Írtam a Raiffeisen Gold 2-ről néhány hete, mint jó számlacsomagról, ha 400 ezer forint felett keresel.
Abban a cikkben írtam, hogy a nő a bankban a sok aláírandó papír közé becsempészett egy havi 3.990 forintos biztosítást, hogy azt is írjam alá, úgysem veszem észre.
Gondolom húsz emberből tizenkilenc szó nélkül alá is írja a sok marketing meg pénzmosási nyilatkozat között.
Rákérdeztem tőle, hogy mi ez? Jaj, ez semmi, ez csak egy életbiztosítás, bármikor le lehet mondani és egyébként is három hónapig ingyen van.
De mondom én ilyet nem kértem és maga sem mondta, hogy egyáltalán létezik ilyen, most meg alá akarja íratni velem, anélkül, hogy szólna.
De hát ingyen van az első három hónapban.
Akkor sem kérem.
Jó, akkor törlöm.
Ennyiben is maradtunk, visszaadtam a lapot aláírás nélkül.
Erre mit látok a számlaegyenlegemen?
A nő csak két dologban nem mondott igazat: hogy három hónapig ingyen van és nem aktíválja, miután észrevettem, hogy trükközik. S ha már csal, akkor a legdrágább csomagot állította be.
Nyilván arra játszanak, hogy a legtöbb prémium ügyfélnek hónapokig, ha nem évekig fel sem tűnik, hogy fizet egy ilyen díjat is a sok kártyás vásárlás meg előfizetés mellett.
Most majd megírom az MNB-nek, hogy vizsgálják ki, hogyan is lett nekem ilyen életbiztosításom, amikor se nem ajánlották, nem is ismertettek és a direkt kérésem ellenére is megkötötték úgy, hogy még alá sem írtam.
Csak azért írtam le ezt, hogy legyél nagyon résen, ezt máshol is eljátszhatják veled. Sok embernek lett így törlesztési biztosítása, amiről esetleg nem is tud, vagy akár folyószámla-hitelkerete.
Nem csak bankban, de akár egy kábelszolgáltatónál is eljátszhatják veled, olyanra is előfizetsz, amit nem is kértél.
Ha ez történik veled, mindenképp fordulj fogyasztóvédelemhez (vagy bank esetén az MNB-hez), hogy leszokjanak róla a szolgáltatók.
(Amikor még bankfiókvezető voltam, minden szerdán bankkártya mellé köthető balesetbiztosítást kellett eladni dömpingszerűen. Mi el tudtunk adni napi 5-6 darabot, máshol elment 40-50. Nem értettem, hogy lehetséges ez, amikor mi mindenkinek elmondtuk a lehetőséget. Teljesen irreálisnak tűnt, hogy egy nap el lehet ennyi kártyabiztosítást adni. Mint kiderült, a másik fiókban azt mondták az ügyfeleknek, hogy kötelező megkötni mindenkinek, új és régi kártyához egyaránt, az ügyfél csak arról dönthet, hogy melyik csomagot kéri. Ilyen is van sajnos.)
Update: megjött a bank válasza és jogosnak találták a panaszom, valóban nem írtam alá a papírt. Részemről ügy lezárva.
Hahaha, ez igen!
Akkor nem csak velem tortenik ilyesmi, de most mar tudni fogom kinek kell irni, köszi a cikket!
ugyfelszolgalat@mnb.hu Ha írsz banknak, tedd be mindjárt az MNB-t is másolatba, egyből komolyan fogják kivizsgálni a problémádat.
Mnb-nél csak okosan, mert ha nem felelmeg minden kritériumnak a bejelentésed, másként kezelik. Kb. azon vannak, hogy tudnak elgáncsolni, nehogy dolgozni kelljen vele komolyabban.
Az én bejelentéseimre még mindig jött válasz. 🙂 Ezt a cikket is valószínűleg hamarabb fogják olvasni, mint az e-mailt, amit küldtem.
Csak egy kérdés: a bank “elad” 1 millió ilyen biztosítást, az MNB megbünteti 10 millió forintra őket. Ettől semmi sem fog változni….
Multinál dolgozom. Hasonló sztorik sajnos nálunk is vannak. Mikor például van egy új termek és a kolléga kérdezés nélkül csak beírja a rendelésébe a partnernek. 10-ből 9 átveszi. Ilyenkor az adott kolléga ki van emelve, hogy milyen ügyes (mármint azért, mert mennyire fantasztikus értékesítő) és mindenkitől ez az elvárás, hiszen ő is megcsinálta. Te meg állsz és nem tudod mit csinálj. Köpd be a kollégát? (Bár szerintem a vezetők is sejtik) csináld te is ezt, vagy csöndben legyél és hallgasd azt, hogy te mekkora szar vagy?
Gondolom itt is valami ilyesmi van?!
@Kiszamolo "Ezt a cikket is valószínűleg hamarabb fogják olvasni, mint az e-mailt, amit küldtem."
Az jó, ha van az MNB-nek Kiszámoló-figyelő részlege.:) A kormánynak is lehetne...
@bobo (az igazi)
Nekem nagyon jó tapasztalataim vannak az MNB-vel. Gyorsan és érthetően válaszolnak, a pénzintézetek/biztosítók pedig gyorsan visszavesznek, ha megjelenik egy MNB-hivatkozás a levelezésben. (Villámgyorsan megy onnantól az ügyintézés...)
@Kiszamolo Volt egy hasonló esetem a Babaváró felvételekor. Velem egy olyan biztosítást köttettek meg, ami bizonyos kondíciók esetén azonnal visszafizeti a babavárót, cserébe havi párezer forintba kerül. Nekem sem hívta fel erre az ügyintéző a figyelmemet, a papír aláírásakor kérdeztem rá, hogy ez mi. Mivel nincs semmilyen életbiztosításom (építkezni készülünk és egyelőre van annyi pénzünk, hogy ha bajom lesz, a feleségem vígan felneveli a gyereket, szóval minek), én megkötöttem és amíg nem kötünk egy valódi életbiztosítást (amit a hitelfelvételkor megteszünk), marad is, de érdemes rá figyelni, hogy kell-e.
A jo oreg rafazol bank. Nekem utoljara 2012-ben volt veluk dolgom, de meg a bankok kozul is kimagasloan nagy trogerek. Reszemrol akkor leszek rafazol ugyfel ha mar semmilyen mas bank nem lesz az orszagban es kulfoldon sem tudok szamlat nyitni. Megy most a 20K jovairas reklam, hat en meg 200K-ert is 2x meggoldonam hogy nyissak-e naluk szamlat 🙂
Négy évig voltam a Rafinál egy lakáshitel végett, de soha többet:
Volt egy lakáshitelem, egy év törlesztés után felhívtak, hogy szerződést szegtem, mert nem használtam havonta két alkalommal a kártyámat, ezért kb. 80 000 Ft levontak a számlámról. Mondtam neki ez tökjó, de nincs is kártyám, mivel ez egy hiteltörlesztő számla és nem igényeltem hozzá és még is mondja már el, hol van a szerződésben ez a kitétel, hogy "kétszer kell használnom havonta a kártyát", mert tök véletlen pontosan tudom mi áll benne és ilyen nincs. Válasz: Higgyem el neki benne van. Mondtam neki nem hiszem el, mert tudom, hogy nincs benne és most mondja meg hányadik oldal melyik pont!!! Ja most nincs előtte a szerződés, így azt nem tudja megmondani. Mondtam neki nem gond megvárom (30 perc némacsend) majd beleszól a telefonba tényleg nincs benne és elnézést.... Na itt kicsit elgurult a gyógyszer.. folyt. köv.
Nálunk most egy olyan aprósággal rukkoltak elő, hogy küldtek levélben egy felszólítást, hogy mutassuk be a lakcímkártyánkat a levél megérkezéséhez képest 2 napon belül (csok miatt), különben megmondanak a hivatalba aztán dádá lesz 🙂 miközben ennek kb 1 hónappal azelőtt eleget tettünk.
@jani-a-hegyrol szerintem a büntetés kiszabásakor figyelembe veszik, hogy mennyi bevételük volt a jogsértésből.
Hát elnézték, mert az én szerződésem június 30.-án lett aláírva és július 01.-től már minden szerződésben benne van és ez itt a hiba. Mondanom se kell agyvizem felforrt.. Szokásjog alapján vonjátok le ? El se olvassa senki ?.... választ persze nem kaptam. Pénz vissza jött egyből és ennyi volt, elengedtem.
Második eset. Ugyan ez a hitel pár évvel később bementem végtörleszteni. Felküldték a központba vissza jött a számítás, amit elfogadtam aláírtam átutaltam a számlára a megfelelő összeget ami a dokumentumon állt. Ezt ellenőriztem még a fiók vezető is minden happy. Később kb. 15 nap után kapok egy levelet fedezet hiány nélkül a végtörlesztés nem teljesült.... Hívom is a központot, mi történt. Telefonba mondják, hogy a végtörlesztés és a havi levonás közötti kamat összegét nem helyeztem a számlára így nem tudták levonni. folyt.köv.
Nekem az OTP csinálta ezt ÉVEKIG, úgyhogy észre sem vettem. Miért nem vettem észre? MERT NEM KÜLDÖTT A TRANZAKCIÓKRÓL SMS-t!!! Csakhogy az új mobil appjuk értesítést küld minden tranzakcióról, és így vettem észre! Kb 10 évig fizettem amit anno rámsóztak számlanyitásnál, ki tudja milyen trükkel, ÉS szépen beállították hogy ne kapj SMS értesítést a levonásokról... ÉVENTE EGYSZER VONTÁK LE! Tehát minden évben 12 havi számlakivonatot kellett volna átnéznem, HA feltételeztem volna hogy "valaki" (muhaha, a bank) lehúz.
Na ez jó volt!
Már azt hittem Kiszámoló szabin van.... 🙂
***
Miklós ha nyaralsz, mennyi most a lángos a Balatonon?
Kérdem tőle hát hivatalos általuk kiállított dokumentumon ott van a TELJES FIZETENDŐ ÖSSZEG, akkor miért nem számolták bele a fenti összeget ? Hát azt a ügyintézőnek kellett volna erről szólnia! Mondom miről, hát ő nem számol ki semmit csak közvetít.... én számoljam ki vagy hogy gondolják ? választ persze nem kaptam.... Megint panaszt tettem... Hívott is persze valami elmondása szerinte vezető, aki mondta mennyi pénzt küldjek és telefonon keresztül megcsinálja végtörlesztést.... ez végül sikerült is. Na szóval nekem a Rafiból elég is volt, szánalmas az egész cég.
Nekem az ERSTE Banknál van Szuper Nulla bankszámlám.
Nemrég tünt fel, hogy "SMS Üzenetek díja (kártyaőr)" címmel levontak kb. 2000 Ft-ot.
Mióta lett fizetős az, ha vásárláskor SMS-t küld a bank??
Hasonló módon jártam banki alkalmazottként (azaz kollégám vert át) csak babaváró kölcsönnel és törlesztési biztosítással. Ugyanígy "tájékoztatóként" becsúsztatott biztosítási ajánlat, amit ráadásul digitálisan írtunk alá, azaz utólag még a papírokat sem tudtam átnézni. Másnap netbankból töltöttem le, miket is írtam alá. A babavárót ráadásul úgy igényeltük, hogy már úton van a baba, azaz 3 év moratóriumot kaptunk rá, de ettől függetlenül a törlesztési biztosítást fizetni kellett volna ebben a 3 évben is... Több csomagból természetesen a legdrágább volt bejelölve. Amikor kérdőre vontam, úgy tett mintha ő elmondta volna mi az, amit aláírok (persze, a drága csomagot is én akartam...). A biztosítás le lett mondva, de az első havi díjat sajnos ki kellett fizetnem. Mindenki nagyon figyeljen oda, főleg akkor, ha digitálisan történik az aláírás és fizikailag semmit sem adnak oda.
Cib Ecohoz ugyanígy jár balesetbiztosïtás..
Amikor elkezdtem olvasni a szerződést, az ügyintéző konkrétan elcsodálkozott.. TUDTOMMAL nem lett aktiválva nekem semmi ilyen, de azèrt kíváncsi leszek, fogok is már rá így figyelni.. amúgy a 20 ezres belépési promóciós jóváírás is a fejembe van, csak előbb itt megkérdezném, hogy van valami feltétele?( Most várom még csak az első fizut a kártyára) Azt hittem, hogy a kártya aktiválásával az is meg fog érkezni
(folyt)
Átnéztem az ERSTE Bank számlakezelő felületét (George).
Le lehet cserélni a korábbi SMS szolgáltatást az újra (Őrszem), de annak csak az ALAP havi díja van fenn, a kiegészítők a Bank üzletszabályzatában.. elkezdtem letölteni, és átnézni az üzletszabályzatokat, de aztán feladtam.
Az ilyenektől mindig kinyílik a bicska a zsebemben. Lehet, hogy én vissza is mentem volna, és a pofájába nyomom a terhelési értesítőt, hogy utalhatja az összeget a számlámra.
Gusztustalan.
Mire nem képesek egy kis jutalékért...
Tegnap egy olyanba futottam bele ami csak a lustaságnak és belesz.rásnak tudható be, semmi haszna nem származott belőle.
Egy kisboltban vettem 2 különböző x szeletet, bontott dobozban volt a maradék néhány darab, vittem a dobozzal együtt. A pénztáros csaj az egyik dobozban megszámolta mennyi volt, lehúzott egy vonalkódot és beírta a darabszámot. A második dobozban jóval kevesebb volt, de már besokallt, egyszerűen lehúzta a 20 db-os doboz vonalkódját, kb. 7 darabért. Mikor látta, hogy észrevettem már kérte is a törlést. Megérdemelt volna egy panaszt, majdnem 2000 forintomba került az, hogy lusta volt 3-4 másodpercig számolni.
OFF:
Változik az EU roaming.
hwsw.hu/hirek/64836/eu-europai-unio-roaming-roamingrendelet-szabalyozas-barangolas-mobilszolgaltatas-adat-hang-sms.html
Pl.: Red Free + esetén 20-ról 25 GB-ra nőtt a roaming adat.
Bankváltáson gondolkoztam - elmúlt.
Köszönöm Miklós, hogy megosztottad!
Pontosan ugyanez történt velem, ugyanebben a bankban, ugyanennél a számlacsomagnál 3-4 éve. Átolvastam minden papírt, legalább 3x rákérdeztem a "Prémium Személyi Tanácsadónál", hogy ugye nincsen benne semmi egyéb szolgáltatás és díj. "Ó, dehogy."
Aztán amikor az első terhelés után felhívtam, hogy ez mi volt, "hát, a bővített hirdetményt tessék elolvasni". ♀️ Ja, boccs.
Az extraprofitadót valahogy be kell hajtani az ügyfeleken...
Az OTP az azonnali, automatikus részletfizetéssel játszotta el ugyan ezt. 2x is be kellett mennem, hogy kapcsolják ki mert az otpdirekt felületen véletlen nem lehet, mindig hibát dob. Hát a fiókban sem tudták megoldani a problémát. Az új alkalmazásban kellett kikapcsolni.
Én sem kértem, sőt, ki is akartam kapcsoltatni, mégis 100 ezer fölötti költést berakott részletfizetésbe... Akkor erősebben próbálkoztam, sikerült kikapcsoltatni
Magyarországot nem csak Abszurdisztánnak lehetne hívni, hanem Lehúzisztánnak is...
@egyik-tamas hogyan mondtad le végül? Egy 80+ nagyszülőnek van balesetbiztosítása (tehát sosem fog fizetni) a Groupama-nál, de OTP-nél nem sikerült lemondani, pedig biztos vagyok benne, hogy OTP kötötte meg neki, kideríteni semmit sem lehet róla, évente vonják valami 6000ft.
Ez nem lehúzás, csak egy speciális marketing művelet. Remélem, az MNB is végre fog rajtuk hajtani egy speciális műveletet.
De ha a hozzájárulásod nélkül lepakolnak pénzt a számládról, az nem bűncselekmény? Persze értékhatár alatti, szabálysértés, de akkor is, nem rendőrségi ügy?
Itt kell elned, hogy elhidd: ez magyarisztan! Azt hiszem, itt az ido atnezni az erstes banki koltsegeimet 🙂
A biztosításra odahamisították az aláírásodat. 🙂
A "jó" hír az, hogy ezt sosem fogod tudni bizonyítani, mert a túl kis érték miatt nem fogja írásszakértő vizsgálni.
A pénzügyi fogyasztóvédelem sem foglalkozik az egyéni problémákkal, csak azokkal, melyek az államnak, vagy a bankszövetségnek okoznak kárt.
Biztos emlékszel, hogy annak idején a devizakölcsönökre is kötöttek a bankok biztosítást. Ehhez, a kölcsönszerződés részeként megszerezték az adósok hozzájárulását. Ettől kezdve egyetlen kölcsönre akár 100 egyforma biztosítást köthetett a bank, és a kölcsön bedőlése esetén 100-szoros kártérítés járt. Ebből a csapdából az áldozatok nem menekülhettek!
Lehet, hogy te sem fogsz tudni menekülni, Kiszámoló? :))
Jova fogjak irni egy honapon belul. Ez csak technikai terheles. Ettol fuggetlenul kocsogseg, ha nem kered, nem kell az embert ezzel irritalni.
Már másodjára terhelték és nem írták eddig jóvá azt sem.
Elozo hsz-ben elfelejtettem megemliteni, hogy ettol a muvelettol fuggetlenul szerintem ma a legkorrektebb es legjobb bankszamla ez. En mindig valtok, ha egyik fizetosse valik egy olyanra ami ingyenes. De szerintem a Raiffeisen Premium viszi a primet jelenleg. Masik opcio a CIB ECO szamla, ha bankmonitor.hu-n keresztul kotod 2 evig teljesen ingyenes minden csakugy mint a Raiffeisennel. De nekem nem jott be a CIB mobilapplikacioja annyira.
Akkor én itt leszek a kivétel a sok rossz tapasztalat után.
ERSTE banktól jöttem át kb 3-4 évvel ezelőtt rafihoz a premium gold 2.0 miatt. Nekem kezdetektől fogva minden rendben volt. Nagyon korrekt bánásmódot kaptam. Sosem tapasztaltam ilyen extra díjazást. Állampapírt is náluk kötöttem le. Lakáshitelt végül csak azért nem itt, mert OTPnél ismerős ügyintéző miatt gyorsabban tudtam ZOP hitelhez jutni.
Azóta már rafihoz hoztam 3 másik ismerőst is és mindig rendre megkaptuk az ügyfélajánlós bónuszokat is. Lehet bankfiók/ügyintéző kérdés is, de nekem eddig tényleg csak pozitív tapasztalataim voltak.
Budapest Bank FOGYASZTÓBARÁT személyi kölcsön:
Nyitnak egy INGYENES számlát mert CSAK arra tudják kiutalni (ez is már valszeg hazugság volt, de nem volt már inger ennek kiderítésére is...)
Rákerül az összeg a számlára, valahogy hozzá kellene férni, csak elutalni lehet ugye, más lehetőség nincs is...
Természetesen úgy vonták le az utalás költségé, hogy csak zörgött ami sehol nincs a tájékozatóban, mivel végig INGYENES számláról ír és egyértelműen meg van határozva a felvett és a visszafizetendő összeg mindenféle pluszköltség nélkül...
Ez az MNB honlapról direktben elérhető hitel...
Egyedi MÉLTÁNYOSÁGBÓL jóváírták végül.....
Büntető Törvénykönyv (2012. évi C. törvény)
Csalás
373. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart, és ezzel kárt okoz, csalást követ el.
Hamis magánokirat felhasználása
345. § Aki jog vagy kötelezettség létezésének, megváltozásának vagy megszűnésének bizonyítására hamis, hamisított vagy valótlan tartalmú magánokiratot felhasznál, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
Sajna MNB-től mikor bajom volt egy bankkal, csak sablon választ kaptam. Nem hiszem bárki is elolvassa a panaszokat 🙁
Nekem CIB online számlám van. CSOK építkezést teljesen tranzakciós díj és utalási költség nélkül bonyolítottam le kB 400 Ft havidíj mellett. Most látom, hogy a SEPA fogadásért két eurót kérnék pedig nincs benn a kondíciós listában. Szerintük OK. Békéltető Tanács, MNB felé forduljak, vagy hagyjam a francia?
Ó, nekem csak hitelkerettel lehetett igényelni egy szamlacsomagot. Igen ám, de lehetett 0-ra állítani a hitelkeretet! Így megúsztam a hitelkeret rendelkezésre állás díját... szorozza a 0-át nyugodtan fel bármivel.
Jó, de ilyenkor hogyan bizonyítod az MNB számára, hogy te nem kérted a biztosítást? Abból fogják látni, hogy a Rafi nem tud majd aláírt szerződést mutatni?
@nono
Ezt a SEPA fogadást én is megszívtam, arra fogták, hogy nem közvetlen levelező bank, de hisz erre van a SEPA.
Végül felmondtam az EUR számlát és nyitottam egyet máshol + wise.
7,75% az alapkamat, 0,01% százalék a lekötött betét kamata, valaki még bízik a bankokban? Mocskos tolvaj banda az összes. A párnaciha is jobb, legalább nincs számalfizetési díj. Ja, még vehetsz állampapírt, támogathatod a rezsimet, vagy részvényt és ezzel beszállhatsz minden idők legnagyobb összeomlásába. Jó választást!
@csinolina márciusban a 20 ezres belépési promócióhoz alá kellett írni egy éves hűségnyilatkozatot. Nem szeretem az ilyent, kivételesen is élek vele, de aláírtam, mert egye fene, és nem terveztem bankot váltani. (Ebben már nem vagyok olyan biztos.) Egy hónap múlva ezt írták:
"[‥]feltételvizsgálat során *hűségnyilatkozat hiányában nem felelt meg a vonatkozó feltételeknek*, így sajnos nem jogosult az akcióban meghirdetett jóváírásra. *Ebből következően az akció kapcsán tett Hűségnyilatkozata sem lép érvénybe.*"
Hát, öööö. A hűségnyilatkozatot amit megtettem, azt nem ttem meg, ezért se hűségnyilatkozat, se 20 ezer forint. Elengedtem, mert hirtelen jobb ötletnek, mint tenni érte. Arra lennék kíváncsi, hogy ha ott hagnyám őket, akkor érvényes lenne-e a hűségnyilatkozat, és mennyit kérnének vissza a meg nem kapott pénzből?
Érdemes olvasgatni az új ÁSZF minden szolgáltatónál, ahol valamilyen előfizetéses szerződése van az embernek, mert a héten többször is hallottam, hogy az infla és egyéb költségek áthárításra kerülnek így vagy úgy. Szóval érdemes belekukkantani a változtatásokba minden esetben.
Minden banknál előfordulnak gondok.
Ha az ember 10-20 ezres belépési visszatérítést akar, akkor az a minimum, hogy elolvassa az akció feltételeit. Ha ingyen számlát akar, akkor pedig a kondiciókat. Ezek nem olyan hosszúak, mint pl. az ÁSZF. Azt felesleges végigböngészni.
Ha valami nem stimmel, panaszt kell tenni. Az az ügyfélnek csak egy e-mail, nekik meg egy egyórás ügyintézés.
Aki meg akar fejni egy bankot (márpedig az ingyen számlával és milliós pénzmozgatásokkal ez történik), annak egy kissé "smart"-nak kell lenni. 🙂
Nekem van Gold 2.0-m meg KandH prémiumom is. Ezeknél vannak banki költségek. Úgy értem, olyanok amit a bank fizet nekem. 🙂
@gyula nem egy kis jutalekrol van szo. Fiokosok teljesitmenyberezesben vannak. Vagyis ha nem hozzak a fent megalmodott szamokat akkor kevesebb a havi fizu. Raadasul az ugyletek is pontozva vannak hogy eppen mi a fontos. Pl hitelkartya 1 pont, biztositas 2 szemelyi kolcson 3. Megvan nekik hany pont a minimum amit hozni kell. Raadasul ha az ugyfel visszamondja akar honapon belul az se gond, o mar hozta a pontszamat. Igy a fiokos arra van kenyszeritve hogy trukkozzon. Max ha az ugyfel panaszkodik visszateritik nekik. Valaki biztos kiszamolta, hogy a banknak meg igy is megeri.
Gondolom jucika még csak nem is sejti kivel kezdett ki 😀
Ez kizárólag egy adott ügyintéző sara. Bármelyik banknál előfordulhat ilyen munkatárs, kár ezért egyet kiemelni. A végén még - védve magát - utólag aláírja helyetted a biztosítás igénylőlapját és pisloghatsz a vizsgálat eredményekor mint a kiszántott egér, mikor nem neked adnak majd igazat.
Sziasztok!
Most nézzük meg az érme másik oldalát. Egy internet szolgáltatónál dolgozom. Olyan ügyfélkapunk van, ahol az előfizető _mindent_ meg tud nézni és be tud állítani, anélkül, hogy egy betűt is be kellene írnia, mert csak kattintania kell, illetve legördíteni. Sajnos vannak olyan ügyfelek, akiknek még ez is meghaladja a képességeit. Ilyenkor sokkal egyszerűbb nekik _minden_ hatósághoz elmenni, még ahhoz is, akinek semmi köze az internet szolgáltatáshoz, minthogy egyeztetni a szolgáltatóval. Ezt a hatósági ügyintézést mi már számlázzuk az ügyfeleknek természetesen, hiszen ez nem fér bele az internet szolgáltatás árába.
Ezzel most nem azt akarom írni, hogy Miklósnak nincs igaza, mert természetesen etika is van a világon, de azért ne általánosítsunk, ahogy mi sem teszünk ilyet az ügyfelek között, hanem mindenkit korrektül kiszolgálunk, és ha reklamál, akkor kivizsgáljuk azonnal.