Hogyan mondjál nemet az ügynöködnek?

2015-07-10
Oszd meg ismerőseiddel a cikket: 

Ivánt hívta egy ügynök, aki az egyik nagyon jó barátjától kapta meg a telefonszámát. A jó barát nagyon elégedett az ügynök szakértelmével és szolgáltatásaival, ezért bátran ajánlja őt Ivánnak. Legalábbis ezt mondta az ügynök a telefonba, aki mindenkitől kifacsar legalább öt telefonszámot, hogy tudjon keresni új kuncsaftokat.

Iván nagyjából sejtette, hogy mit remélhet, de azért belement a találkozóba, hátha nem unit linked biztosításokat akarnak rásózni.

Az első találkozó szigorúan igényfelmérés volt, termékekről szó sem esett. Kikérdezték Ivánt az anyagi életéről, terveiről, szükségeiről, családi helyzetéről, kitöltöttek egy sokoldalas tudományos kérdőívet, sok ábrával, grafikonnal és táblázattal, amit az ügynök elvitt mély tanulmányozásra, hogy csakis a legjobbat ajánlja.

El nem fogjátok hinni, a tudományos elemzés, amelyhez kellett egy hét, hogy elkészüljön, pont azt adta ki, hogy Ivánnak unit linked biztosításra van szüksége, de nem is egyre, hanem mindjárt háromra.

Elhangzottak a költségek is látszólag korrekt módon, két biztosításnál 1-1%, a harmadiknál 2% költség évente.

Ivánnak volt annyi esze, hogy nem mondott azonnal igent, hanem hazament, kicsit utánaolvasott és lám-lám, a biztosítások TKM mutatója bizony nem 1%, meg kettő, hanem 4,5-5,7% még 20 éves távnál is, ami szimplán rengeteg. (Hogy miért, arról utoljára itt írtam.)

Mintha az ügynök valami alternatív termékek költségeit és kötöttségeit ismertette volna.

Most fő a feje, mert valahogy nemet kell mondania hétfő este az ügynöknek és kérdezte, van-e valami ötletem, hogyan mondjon nemet gyorsan és fájdalommentesen.

Jó hírem van, erről már írtam itt: Így szabadulj meg az ügynöködtől

Ebben a cikkben elolvashatod, hogy a leghatékonyabb, sőt talán az egyetlen hatékony módszer az úgynevezett elakadt lemez technikája, ahol nem kifogásokat keresel, hanem mindenben igazat adsz, de nem kéred a terméket. Ha kifogásokat kezdesz el keresni, az ügynök a kifogásaidat már százszor hallotta és kétszáz ellenérve van ellenük. De azzal nem tud mit kezdeni, ha mindenben igazat adsz, de akkor sem kéred. Olvasd el a fenti cikket a pontos technikáért.

Ami tanulság lehet még ebben a történetben, hogy ne ülj fel a nagy tudományos színjátéknak, a mélyreható "pénzügyi analízisnek", az egy hétig tartó kiértékelésnek, ez mind csak mókusvakítás. A vége úgyis az lesz, hogy kössél unit linked biztosítást, amint látod ne egyet, hanem mindjárt hármat is. Az analízis és a többi csak azért van, hogy elaltassanak, hogy hosszú tudományos elemzés után csak nem ajánlanak olyan terméket ami nem a legjobb a számodra?

De. Mindig ez lesz a vége, körítés ide vagy oda. Tanulj Iván példájából és soha ne mondjál igent egyetlen ajánlatra sem azonnal, akármennyire is sürgetnek. (Tudják, hogy ha elkezdesz gondolkodni, akkor könnyen elúszhat az üzlet.)

Kérj el minden dokumentumot és konkrét leírást és vidd haza tanulmányozni. (Ha akármilyen kifogással nem akarják odaadni, akkor tudd, hogy a legjobb, ha azonnal elköszönsz. Gyakran hallom, hogy nem akarják odaadni szerződéskötés előtt az anyagot azzal a kifogással, hogy azzal neki el kell számolnia, csak annak adhat, aki aláírta a szerződést. Annak is csak utólag persze.)

Ha valamit nem értesz, vagy nem vagy benne 100%-ig biztos, hogy jól érted-e, akkor kérj tanácsot olyantól, aki ért hozzá és nem érdeke, hogy rád sózza azt a terméket. Ha nem ismersz ilyet, vagy pénzbe kerülne és annyit nem ér, akkor inkább mondjál nemet az ajánlatra, abból biztos nem lesz bajod.

Ha biztos vagy benne, hogy teljesen érted a dolgot, akkor is aludj rá legalább 10 napot. Semmiről nem maradsz le, ha adsz magadnak 10 napot, hogy gondolkodj róla és utánaolvassál, hogy biztos ez-e a legjobb megoldás  a számodra.

Ha szeretnél többet tudni a pénzügyekről, gyere el az Akadémiára, hamarosan indul a következő.

Valódi pénzügyi tanácsadásra van szükséged, eleged van már az ügynökökből? Kattints a linkre további információért.

Olvasd el a többi pénzügyekről szóló írást is a kiszamolo.hu oldalon.

Ha szeretnéd tudni, hogy új poszt jelent meg a blogban, jelölj be minket a facebookon.

Hozzászólások:

Komment szekció frissítés alatt!

Kedves Kommentelők!
Éppen egy új kommentmotorra állunk át, azonban a Kiszámoló blog régi kommentjei mind elérhetők, és az elmúlt 1 év Disqus hozzászólásait hamarosan, a következő napokban importáljuk az új rendszerbe. Ha van fontos észrevételed, kérjük, oszd meg velünk! Köszönjük a türelmeteket és megértéseteket.
77 hozzászólás
Legrégebbi
Legújabb Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Nekem is sikerült ilyen ügynökkel találkozni. Egy O-betűs cégtől érkezett.
Borítékolható volt, hogy mit fog ajánlani, de kíváncsi voltam az eladási technikára, mert mindenből lehet tanulni. A beszélgetés közben jókat sikerült mosolyogni,amikor a "szakértő" nem volt tisztában az alapkamat és a tranzakciós adók mértékével. Azóta láttam a szakértőt parfümöt árulni az egyik T-betűs hipermarketben.
A saját pénzéről önmaga dönt az ember. Nem okoz problémát nemet mondani, ha valami nem szimpatikus. Szerintem egyszerűen köszönöm nem kérem és kész.
Igaz, hogy mi már előtte ki lettünk Miklós által képezve:-)))

"aki mindenkitől kifacsar legalább öt telefonszámot, hogy tudjon keresni új kuncsaftokat."

Már ezen a ponton megérdemli a tockost 🙂

Én bármilyen befektetési ajánlatnál közlöm hogy az infláció fölött legalább 2-3%-ot garantáljanak írásban, természetesen reál hozamról van szó, nem pedig adunk 3%-ot és valamilyen indokkal elveszünk 5-öt. Múltbéli hozamok meg nem érdekelnek ha olyan jók voltak akkor nyugodtan bevállalhatják azt a 2-3%-ot ...
Mondanom sem kell hogy nem volt ilyen cég :)))

"Gyakran hallom, hogy nem akarják odaadni szerződéskötés előtt az anyagot azzal a kifogással, hogy azzal neki el kell számolnia, csak annak adhat, aki aláírta a szerződést. Annak is csak utólag persze."

És digitálisan nyilván nem létezik az anyag, ugyebár. Biztos írógéppel írták, és utána sem szkennelték be.

"akkor is aludj rá legalább 10 napot. Semmiről nem maradsz le, ha adsz magadnak 10 napot"

Ezt szokták ügyesen kivédeni a határidős akciós ajánlatokkal.
(Azért ha kötött már egy-két olyan szerződést az ember, ami bevált, akkor 10 nap szerintem nem kell - ha csak nem a vagyonod legalább negyedéről-harmadáról van szó. Nekem 2 alváson túl már nem szokott új szempont jönni. 🙂 )

Így is mondhat nemet:
- Nem megy el a találkozóra.
- Felhívja az ügynököt, hogy "Meggondoltam magam, köszi" és lerakja a telefont.
- SMS-t ír: "Át akartál vágni, nem kell a unit linkes sz*rod" 🙂

Mondhatod, beszéltél a rokonokkal, és kiderült, egyik unokatestvér is pont evvel foglalkozik!
Megbeszéltétek, és hát mégis csak rokon, meg családon belül marad, meg őt is segíteni kéne... Ez az amitől a legtöbb ügynök retteg - ő vet, és más arat. Ráadásul családon belül - avval nem lehet mit kezdeni. 🙂

Ha meg telefonszámot kér - nyugodtan meg lehet mondani, hogy előbb megkérdezi az ember az ismerőst, mer ilyenen már komoly barátságok szakadtak meg... Jobb esetben az ismerős kapcsol és figyelmeztet, és még veszteség nélkül fel lehet mondani a szerződést.

Az ügynököknek külön oktatás van "kifogáskezelésből". Nagyon egyenlőtlen a tárgyalási pozíció - egyik részről a pszichológiai "hadviselésben" kiképzett értékesitő, aki pillanatok alatt érzelmi síkra tereli a döntést és egy kis érzelmi zsarolással a "megfelelő" irányba tereli a döntést, és a másik oldalról a hétköznapi ember...

Legjobb dolog megelőzni a bajt. Nem szabad találkozni, beszélgetésbe elegyedni olyannal, aki olyasmit akar nekünk eladni, aminek a megvételén mégcsak nem is gondolkodtunk.

Mert a pszichológia fegyverével képesek még bűntudatot is kelteni, hogy magának nem fontos a családja anyagi biztonsága, vagy a családja egészsége. A termék lényegtelen, lehet noni juice és UL, az undorító eladási technika örök marad.

Tehát, előzzük meg a bajt, mondjunk nemet bármilyen találkozóra.

Miért kell játékokat játszani az ügynökkel? Meg kell mondani, hogy nem kéred, és ha akadékoskodik, meg érdeklődik az okok iránt, akkor megmondod, hogy titok. Vagy meg kell mondani az igazat, hogy át akar baszni, nem tisztel és viszont nemlátásra.

@promo921 Miért kell játszani vele? Mert az élet egy játék! 🙂 Pontosítok: mert az ügynök is annyira laza, hogy játéknak fogom fel. Ezt szerette volna elérni, nem? 🙂

Én általában akarva-akaratlanul elérem, hogy feketelistára kerüljek. Ez működik a telemarketinges csodákkal is és a hiper-lelkes pénzügyi tanácsadókkal is. Mivel mérnök vagyok, szeretek nehéz kérdéseket feltenni. Aki tud számomra kielégítő válaszokat adni, annak megfontolom az ajánlatát. Eddig senki se (!) ugrotta meg az általam elvárt minimumszintet. Pár éve már senki sem hív, úgy látszik működött a stratégia, mindenki feljegyezte magának, hogy jobb, ha nem is hív. A pénzügyi tanácsadóknak szegezett legutóbbi kérdéseim: Olyan alapot ajánl, ami az RMAX indexet követi, meg tudná mondani, hogy mi az az RMAX index? Miből gondolja, hogy ez a részvény befalap jobb egy részvény ETF-nél? Tudna segíteni Prémium Állampapír vásárlásában TBSZ számlára? Szívesen tájékozódnék még a témában, tudna jobb könyvet ajánlani a Brealey és Myers féle Principles of Corporate Finance könyvnél?

Egyetértek Promo921-gyel. Miért találjak ki én mindenféle udvarias hazugságot meg kifogást, ha egyszer át akar verni? Tapintatos azzal vagyok, aki megérdemli.

Hasonló helyzetben simán megmondom az ügynöknek, hogy nem érdekel az ajánlat, és jobban tenné, ha keresne magának tisztességes munkát. Ha okoskodik, elköszönök és lerakom a telefont.

Szerintem valahol közérdek, hogy az ilyen embereknek mindig megmondjuk az egyenest. Mások lehúzása igenis legyen egy nagyon stresszes munka. Próbáljuk tőle elvenni mindenki kedvét.

“aki mindenkitől kifacsar legalább öt telefonszámot, hogy tudjon keresni új kuncsaftokat.”
Ez konkretan torvenyserto.

Engem inkabb az erdekelne, hogyan talaljak olyan ugynokot, akitol nem kell udvariasan megszabadulni. Eddig meg nem sikerult. Sose mondok semmire igent (illetve nagyon ritkan, de az eddig mindig bejott, mert annyira egyszeru kerdes es egyertelmu volt), hanem otthon mindent alaposan, sajat tempoban atolvasok es sajnos mindig ra kellett jonnom, hogy itt az en atvagasomat tervezik fondorlatosan.

Én kerek perec megmondtam az ügynöknek, hogy csak akkor adok telefonszámot, ha maradéktalanul elégedett leszek; addig nem zargatom az ismerőseimet, ők se nézzenek hülyének. Erre benyögte, hogy rendben, de hát ők az ajánlásokból élnek, csak megértem, hogy szüksége van rá. Erre megismételtem az első mondatot. Nehezen, de értett belőle. Amúgy ritka ügyesen vannak ezekre a "nem"-ekre kiképezve, ha nem lennék alapból paranoid, meg is etetett volna a hülyeségeivel.

Teljesen egyetértek a fenti hozzászólásokkal, tiszta röhej, hogy az ügynök akar rád sózni valami szart (már bocsánat) és még neked kell magyarázkodnod 😀

Jut eszembe, azt légyszi próbáld meg, hogy találkoztok és Te akarsz neki eladni valami olyat, ami a szakmádba vág és győzködd, hogy mennyire jó az neki. 😀

Egyszer találkoztam egy ilyen ügynökkel. Elmondtam, hogy nem kérek semmit, pénzem sincs, se autóm se semmim. (Diák voltam, szóval nem is hazudtam nagyon).
Erre mondta, hogy jó, majd hiv akkor 1 év mulva ha lesz pénzem.. ledöbbentem, mondom ne hivjon, nem akarok semmit. Erre felhivott pontosan egy év mulva, majd hetente hivogatott, mig le nem tiltottam. Hihetetlen.

Miért lenne nehéz nemet mondani, akármelyik kérésre? Cselekvőképes felnőtt emberek vagyunk, nem?

Egyszer egy barátom engem is megadott az ügynökének. A barát kedvéért leültem az ügynökkel - ahogy néhányan írtátok, ez is egyfajta játék - átmentünk a "felmérésen", majd rezzenéstelenül mondtam a nemeket. Nem, nem kérem ezt a terméket. Azt sem. Meggondolom a harmadikat, de most nem írok alá semmit. Nem, nem adok neveket. Felajánlottam viszont, h megkérdezem az ismerőseimet, hogy szükségük van-e tanácsadóra. Elkezdett alkudozni, h legalább egy-két nevet adjak. Nem adok, csak ha előtte megkérdeztem őket. Egyébként fel is hívtam pár barátot, és az egyik azt mondta, hogy őt érdekelheti. Az ügynök le is padlózott, amikor pár nappal később felhívtam és adtam a nevet/számot. Ilyennel még nem találkozott. 😀

A telefonos megkeresések végképp szórakoztatóak, ha időm engedi, játszok pár percet. 😀

Én a múltkor így csináltam:
Hadd kérdezzek Öntöl, mint egy igazi pénzügyi szakértőtől pár dolgot:
Mi a különbség a szintetikus és a fizikai ETF között? Miért kapott Nobel díjat Shiller és Fama? Mi az a a Sharpe? Mi a különbség az Emerging és a Frontier között? Mi az a maginfláció és a bérinfláció? Ki William Bengen? Mi az a Trinity tanulmány?

Ugye megérti, hogy nem Önre bízom a pénzem:)

Engem messziről elkerül már minden ügynök. Tudom, hogy nem jókedvükből végeznek ilyen s**r munkát, de végül is udvariasan küldöm el őket.

Felveszem a telefont és amint kiderül, hogy egy ügynökről van szó, az első levegővételénél "Köszönöm, de nem veszek semmit, kérem ne hívjanak többet. Viszhall!"

Személyes találkozóig így már ritkán jutnak el.
Aki mégis annak általában hamar egy fordított helyzet lesz a vége, ahol neki kellene magyarázkodnia, de gyorsan be szokták látni, hogy hiába.

Általában mindig elmondom, hogy csak olyantól vagyok hajlandó vásárolni, akit én kerestem fel, mert előzetes informálódás alapján őt/a termékét találtam a legjobbnak. Utána fogok nézni és ha ő/a terméke a legjobb, akkor keresni fogom!

Legjobb persze az volt, mikor a gépkocsi biztosítómnál lévő kapcsolattartó hívott fel, hogy rámsózzon egy UL-t.

Mivel már a kötelező felmondásával csak az évfordulót vártam, ezért félbeszakítottam és közöltem vele, hogy szeretném felmondani a kötelező biztosításom, mert nem bízok olyan biztosítótársaságban, amelyik UL biztosítással próbálja rászedni az ügyfeleit.
No erre nem sok mindent tudott válaszolni.

Szóval szerintem csak kellően határozottnak kell lenni.

Itt a való életből vett aktuális, remek példa: mi a teendő, ha kedves ismerős az illető?

További részletek: nem, nem biztosítást árul, de rákérdeztem a cég nevére és 2 perc böngészés alapján megállapítottam, hogy
- nem érdekel a termék
- szívem szerint őt is lebeszélném róla, hogy ilyenhez adja a nevét

Humánértelmiségi, tanáremberről van szó, az üzlethez mint olyanhoz kevéssé ért, de van egy ilyen magával ragadó személyisége, hogy ja, mások simán vásárolhatnak tőle csak ez alapján termékeket, akinek meg olyan a személyiségük (nem meg ilyen, mint nekem).

Tényleg mindig panaszkodik, hogy a tanári munkáját mennyire nem fizetik meg, ugyanakkor vannak legitim szélsz elfoglaltságok is, akár humán-hátterű embereknek is, miért ne?

Merre tovább?

Nálam is járt egy szakértő, aki úgy akarta eladni az UL-t, hogy nekem az valójában semmibe sem kerül. Azt javasolta, hogy a frissen született fiam után járó családi pótlékot fektessem be (ami szerinte ugye nem az enyém, tehát ezért nem kerül nekem semmibe) Úgy gondolta, hogy elvakít, hogy a gyerekem 18 éves korára lesz 1,5-2 millió forintja 😀 Szerinte ez a pénz elég arra, hogy kitaníttassam és lakást vegyek neki 😀

Update: még T. András blogján olvastam 1000 éve, valami ilyesmit, hogy mi a legjobb út, hogy pl. egy ipari nagyvállalat vezetői legyünk, ami pl. atomerőműveket gyárt?

Először is, szegődjünk el a kiszemelt céghez értékesítőnek; valakinek az atomerőműveket is el kell adni; ez is egyfajta szélszes munka. Oké, az atomerőművek értékesítését talán nem kifejezetten történelemtanároknak találták ki, nem árt hozzá mondjuk egy fizikus diploma, de ezen gondolatmenet alapján hasonló tipp humánosoknak?

"Most fő a feje, mert valahogy nemet kell mondania hétfő este az ügynöknek és kérdezte, van-e valami ötletem, hogyan mondjon nemet gyorsan és fájdalommentesen."

LOL. Ilyen velem miért nem esik meg soha? Hagy mondjam meg neki én, légyszi-légyszi-légyszi

Hogyan mondjál nemet az ügynöködnek? Sehogy. Köszönj el tőle, tölts le egy call blocker alkalmazast a telefonodra, es tedd rá a számát a blokkolt kontaktok listájára. 🙂 A leírtakkal egyébként maximálisan egyetértek.

En a kerdesre hogy "de hat nem erdekel a csaladom egeszsege/sorsa/jolete" kapasbol ra szoktam vagni hogy nem, nem erdekel. Nalam itt szokott megallni a tukmalas, ugy latszik erre a valaszra meg nincsenek felkeszitve.

Egy kiegészítő tipp: ha mégsem tudtál nemet mondani, a kötvényátvételtől számítva 30 napon belül következmények nélkül vissza lehet mondani a biztosítást. Ilyenkor visszaadják az első díjat is, max. levonják belőle a kötvényesítési költséget (de nem minden biztosító).
(Akkor áll fenn egyébként érdekes helyzet, ha az üzletkötő mondjuk egy áv múlva adja át a kötvényt, mert bokros teendői közepette nem volt rá ideje hamarabb. Tudtommal elvileg akkor indul a 30 nap, hiába telt el már egy év a szerződésből).

Kedves Imre!

Jellemzően ajánlott levélben küldik a kötvényt, ahol meg az "ügynök viszi ki", ott is van egy határidő 1-2 hét, amíg le kell adni az ügyfél által aláírt átvételi elismervényt, ilyen nincs, hogy valaki egy évig nem kapja meg.

Melyik biztosítónál nincsen kötvényesítési költség?

Én kellőképpen bunkó tudok lenni.
A második nem után már megkérdem hogy: Most süket vagy, vagy hülye?
A telefonos értékesítők még egy külön állatfaj, ott már a nagy kérdésem után az jött, hogy megb... az any..d a ravatalon, hát többet nem hívott... 😀

- én a gyerekeimet tartom a legjobb nyugdíjbefektetésnek.
- nem akarok egészségesen meghalni.
- nem kötök életbiztosítást. azt akarom, hogy a rokonaim őszintén sajnálják a halálomat (Woody Allen)

Azért ne úgy rázzuk le, hogy:

Ne hívjon többet! Viszont hallásra.

