsom van, mint autóhoz nem értő férfi:)
Az előfeltétel az, hogy ne kelljen hirtelen az autó, vagyis vagy legyen már egy, vagy tudd, hogy kelleni fog 1 éven belül (nyilván ez ritkább). Egyszerűen fogalmazd meg miért szeretnél váltani, mennyit szánsz rá. És figyelsz...ismerőseid körében, pl face, el is hinted akár az üzenőfeladaton, családi környezetben, barátok közt, hogy jó lenne leváltani a kocsit, nem sürgős de ha tudtok valamit...előbb utóbb tudnak:) Nálam ez volt, és nagyon bejött.
10 éves Skoda fábia kombi, 110.000 Km-el. Még mielőtt jönnétek vele, nem volt visszatekerve, egyszerűen ritkán használt második kocsi volt.
Tulajdonképpen semmi más nincs itt sem, mint minden másnál, időt kell hagyni a vásárlásra. (ha lehet persze)

A reexport megakadályozása az egyik fontos ok az ilyen akcióknál. Ezt a kereskedő nem fogja az ügyfél orrára kötni, mivel ez az ő mutyija. A gyártók a listaárat Eu szabályozás miatt az Eu-ban -adóktól tisztítva - azonos összegben kell, hogy meghatározzák. Aztán helyi piacra szabva akcióznak illetve határoznak meg felszereltségi szinteket. (Pl. németeknél VW Golfban még a 4 ajtó is feláras, itthon ilyen nincs)

@Körtefa, de a Mercedes-Benznél van és integrált szervíz csomagnak hívják:

"4 év vagy 120.000 km (amelyik előbb teljesül) időtartamon és futásteljesítményen belül valamennyi – a gyártó által előírt – karbantartási munka díjtalan elvégzése bármelyik magyarországi Mercedes-Benz személygépkocsi felhatalmazott szervizpartner műhelyében."

@Tamás én olajcseréről és kötelező szervízről beszéltem (mivel arra írták fentebb a több százezret).

Ertemen hogy nem telik uj autora, es jobb erzes, ha ezt megideologizaljuk, de a hasznalt partiaknak javaslom a következö videot:
youtube.com/watch?v=zxDHuthGIS4

Teljesen egyetertek a hölgyel a vegen. Mindig vedd meg a lehetö legbiztonsagosabb autot, amit meg tudsz engedni magadnak. A biztonsag nem luxus.

Föleg a magyar hasznaltauto viszonyok között, en nem bizom az eletem arra, hogy a tiz eves autonak nyilik-e a legzsakja, vagy mar elpukkant egyszer, csak szorgos kezek eltüntettek a nyomat, pont akkor, amikor a kilometerorat is visszatekertek. Hanyan hajtanak megtört, igy-ugy darabokbol összehegesztett tuti veteleket, ami baj eseten pont ott nem ved majd, ahol fontos lenne.

Szoval lehet penzügyi erveket hozni a hasznaltauto melett, de akkor keretik belekalkulalni az esetleges kiesett munkanapokat, orvosi költsegeket, stb. ,hogy kicsit arnyaljuk a kepet.

csak az osszehasonlitas kedveert: 4.5 eves ceed kombit (90e km-el) 3M-ert.
max. felszereltsegu, hibatlan allapotban, kolteni meg nem kellett ra.

ntom jol tettem-e, neha vakarom a fejem, h mennyibe fajt volna ujonan.

"Aki érti, mire jó ez az egész, elmagyarázhatná a hozzászólásokban."

Az állami-önkormányzati beszerzések pl.

Ott a lista ár játszik 🙂

(és a visszaosztás a nokiás dobozba)

@Tiborg
persze régen minden jobb vót, mert vót benne anyag! Hát már hogy a fenébe ne! Az elnyűhetetlen mosógépbe 2 évente kellett csapágy szimeringgel. A soha el nem romló autókat 5 ezrenként kellett szervizelni. 70 - 100 ezer között motorgenerál! A benne lévő nagyon sok anyag meg 8 éves korára átalakult vasoxiddá.
Micsoda szép idők voltak azok! És akkor még tisztelettel beszéltek az öregekkel! nem hadartak a fiatalok, nem motyogtak, hanem miden szavukat értettem, és nem hiábavalóságokkal töltötték az emberek az időt 🙂
Ó idők ó erkölcsök! Ezt latinul kéne, de nem tudok latinul. A folytatása is idejönne, sokkal jobban össze van rakva, mint ahogy én tudom: a fiatalok elsatnyulnak, bezzeg amikor mi voltunk ifjak, mi aztán éppen ellenkezőleg 😀

@kridli
2017-05-20 at 15:24

"Többen mondják ezt a több százezres márkaszervizes olajcserét, kíváncsi lennék, hogy ez csak városi legenda, vagy tényleg vannak ilyen márkák/szervizek."

VW Touareg fékbetétek, féktárcsa, szűrők, olajak, kb. 80 ezer kilométernél.
Vagy 600, vagy 800 ezer volt a számla. Biztosan meg lehetett volna úszni olcsóbban is, de féken, gumikon nem spórolok, valamint egyszerűbb volt márkaszervizbe vinni, mint keresgélni egy megbízható szakit.

A8, olajcsere, szűrők, 250.

Körtefa
2017-05-20 at 16:04

Valamelyik típusnál láttam ilyen hirdetést pár hónapja, hogy 2-3 évig "ingyen" szervizelik.
Az új / használt vitához csak annyit szólnék hozzá, hogy normális országban nyugodtan lehet használt autót venni.
Itt remeghet a térde a kedves vásárlónak.
Ugye itt az összes németektől behozott autó 80-100e km-el 5-8-10 évesen és csak azért ennyi a km mert második autónak használta az orvos házaspár női tagja.
Mindig van aki benyalja!
A 10 éves de ennek ellenére alig használt, garázsban tartott BMW/Audi amiben az idióta pöffeszkedik a szomszédok előtt 1-2 év alatt még belekerül annyiba mint a vételár.
Látom a kék füstpamacsokat , fél év után a polírozás alól előbukó tenyeres rozsdafoltokat.

Valaki írta a 10 éves autó 70000 km-el 1 milla körül. Ez azért már a magyar népmese kategória. Ismerek 15 éves jól karbantartott autót 50000 km-el én is, de az mondjuk nem eladó.
Pár éve egy kereskedőnek eladtam 750-ért a 10 éves Focusomat 240000 km-el. Rendesen karbantartott autó, szép belsővel. Pár héttel később jőtt a kereskedő, hogy eladta az autót 1,2 milláért, de az új tulaj mindenképpen.meg akar engem keresni, és nehogy eláruljam már neki, hogy nem 130000-n állt a számláló.
Na, ezért nem szabad ma itthon használtautót venni. Azóta 2 használtat megszívtam, most újat vettem.

A szalonok fix szervizdíjakkal dolgoznak. Ki van függesztve, hogy melyik modell adott km-nél esedékes szervize mennyibe kerül. Ahol nem így van, azt kerüld el. Sajátomat használtan vettem 6 évesen, de szervizkönyvvel, így a biztonság, és a fix árak miatt márkaszervizbe szoktam vinni.

"Pár éve egy kereskedőnek eladtam 750-ért a 10 éves Focusomat 240000 km-el. Rendesen karbantartott autó, szép belsővel. Pár héttel később jőtt a kereskedő, hogy eladta az autót 1,2 milláért, de az új tulaj mindenképpen.meg akar engem keresni, és nehogy eláruljam már neki, hogy nem 130000-n állt a számláló."

simán fel kellett volna jelenteni... (hogy volt erre pofája??)

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram