Írtam a Raiffeisen Gold 2-ről néhány hete, mint jó számlacsomagról, ha 400 ezer forint felett keresel.
Abban a cikkben írtam, hogy a nő a bankban a sok aláírandó papír közé becsempészett egy havi 3.990 forintos biztosítást, hogy azt is írjam alá, úgysem veszem észre.
Gondolom húsz emberből tizenkilenc szó nélkül alá is írja a sok marketing meg pénzmosási nyilatkozat között.
Rákérdeztem tőle, hogy mi ez? Jaj, ez semmi, ez csak egy életbiztosítás, bármikor le lehet mondani és egyébként is három hónapig ingyen van.
De mondom én ilyet nem kértem és maga sem mondta, hogy egyáltalán létezik ilyen, most meg alá akarja íratni velem, anélkül, hogy szólna.
De hát ingyen van az első három hónapban.
Akkor sem kérem.
Jó, akkor törlöm.
Ennyiben is maradtunk, visszaadtam a lapot aláírás nélkül.
Erre mit látok a számlaegyenlegemen?
A nő csak két dologban nem mondott igazat: hogy három hónapig ingyen van és nem aktíválja, miután észrevettem, hogy trükközik. S ha már csal, akkor a legdrágább csomagot állította be.
Nyilván arra játszanak, hogy a legtöbb prémium ügyfélnek hónapokig, ha nem évekig fel sem tűnik, hogy fizet egy ilyen díjat is a sok kártyás vásárlás meg előfizetés mellett.
Most majd megírom az MNB-nek, hogy vizsgálják ki, hogyan is lett nekem ilyen életbiztosításom, amikor se nem ajánlották, nem is ismertettek és a direkt kérésem ellenére is megkötötték úgy, hogy még alá sem írtam.
Csak azért írtam le ezt, hogy legyél nagyon résen, ezt máshol is eljátszhatják veled. Sok embernek lett így törlesztési biztosítása, amiről esetleg nem is tud, vagy akár folyószámla-hitelkerete.
Nem csak bankban, de akár egy kábelszolgáltatónál is eljátszhatják veled, olyanra is előfizetsz, amit nem is kértél.
Ha ez történik veled, mindenképp fordulj fogyasztóvédelemhez (vagy bank esetén az MNB-hez), hogy leszokjanak róla a szolgáltatók.
(Amikor még bankfiókvezető voltam, minden szerdán bankkártya mellé köthető balesetbiztosítást kellett eladni dömpingszerűen. Mi el tudtunk adni napi 5-6 darabot, máshol elment 40-50. Nem értettem, hogy lehetséges ez, amikor mi mindenkinek elmondtuk a lehetőséget. Teljesen irreálisnak tűnt, hogy egy nap el lehet ennyi kártyabiztosítást adni. Mint kiderült, a másik fiókban azt mondták az ügyfeleknek, hogy kötelező megkötni mindenkinek, új és régi kártyához egyaránt, az ügyfél csak arról dönthet, hogy melyik csomagot kéri. Ilyen is van sajnos.)
Update: megjött a bank válasza és jogosnak találták a panaszom, valóban nem írtam alá a papírt. Részemről ügy lezárva.