Mert ez így egy kicsit ellentmondásos. Legutóbb én is ezt mondtam, utána esett le, hogy lehet, hogy erre hivatkozva visszahív 🙂

@tudatosbiztositas : nekem az allianzos ismerőseim mondták, de nem jártam utána.

Már minket is megpróbáltak bepalizni egy csodálatos üzletre. Alapból óvatosak vagyunk a férjemmel és a kettőnket érintő döntéseket kettesben szoktuk meghozni, soha nem egy ügynökkel édeshármasban. Sürgetés ezen nem segít, akkor sem írunk alá semmit megfontolás nélkül.
A megbeszélés (tudományos igényfelmérés és két hét múlva vitassuk meg az eredményeket és javaslatokat) után egy órával már volt három-négy jobb alternatívánk attól, amit ajánlott... És csak akkor láttuk meg: az apró betűk között UL szerepel.
A két-három órás megbeszélés alatt (igen alaposak vagyunk) ezek a szavak: "unit linked" egyszer sem hangzottak el - gondolom, nem véletlenül 🙂

Illetve szépen nemet mondani így szoktam a kedves telefonos kisasszonyoknak:
- Köszönöm, nem szeretném [megvenni a terméket / ha felírna a nyereményjáték résztvevői közé / ...]. Illetve nyomatékosan megkérem, hogy távolítsák el minden adatomat az adatbázisból, ahonnan a telefonszámomhoz hozzájutott.
- De vegye figyelembe...
- Nem értette, amit mondtam?
- ... - szünet - Én értettem, amit mondott, de kérem gondolja át, hogy...
- Köszönöm a hívását! Legyen szép napja! - katt.

Legjobb tudomásom szerint ilyenkor ugyanis kötelességük törölni az adataidat, viszont ha nem kéred, mindig vissza fognak hívni, újra és újra.

"Pénzügyi szakértő" meg "befektetési tanácsadó"... pedig ő is egy piaci kofa, csak nem paradicsomot ad el, hanem UL-t. Nem mintha az UL-t árusító piaci kofa valami szégyenletes dolog lenne, csak hát a piaci kofa sem mondja magáról, hogy élelmezésügyi szakértő.

- Igazat mondani könnyű és kellemes - szólt a rab.

- Nem kell tudnom, kellemes-e neked az igazat megmondani vagy sem - válaszolta Pilátus fojtottan, ingerülten. - De neked mindenesetre igazat kell mondanod.

Mi hétfőn fogunk menni a második fordulóra, ahol elvileg már "pénzügyi tanácsokat" is kapunk majd. Az ügynök, akinél voltunk, értelmesnek tűnt, bár látszott, hogy betanult módszerekkel próbálkozott. Persze az első alkalom végén 10 nevet kért tőlünk, de leráztam azzal, hogy amíg nem kapunk semmi hasznos tanácsot, nincs mit ajánlani az ismerősöknek.

Sajnos rossz dolga lesz velünk, mert nem látok olyan terméket, amit tényleg el tudna nekünk adni. Jó számlánk van, kihasználjuk a hitelkártyánkat, van lakástakarékunk és több befektetési alapban van a megtakarításunk.

Ha UL-t próbál ránk sózna, akkor azonnal felállunk az asztaltól.

Nem egyszerűbb elküldeni a jó édes nénikéjébe? 😀
Olyan ez, mint a fideszes kopogtatócédula gyűjtés... egyszer kicsit rájuk piritottam, azóta nem keresnek 😀 jött a gyerek, hogy hát aláírást gyűjt. Ránézek az órára, öt óra elmúlt... te, nem ötig lehet leadni? Dedededede, ez csak egy felmérés... persze, valószínűleg felmérés volt, érdekes mód utána hallani lehetett olyat, hogy bőven öt óra után adták le a papírokat...
Vidéken ezek még nem járnak? 😀

Ezzel tisztában vagyok, csak a kíváncsiság vitt rá arra, hogy elmenjünk. Érdekel, hogy mivel hülyítik a népet. Legrosszabb esetben elpazarlok egy órát és röhögök egy jót.

Én értékesítőként dolgozom, igaz nem pénzügyi termékeket adok el. Két dolgot javaslok, ne hitegesd az ügynököt azt senki sem szereti. Mond meg neki nem kell, nem akarod kifejteni. Viszont hallásra. Senki sem szereti, a fölösleges időpazarlást. A másik ha még adsz neki egy esélyt, akkor mond el neki részletesen, miért nem kéred, és mit szeretnél. Lehet, hogy tud egy remek szerződést mégis ajánlani, de az elmondottak alapján, miután kiderült, hogy nem is valós számokat állított, én inkább hanyagolnám.

@kepe az ilyen aljas módon mindenféle hulladékot a gyanútlan emberekre rásózó UL-machinátorokat én nem tartom értékesítőknek. és ezt mindenkinek ajánlom is. tegyük egy kicsit jobbá a világot 🙂
és hogy konstruktív is legyek: nálam alapból tiltva van a számkijelzés nélküli hivások. ha valaki számmal hív, és nem tetszik amit/ahogyan el akar adni, már megy is a tiltottak közé. bejövő hívásnál ezeket azonnal dobja is el a teló, csak a híváslistából láthatod hogy hívott. probléma lekezelve 🙂

Olvasgatom, a hozzászólásokat, és egyet is értek. De közben arra a szerencsétlenre gondolok, akire rásózták ezt a munkát. Legtöbbjének ez megélhetést próbál biztosítani – ugyanúgy bepalizták, mint a kuncsaftjait fogja. Mi a teendőm? Azonnal elhajtani, vagy hagyni, beszélni. Személyes találkozásba nem kezdeni – mert akkor nem tudsz elillanni, de tudom, hogy munkát végez. A legrosszabb ha ismerős az illető, és látod hisz benne, mert ezt látja utolsó munka reményének. Elkeserítő!

Én csak a saját szórakoztatásomra kezdtem az ügynökkel "vitatkozni". Amikor mondtam neki, hogy szeretek utána nézni a pénzügyi kérdéseknek a neten, figyelmeztetett, hogy ha betegnek érzed magad utána nézhetsz a neten, de a végén szakemberhez fordulsz (orvos). Én erre azt mondtam, hogy de egy orvos minimum 5 évig tanul, hogy tudja a választ. Erre zavarba jött, és kizökkent a ritmusból. Bevallom élveztem, innentől már nem tartott sokáig a beszélgetés.

A címben feltett kérdésre adott olyan válasz, amely(ek) szerint rúgjunk bele a kényszerpályán levő, képzetlen, manipulált emberbe, erősen visszatetsző.

@kandur-bueno

Az ő választása volt. Mehetett volna ezer más munkahelyre. Mondhatni: így járt.

Az "áldozatok" mindegyikének döntése a sajátja volt. Választhatott volna ezer más dolgot. Mondhatni: így járt.

@zedder
Lehet, hogy jobban keres mint te vagy én vagy együtt. Akkor miért menne másik munkahelyre? "Így járt." 🙂

Igazad van, a megvető cinizmus a helyes hozzáállás - ti. erre vonatkozott a megjegyzésem. Szerintem méltatlan önmagunkkal szemben ez a szint, ráadásul sokat nem tesz hozzá a posztban leírt probléma megoldásához. Továbbra is tartom, a "Hogyan mondj nemet" kérdésre a "Légy suttyó!" válasz visszatetsző, és Iván nevű ismerősöd nyilván nem is fogja hasznosnak tartani.

Alapból nem hiszek senkinek, aki bármilyen terméket el akar adni. Szóval nálam ezek az ügynökök már a küszöbön sem jutnak túl, akármilyen barát ajánlásával jönnek.

Cikkgyűjtemény
Új vagy az oldalon? A gombra kattintva találod az eddigi fontosabb cikkek gyűjteményét téma szerint.
Megnézem!
Keresés
Kövess minket
facebook
youtube
Hirdetés
Támogatás
Ha szeretnéd, van lehetőséged anyagilag is támogatni a munkánkat.

Átutalással a Raiffeisen Bank 12020407-01558219-00100002 számlaszámra a Kiszámoló Egyesület részére. A közlemény "Támogatás" (fontos!)
Bankkártyás támogatási lehetőség hamarosan. Köszönjük, ha érdemesnek tartasz bennünket a támogatásra.
Archívum

Archívum

crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram